1 צפייה בגלריה
זוג משועמם בדייט
זוג משועמם בדייט
כן, יש גברים ששופטים את גיל האישה לחומרה
(צילום: Shutterstock)

השבוע פגשתי את דנה, ששאלה אותי האם כדאי לה לציין את הגיל שלה ברשתות החברתיות. מה שנראה כ"ברור שכן", הוא לא כל כך ברור כשנחשפים לחוויה המכאיבה שהיא עברה ולהבנה שישנם גברים באתרי היכרויות שפוסלים נשים על הגיל שלהן. "הכרתי אותו באפליקציה", פתחה את סיפורה. "חיכינו להיפגש וזה היה ברור לשנינו שיש כאן פוטנציאל אדיר. יצאנו לדייט ראשון והיה מושלם. למחרת נפגשנו שוב, והרגשתי כאילו נועדנו זה לזו. ואז זה קרה...", אמרה במבוכה ועצבות, "הוא אמר לי, כאילו בדרך אגב, שהוא לא יוצא עם בחורות שעברו את אמצע השלושים. הייתי קצת בשוק אבל שתקתי. בסוף שאלתי אותו מדוע, והוא ענה בגיחוך 'כי התנור מתקלקל'".
דנה מספרת שרק כשחזרה הביתה, נפל לה האסימון. היא הבינה שהוא חושש שבחורה בגילאים הללו תתקשה להיכנס להיריון. היא תהתה מדוע הוא בכל זאת הסכים לצאת איתה, נכנסה לאפליקציה וקלטה ששנת הלידה שנרשמה בכרטיס שלה שגויה. "לפתע חשתי בושה. לראשונה בחיי התביישתי בי ובגיל שלי. הוא גרם לי להרגיש זקנה. פגת תוקף. איך אספר לו שהתבלבלתי בשנת הלידה? מתי לומר לו והאם לגלות לו בכלל?", שאלה אותי נסערת. "הרי אם לא הייתי טועה, הוא לא היה יוצר איתי קשר. שיט! מה אני עושה עכשיו? אני בת 37. איך יכול להיות שלא אמרתי לו כלום?!", שאלה והחזיקה את פניה בדאגה ובלבול.
רציתי לצעוק לה שהוא סתום וטיפש וילד קטן שלא מבין כלום מהחיים שלו, שהרי נשים ממשיכות להיות פוריות גם בגיל הזה ומה הוא מבין בכלל. אבל בזמן שהאינסטינקט הראשוני קורא לנו לכעוס עליו ולקרוא לו ״דושבג״ ו״גזען גיל״, צריך להבין שהדברים קצת יותר מורכבים ממה שנראה למראית עין. בואו נשים דברים על דיוקם: ללא ספק קיימים לא מעט גברים שבטוחים שאישה שנותרה רווקה אחרי גיל 30 היא בעייתית ולא רלוונטית. האירוניה היא שאפילו גברים מבוגרים, למשל בגילאי ה-40 וה-50, מציינים ללא חשש שהם מעדיפים אישה בת 20 פלוס. לפיכך, בהחלט יכול להיות שאת יפה, סקסית, חכמה, מוצלחת ובעצם ״עשר עגול״, אבל לאחר שעברת את אמצע שנות השלושים, על כל התכונות הללו מאפיל נתון אחד פעוט והוא הגיל שלך.
לכן, אם גם את חשת או חווית גזענות גיל, דאגתי לך לשתי אפשרויות מהן תוכלי לבחור לפי שיקול דעתך את האופציה אליה את הכי מתחברת:

1. כתבי את שנת הלידה. אין לך מה להסתיר

כל שנה שנוספה לך יצרה את האישה הבשלה והנפלאה שאת היום. גבר שסולד מהגיל שלך ולא מעוניין להכירך בגלל הגיל שלך, רשאי להמשיך במסעו אחר "פרגיות ושניצלונים". את מחפשת גבר בוגר שיכיל אותך ואת כל המכלול שאת.
לצערי, למרות שזה נשמע יפה מאוד על הדף, הניסיון מורה אחרת והרבה גברים נוטים לדחות על הסף נשים בגילאים בוגרים יותר מחשש לבעיות פוריות. לכן ישנה אפשרות נוספת:

2. אל תכתבי את שנת הלידה שלך

נכון, יכול להיות שיגיעו אליך ילדודס למיניהם ויתחילו איתך אבל זה לא שזה לא קורה לך גם היום. רוב הגברים מבחינים באישה אליה הם נמשכים ושולחים הודעה מבלי לבדוק דבר. את תמיד יכולה לציין פרטים בפרופיל שיעידו על גילך כמו שנת סיום ביה"ס או תואר אקדמאי, וכאשר ישאלו לגילך תעני בכנות.
אין הכוונה כאן לשקר או להוליך שולל, אלא לגרום לגבר שלך להגיע אליך ללא מכשולים מיותרים. הרי לאחר שיתוודע לדיווה שאת ויתמכר אליך, הוא כבר יבין ש"זה לא הגיל, זה התרגיל". מי שבאמת יתחבר אליך וירצה אותך יהפוך את הגיל לפרט שולי ויבין שיש בך כל כך הרבה מעבר למספר.
וברור לי שיש נשים שיקראו את זה, ירימו גבה ואף יכעסו ויאמרו: "מי שרוצה אותי ייקח אותי בדיוק כפי שאני" - וזה נכון. אבל תני לו הזדמנות להכיר אותך לפני שהוא שולל את האפשרות הזאת על הסף בגלל נתון יבש. אחר כך, כשהוא ישאל לגילך, תעני לו בגאווה. אף פעם אל תתביישי במי שאת.
אה ודנה, למקרה שדאגתם לה, יצאה עם הבחור ההוא לדייט נוסף וספרה לו שמילותיו צרמו לה לנוכח העובדה שגם היא עברה את אמצע שנות השלושים. הוא, שכבר הספיק להתאהב בה, גיחך בהתנצלות ואמר שהייתה זו העדפה בלבד, ובמקרה שלה הוא מעדיף אותה ולא אף אחת אחרת.
בהצלחה!
סיון קנטי אביטן היא יועצת דייטינג ושדכנית "אחת שיודעת"
פורסם לראשונה: 11:31, 06.01.20