קיבלתם SMS שבישר לכם באנגלית כי זכיתם ב-1.2 מיליון אירו? מדובר, כמובן, בהונאה והצעד הנכון יהיה פשוט להתעלם. בחברת צ'ק פוינט מעריכים כי אלפי ישראלים קיבלו הבוקר (יום ב') את ההודעה הזאת.

2 צפייה בגלריה
הודעת ה-SMS
הודעת ה-SMS
הודעת ה-SMS
(צילום מסך)
"You have won 1.200,000.00 euro ongoing iphone promo send", נכתב בהודעה ומיד לאחר מכן צורפה כתובת מייל שאליה עליכם לשלוח לכאורה את הפרטים האישיים שלכם על מנת לממש את הזכייה. מדובר למעשה בהונאה בשם "Apple iPhone Lottery Corporation", שהופיעה לראשונה בשנת 2013. היא החלה במיילים ולאחרונה עברה גם להודעות SMS. הקורבן מקבל הודעה שמבשרת לו על זכייה בפרס כספי מחברת אפל (לעתים מוזכרת חברת סמסונג) והוא מתבקש למסור פרטים מזהים אישיים כגון משלח יד, מין, אזרחות, מספר טלפון, מייל נוסף וכו'. הפרטים האלה מאפשרים לתוקפים לבצע מתקפות יותר ממוקדות נגד הקורבן.
2 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
אל תבנו על צ'ק. מנכ"ל אפל טים קוק
(צילום: AFP)
"אנחנו רואים שינוי בטקטיקה", אומר לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט, "עד עכשיו קמפיינים שכאלה נחסמו בתיבות הספאם של שירותי המיילים השונים. אולם ב-SMS יכולת זו מצומצמת יותר, בשל היעדר אבטחת מידע ראויה. השינוי הזה מביא לחשיפה גבוהה יותר של הקמפיין לקורבנות פוטנציאליים, בהם ישראלים".