בצירוף מקרים מפתיע הכריזו אמש והיום החברות אפל וגוגל, כל אחת בנפרד, על האפליקציות המצטיינות שלהן לשנת 2019. ויש גם גאווה ישראלית: אחת החברות הבולטות, שמככבת אצל שתי החברות, היא לייטריקס (Lightricks) הישראלית. גוגל הכתירה את אפליקציית Enlight Pixaloop של לייטריקס כאחת מהאפליקציות הטובות ביותר לשנת 2019 ואפל בחרה באפליקציית StoryBoost שלה כאחת ממובילות טרנד "מספרי הסיפורים" החם של השנה. החברה גם מככבת בראש רשימת ההורדות של אפליקציות בתשלום של אפל, עם אפליקציית FaceTune הפופולרית.


אפל הצליחה ליצור גל של ציפיות לקראת המפגש, שכונה "אירוע מיוחד", שבו הוצגו לעיתונאים לא מוצרים חדשים אלא אפליקציות של חברות שונות. לאחר מכן הוענקו פרסים לאפליקציות המצטיינות. האירוע התקיים במשרדי אפל בניו יורק, במקום בו החברה נוהגת לקיים תדרוכים לתקשורת.

7 צפייה בגלריה
אפל אפליקציות זוכות 2019
אפל אפליקציות זוכות 2019
האוסקר של אפל לאפליקציות מצטיינות
(צילום: Apple)

בניית הציפיות החלה כבר לפני כשבועיים, כשאפל שיגרה הזמנות מוזהבות לעיתונאים ובלוגרים אמריקאים, בסגנון מעטפות פרסי האוסקר, כשעליה הכיתוב "והזוכים הם..." הרשת עסקה באובססיביות בשאלה האם מדובר באירוע הערכה למפתחים או שמא יוצגו בו גם מוצרים חדשים. בסופו של דבר התגלה האירוע כהצגה לתקשורת של האפליקציות הבולטות, כשהמפתחים שהשתתפו במפגש סיפרו על מקורות ההשראה שלהם ופכים קטנים מאחורי פיתוח האפליקציות.
בהמשך הערב חשפה אפל את רשימת האפליקציות והמשחקים המצטיינים והטרנדים החזקים ביותר שהניעו לדעתה את תרבות האפליקציות ב-2019. "האפליקציות ב-2019 הטביעו את חותמן ושיקפו את 'רוח התקופה' של החברה שלנו", אמר פיל שילר, סמנכ"ל שיווק עולמי של אפל, "המפתחים נתנו לנו אפליקציות החדשניות, שיש בכוחן להשפיע על התרבות ולשנות את חיינו. הם הוכיחו שעיצוב ויצירתיות מעולים יכולים לבוא ממפתחים קטנים כגדולים ומכל קצוות העולם".
7 צפייה בגלריה
אפל אפליקציות זוכות 2019
אפל אפליקציות זוכות 2019
Spectre Camera
(צילום: Apple)

לאפליקציית אייפון של השנה נבחרה האפליקציה Spectre Camera של חברת Lux Optics, אפליקציה שמשלבת בינה מלאכותית ומאפשרת לייצר תמונות מעניינות וברמה מקצועית, גם כשדובר בתנאי תאורה גרועים ובחשיפה ארוכה.
אפליקציית אייפד של השנה היא Flow by Moleskine של חברת Moleskine, אפליקציית ציור ורישום במחברת דיגיטלית, שמציעה עפרונות גרפית ועטי סימון ממש כמו אלה האמיתיים. אפליקציית מק של השנה היא אפליקציית העיצוב Affinity Publisher של חברת Serif Labs, ואפליקציית אפל TV של השנה היא אפליקציית תיעוד הטבע The Explorers של The Explorers Network.
7 צפייה בגלריה
אפל אפליקציות 20/19
אפל אפליקציות 20/19
Affinity Publisher
(צילום: Apple)

אפל הכתירה את הטרנד החם של 2019 בתחום האפליקציות: טרנד סיפור הסיפורים (Storytelling) עם אפליקציות שמאפשרות לתעד ולשמר זיכרונות וסיפורים, בהן Anchor של חברת Anchor FM, אפליקציית Canva: Stories & Video Maker, של חברת Canva, אפליקציית Unfold של Unfold Creative, אפליקציית Spark Camera של Dayworks ועוד.
משחק אייפון המצטיין של 2019 הוא המשחק Sky: Children of the Light של חברת thatgamecompany, שבו אנחנו טסים מעל נופים מצוירים, ממש כמו בסרט אנימציה, ועוזרים ליצורים שמימיים למצוא את דרכים בחזרה לשמיים.

7 צפייה בגלריה
אפל אפליקציות זוכות 2019
אפל אפליקציות זוכות 2019
Sky: Children of the Light
(צילום: Apple)

משחק אייפד של השנה הוא משחק האקשן Hyper Light Drifter של Abylight S.L, משחק השנה למחשבי מק הוא משחק הבנייה GRIS של Devolver / Nomada Studio, ומשחק השנה לאפל TV הוא הרימייק של משחק הלטאה Wonder Boy: The Dragon’s Trap של DotEmu משנות ה-80.
המשחק הזה גם מייצג בהחלט את טרנד המשחקים של 2019 כפי שהכריזה עליו אפל - טרנד הרטרו של חזרתם של הלהיטים הגדולים משנים קודמות, מצוידים בטכנולוגיות המתקדמות של 2019 שמאפשרות בין השאר לשחק בהם על סמארטפונים. בין השאר משתייכים לקטגוריה זו המשחקים Mario Kart Tour של נינטנו, Pokémon Masters של DeNA, המשחק Assassin’s Creed Rebellion של Ubisoft, הרימייק Call of Duty: Mobile של Activision Publishing ועוד.
אפל גם ציינה את משחק השנה בפלטפורמת אפל ארקייד החדשה, שהושקה אך לפני מספר חודשים. מבין יותר מ-100 המשחקים שפותחו במיוחד עבור הפלטפורמה נבחר משחק האדרנלין Sayonara Wild Hearts של Simogo.
7 צפייה בגלריה
אפל אפליקציות זוכות 2019
אפל אפליקציות זוכות 2019
Sayonara Wild Hearts
(צילום: Apple)

ולא פחות מעניינות, אולי אפילו יותר, הן רשימות האפליקציות והמשחקים, שיאני ההורדות בשנה החולפת. את רשימת האפליקציות בחינם שהורדו הכי הרבה ב-2019 מובילה כרגיל יוטיוב, ואחריה אינסטגרם, סנאפצ׳ט, אפליקציית הנוער המפתיעה TikTok ואפליקציית מסנג'ר של פייסבוק. לאחר מכן משתרכות ג'ימייל, נטפליקס, פייסבוק, מפות גוגל, אמזון, ספוטיפיי, אפליקציית המשלוחים DoorDash ואפליקציית המסרים וואטסאפ, ולאחריהן מופיעה אפליקציית הדיפ פייק שהיכתה גלים השנה - FaceApp.
בראש רשימת האפליקציות בתשלום נמצאת כאמור FaceTune של חברת Lightricks הישראלית, ולאחריה אפליקציית היומן HotSchedules ו-אפליקציית מזג האוויר Dark Sky Weather.
בראש רשימת ההורדות של המשחקים בחינם ניצב Mario Kart Tour ולאחריו Color Bump 3D, במקום השלישי aquapark.io, במקום הרביעי Call of Duty mobile ובמקום החמישי משחק הסימולציה BitLife . בראש רשימת המשחקים בתשלום נמצא Minecraft, ואחריו משחק הטריוויה Heads Up, המשחק Plague Inc, במקום הרביעי Bloons TD 6 וחמישי Geometry Dash.
לפי נתוני אפל, חנות האפליקציות שלה הניבה עד כה 120 מיליארד דולר למפתחי האפליקציות ומבקרים בה חצי מיליארד אנשים מדי שבוע.
ולסיום, אפל הכריזה בפעם הראשונה על אות אפל מיוזיק לאמנים מצטיינים. צוות השיפוט כלל את אנשי מערכת הדירוג של אפל מיוזיק ו"מובילי דעה" נוספים והוא קבע שהזוכה בתואר אמן השנה היא בילי אייליש, על אלבומה “WHEN WE FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO”. אותות הצטיינות נוספים ניתנו לשותף המוזיקלי והאח של אייליש, פיניאס, לזמרת ליזו ולראפר ליל נאס X.

7 צפייה בגלריה
אפל אפליקציות זוכות 2019
אפל אפליקציות זוכות 2019
בילי אייליש
(צילום: Apple)

אפליקציית Enlight Pixaloop, שהופכת תמונות סטילס לתמונות מונפשות, נבחרה כאחת מהאפליקציות הטובות ביותר של גוגל לשנת 2019 בקטגוריית "Best for Fun". האפליקציה הושקה בספטמבר 2018 זכתה לפופולריות באינסטגרם באמצעות היכולת להוסיף תנועה באזורים ספציפיים בתמונות, תוך שמירה על שאר התמונה סטטית. התוצאות המתקבלות הופכות את התמונות למרהיבות ולמתאימות במיוחד לשימוש במדיה החברתית.
7 צפייה בגלריה
רוני לאופר לייטריקס עם פיל שילר אפל
רוני לאופר לייטריקס עם פיל שילר אפל
רוני לאופר, לייטריקס עם פיל שילר, אפל
(צילום: יח"ץ)

רק לפני כחודשיים השיקה לייטריקס את אפליקציית StoryBoost, המאפשרת לייצר סטוריז באיכות מקצועית בתוך שניות וכבר כעת נבחרה על ידי אפל לחלק מהטרנד החדש . מאז שהושקה רשמה האפליקציה קרוב ל- 300,000 הורדות. משתמשי האפליקציה יכולים לייצר, בקלות ובמהירות, סטוריז למטרות שונות, על ידי שימוש בתבניות מוכנות מראש מתוך מאגר רחב של תבניות. על התבנית המקורית ניתן להוסיף תמונות או סרטונים, להתאים טקסטים, לצרף סטיקרים מעוצבים ולבחור את צבעי הרקע של הסטורי. בנוסף, האפליקציה מציעה מעברים ייחודיים בין הסטוריז השונים.
לייטריקס, כבר זכתה בעבר בפרסים עבור האפליקציות שפיתחה: פרס אפליקציית השנה של אפל ב-2015 ופרס Apple Design Awards לשנת 2017. עד היום מגוון אפליקציות החברה רשמו כ-230 מיליון הורדות ברחבי העולם.
פורסם לראשונה: 15:06, 03.12.19