באופן מסורתי מקדישה ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג את תערוכת CES בלאס וגאס לקו מוצרי המסכים והטלוויזיות שלה. על אף שהשנה נוספה גם הכרזה מסקרנת על פרויקט מבוסס בינה מלאכותית בשם Neon, באירוע העיתונאים המקדים שנערך לפני שעות אחדות - יום לפני הפתיחה הרשמית של התערוכה - לא היה זכר לפרויקט, והוא עסק כולו במסכים. הרבה מסכים.
בין היתר הציגה סמסונג דגם 8K חדש בטכנולוגיית QLED. ה-Q950TS מצוייד במסך אינפיניטי - עם שוליים כמעט בלתי נראים ויחס גוף-מסך של כ-99 אחוזים. בכך סמסונג ממשיכה לבחון את גבולות הפוטנציאל המסחרי של רזולוציית 8K, וניכר שהיא עובדת קשה גם בגזרת התוכן - באמצעות שיתופי פעולה עם ענקיות כמו יוטיוב, כדי לדחוף קדימה תכנים ייעודיים. ואיך אפשר בלי קצת בינה מלאכותית? מעבד ה-AI קוואנטום מסוגל לעשות שדרוג של תכנים ברזולוציה נמוכה יותר ל-8K, ממקסם את רוחב הפס ואפילו מסוגל להתאים את התמונה לתאורה שבסלון - כדי לייצר ניגודיות וחדות טובה יותר.
3 צפייה בגלריה
הטלוויזיה נטולת השוליים של סמסונג
הטלוויזיה נטולת השוליים של סמסונג
הטלוויזיה נטולת השוליים של סמסונג
(צילום: סמסונג)
אל קו מוצרי המסכים מצטרף השנה גם The Sero - מסך שמסתובב ממצב תצוגה שגרתי ואופקי, למצב אנכי. עם קריצה לדור המילניאל שמייצר וצורך וידיאו באמצעות הסמארטפון המוחזק במצב אופקי, החליטו בסמסונג לאפשר את שני המצבים על גבי מסך אחד, שממש מסתובב בצורה די אלגנטית ובלחיצת כפתור. לא ברור עד כמה עמיד המנגנון הטכני הזה (באולם ההדגמות לא ידעו להשיב על השאלה), אבל מדובר בהכרזה מעניינת, שלוקחת בחשבון את אחת המגמות הבולטות ביותר בשנים האחרונות בצריכת מדיה.
גם מסכי ה-MicroLED המודולריים של סמסונג, וסדרת מסכי ה-Frame שנראים כמו תמונה על הקיר, התעדכנו בגדלים חדשים כדי להתאים לדרישות השוק. לטענת החברה, שוק המסכים בגודל 75 אינץ' ומעלה נמצא בצמיחה משמעותית בארצות-הברית, וסמסונג רוצה להוביל אותו עם היצע רחב. הוצגו גם דגמים חדשים של מסכי הגיימינג מסדרת "אודיסי", עם עיצוב חדש ומעוקל. ה-G9 בגודל 49 אינץ' ובקצב ריענון של 240Hz, ודגם ה-G7 בגדלי 27 ו-32 אינץ'.
3 צפייה בגלריה
טלוויזיית Sero של סמסונג
טלוויזיית Sero של סמסונג
טלוויזיית Sero של סמסונג. מצב אנכי ומצב אופקי
(צילום: סמסונג)
3 צפייה בגלריה
מסך MicroLED חדש של סמסונג
מסך MicroLED חדש של סמסונג
ויש גם מסכי MicroLED חדשים
(צילום: סמסונג)
מחר תקבל סמסונג את הבמה במסגרת נאומי הפתיחה של התערוכה, וייתכן כי שם תציג את פרויקט Neon. בינתיים בטוויטר, ציוצים והדלפות של קטעי וידיאו מאששים את ההשערה לפיה מדובר בפרויקט ליצירת אוואטרים כמו-אנושיים, בעיקר לצורכי תעשיית הבידור. הכותבת הינה אורחת חברת סמסונג בלאס וגאס