במסיבת עיתונאים שפתחה את יום אירועי התקשורת השני לקראת תערוכת CES, חברת LG הציגה את המסר המרכזי שלה: בינה מלאכותית (AI), שמתגלה כנושא מרכזי בתערוכה השנה ואולי גם כאחד הנושאים המרכזיים בעולם הטכנולוגיה בשנים הקרובות. נשיא LG ומנהל הטכנולוגיות הראשי שלה, ד"ר איי.פי. פארק, הציג אסטרטגיה שמבוססת על ארבע רמות של AI מבחינת חוויית הלקוח - יעילות, התאמה אישית, סיבתיות וחקר – כאשר כל רמה מייצגת התקדמות גדולה יותר של הטכנולוגיה ביכולת לתת מענה לצרכי הלקוח. העתיד, לפי LG, הוא סימביוזה בין האדם לבין הטכנולוגיה, כשמרבית הצרכים נענים אפילו מבלי שהתבקשו.
3 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים של LG ב-CES
מסיבת העיתונאים של LG ב-CES
ד"ר פארק במסיבת העיתונאים של LG ב-CES
(צילום: EPA)
ברמת היעילות הבסיסית, הבינה המלאכותית מאפשרת תקשורת בין אדם לטכנולוגיה, מתן הנחיות ואוטומציה של פעילות מכשירים. כך למשל יכול מזגן בחדר להתאים את הטמפרטורה להעדפות שנקבעו מראש, לשעה ביממה ולמספר האנשים בחדר. ברמת ההתאמה האישית המתקדמת יותר, הבינה המלאכותית עוקבת אחר תבניות התנהגות הלקוח והמכשירים, מזהה צרכים על בסיס ניסיון העבר ומתקנת טעויות. למשל, שואב אבק רובוטי שמתגבר על מכשולים בדרכו.
שתי הרמות הגבוהות של הבינה המלאכותית שמציגה LG נמצאות בשלב זה בפיתוח אבל הפוטנציאל הטמון בהן מעורר עניין. ברמת הסיבתיות או ההנמקה, ה-AI מנתחת את התבניות שהיא מזהה, קושרת בינן לבין אירועים ותבניות התנהגות קודמות או מאוחרות, ומסוגלת להבין למה אדם עושה או רוצה דבר מה, ולחזות את הצרכים האלה שלו מראש. הרמה הרביעית, רמת החקר, היא לדברי פארק "היעד האולטימטיבי של הבינה המלאכותית ב-LG". ברמה הזו, ה-AI תהיה מסוגלת לגבש השערות ולחקור התנהגות צרכנית ובסופו של דבר להציע שירותים או פעולות מותאמים ללקוח, אפילו לפני שיידע שיש לו צרכים אלה, כמו למשל אכילת מזונות מסויימים, קביעת פגישות מסוימות ועוד.
3 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים של LG ב-CES
מסיבת העיתונאים של LG ב-CES
מסיבת העיתונאים של LG ב-CES
(צילום: AFP)
בתשובה לשאלת ynet אמר פארק כי החברה מודעת להיבטי פרטיות של הלקוח ומשקיעה מאמצים רבים לשמור עליהם. בניגוד למערכות של חברות אחרות, שצוברות נתונים רבים על התנהגות הלקוח, לדברי פארק הטכנולוגיה של LG מעבדת את המידע מקומית, ולא מעבירה אותו לענן כלל. לדבריו, חברות הייטק רבות מתמקדות בכיוונים שגויים של מה שהם חושבים שהאנשים רוצים, בעוד LG בוחנת מה הציבור מבקש.
בהנחה שפרטיות הלקוחות לא נפגעת, הגישה של LG מציגה אסטרטגיה מקיפה ראשונה מסוגה של בינה מלאכותית לחיי היום יום, בניגוד לשימושי הבינה המלאכותית המוכרים, בשירות ענקיות המסחר או רשויות המדינה.

מסכים לגיימינג

LG הציגה מספר שיתופי פעולה עם חברות מתמחות. תחום ה-AI הביתי נמצא בפיתוח משותף עם חברת Element AI הקנדית, ומנכ"ל החברה ז'אן פרנסואה גנייה, השתתף בהצגת הטכנולוגיה לעיתונאים. כמו כן, הוצג שיתוף פעולה עם חברת nVidia בפיתוח מסכי טלוויזיה לגיימינג על בסיס תקן G-SYNC, כולל קצב רענון מסך משתנה וזמן תגובה מהיר במיוחד. החברה הציגה 12 מסכי טלוויזיות OLED שתומכים בתקן ונועדו למשחקי מחשב על מסכים גדולים. המסכים תומכים גם במצב HGiG שנועד להבטיח תמונה באיכות גבוהה במשחקי HDR באמצעות קונסולה.
3 צפייה בגלריה
LG ב-CES
LG ב-CES
והיו גם טלוויזיות
(צילום: יח"צ)
2020 היא השנה שבה בוחרת LG להיכנס עם טלוויזיות בטכנולוגיית 8K לאחר תקופה של המתנה שבה המתחרה הקוריאנית, חברת סמסונג, הייתה היחידה בשוק. דגמי OLED ZX Real 8K של LG מציגים מאפייני איכות העולים על דרישות תקן 8K Ultra HD. המסכים, שמיועדים לשוק הפרימיום הגבוה, יגיעו לשוק הישראלי באמצע השנה. בסך הכל מציגה החברה 14 דגמי טלוויזיות חדשים, בהן דגמי OLED, 8K ו-NanoCell LCD.
החברה הציגה לראשונה את מצב העבודה "יוצר סרטים" (Filmmaker Mode) שמשחזר בנאמנות את מראה הסרט כפי שהיה בעת ההפקה ולפני עיבודים שנעשו במהלך ההמרה. המצב זוכה לתמיכה של הארגון המקצועי של הוליווד ובמסיבת העיתונאים הוקרנו ראיונות עם מספר במאים שהסבירו את חשיבות הטכנולוגיה הזו.
החברה מציגה ב-CES תפיסה כוללת של בית חכם, החל בדלת חכמה שמזהה את הנכנסים ומאפשרת גישה לחדרים מסויימים לאורחים, התאמת אופנה וירטואלית באמצעות מראה חכמה שמודדת את מידות הגוף, מציעה סגנונות לבוש ומאפשרת לרכוש בגדים, ועוד. החברה הכריזה על שירות לקוחות פרו-אקטיבי, מבוסס בינה מלאכותית, שבו יוצעו ביקורי טכנאי מבעוד מועד כשהמכשירים עצמם ידווחו על תקלה שנוצרת. הכותב הינו אורח חברת LG בלאס וגאס