אנדי ג'סי, מנכ"ל חטיבת המיחשוב ושירותי הענן של אמזון (AWS), אמר היום (ד') כי רכישת הסטארט-אפ הישראלי אנפורנה בשנת 2015 הייתה נקודת מפנה עבור החברה. אתמול הציג ג'סי דור חדש של שבבים שפותח על-ידי אנשי החברה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
אנדי ג'סי
אנדי ג'סי
אנדי ג'סי בכנס Re:invent
(צילום: אמזון)
"אחת מנקודות המפנה בהיסטוריה של AWS הייתה כשקנינו את אנפורנה, שהם קבוצה מאוד מוכשרת של מעצבי שבבים ומפתחים", החמיא ג'סי לאנשי הסטארט-אפ הישראלי במפגש עם עיתונאים שהתקיים במהלך כנס Re:invent של החברה.
השבב החדש שמיועד לשימוש בחוות השרתים של AWS נקרא Graviton2 והוא מבוסס על ארכיטקטורת 7 ננומטר של ARM. בחברה אומרים כי הוא מציע שיפור של 40% ביחס עלות-תועלת לעומת מעבדי x86 של אינטל. בתעשייה העריכו כי מדובר במסר לאינטל ו-AMD ששולטות בשוק, אבל ג'סי אומר כי ב-AWS מתכוונים להמשיך לשתף פעולה עם שתי יצרניות השבבים.
3 צפייה בגלריה
בילי הרבויה ונאפה בשארה
בילי הרבויה ונאפה בשארה
מייסדי אנפורנה, בילי הרבויה ונאפה בשארה
(צילום: יח"צ)
אנפורנה הוקמה ב-2011 על-ידי בילי הרבויה ונאפה בשארה וכעבור ארבע שנים נרכשה על-ידי אמזון תמורת כ-370 מיליון דולר ומאז היא מהווה חלק ממרכז המחקר והפיתוח שהקימה ענקית הטכנולוגיה בישראל.

"התערבות פוליטית במכרז JEDI"

יותר מ-65 אלף לקוחות ושותפים משתתפים השנה ב-Re:invent, הכנס השנתי של AWS שמתקיים זו השנה השמינית בלאס וגאס. חטיבת המיחשוב ושירותי הענן של אמזון אחראית לחלק הארי של רווחי ענקית הטכנולוגיה שבבעלות ג'ף בזוס.
3 צפייה בגלריה
כנס Re:invent
כנס Re:invent
כנס Re:invent
(צילום: אמזון)
במפגש עם עיתונאים התייחס ג'סי גם להפסד למיקרוסופט במכרז על JEDI, חוזה לעשר שנים עם הפנטגון שנאמד בכ-10 מיליארד דולר. אחרי הערעור שהגישה אמזון, אומר ג'סי: "אני לא יכול להגיד הרבה, בגלל ההליכים המשפטיים, אבל אנחנו מרגישים שהייתה התערבות פוליטית". ג'סי התייחס ליחסים המתוחים בין הנשיא טראמפ לבזוס: "כשיש לך נשיא שמדבר בפתיחות על האיבה שהוא רוחש כלפי חברה והנשיא שלה, קשה מאוד לארגונים ממשלתיים, כולל משרד ההגנה, לקבל החלטות אובייקטיביות בלי לפחד מתגמול".
הכותב הוא אורח AWS בלאס וגאס