עד לפני חמש שנים, HP אומנם נחשבה ליצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם - אבל בתחום מחשבי הגיימינג הייתה לה בעיה: למרות שרכשה ב-2006 את אחת היצרניות הטובות ביותר באותה תקופה של מחשבים למשחקים, VoodooPC, ב-HP לא הצליחו למנ, את הרכש החדש. בינתיים, השוק פרח: לנובו נכנסה לתחום עם המון משאבים, דל מינפה את המותג Alienware ואפילו יצרנית הציוד הנלווה Razer הרגישה בטוחה מספיק כדי להתרחב לתחום הלפטופים.
2 צפייה בגלריה
HP Omen 15
HP Omen 15
HP Omen 15
(צילום: יח"צ)
המותג Omen, שבא לפתור את הבעיה של HP בתחום, החל כסוג של ממשיך דרך ל-VoodooPC, והוא אפילו משתמש באותו הלוגו. אם בשנים הראשונות אפשר היה עוד להתבלבל ולחשוב שמדובר ברנסנס של מותג ישן, נראה כי בחלוף חמש שנים HP עיצבה את המותג הזה בצלמה ובדמותה. וזה לא דבר רע.
ה-Omen 15 החדש, לפטופ גיימינג עם מסך 15 אינץ׳, רחוק שנות אור מהעיצובים המשעממים למדי של ווודו או של מחשבי אומן הראשונים. רואים את זה פעם אחר פעם אצל יצרני מחשבי גיימינג בשנים האחרונות: פחות עיצובים מוגזמים, יותר ניסיונות לייצר מוצר ייחודי אך לא מציק לעין. ואכן, Omen 15 הוא לא מחשב צעקני - למרות גב מתכתי המעוטר בקווים אלכסוניים שחוצים אותו. ואם בכל זאת אתם מחפשים מחשב שמביא לידי ביטוי את העובדה שאתם גיימרים - קל לזהות אותו ככה, בעיקר בזכות מקלדת צבעונית והיעדר כמעט מוחלט של אלמנטים מעוגלים.
2 צפייה בגלריה
HP Omen 15
HP Omen 15
HP Omen 15
(צילום: יח"צ)
למחשב גם ציר מסך מרכזי עם צג שתחתיתו אלכסונית ומופרדת מהגוף. זה לא עיצוב ייחודי (HP עצמה משתמשת בו גם במחשבי גיימינג מסדרת Pavilion הזולה יותר), אבל הוא כן מספיק כדי לקבל תשומת-לב מהסיבות הנכונות. כשהמחשב הזה פתוח הוא נראה טוב, והמרווח שנוצר בין גוף המחשב למסך מתברר גם כשימושי למדי - הוא עוזר למסגר את המסך כיחידה נפרדת. אם אתם משחקים בחושך עם מקלדת מוארת, האפקט שנוצר גורם לכך שהתאורה מסיחה פחות את הדעת.
ה-Omen 15 מגיע במספר קונפיגורציות יקרות יחסית ללפטופ סטנדרטי, אך לא מאוד יקרות כשמדובר במחשב גיימינג. הגרסה היקרה ביותר שלו אפילו לא חוצה את רף 10,000 השקלים. בתמורה ל-9,799 שקל תקבלו מחשב עם מעבד i7-9750H של אינטל, 16 גיגה-בייט של זכרון, כונן קשיח של טרה-בייט וכונן פלאש של 512 גיגה-בייט, יחד עם כרטיס המסך RTX 2080 בגרסה הניידת שלו. זה מפרט לא רע בכלל בתמורה למחיר שלו, והוא מאפשר למחשב להתמודד בלי בעיה עם משחקים עדכניים.
המסך של המחשב הזה מצויין. אומנם רק Full HD, אבל תומך הן בקצב רענון של 144 הרץ והן ב-G-Sync, ולא פחות חשוב מכך - בהיר ממש, מה שיאפשר לכם לשחק בלי בעיה בחדר מואר. גם הרמקולים מצליחים להפתיע - הם אומנם מוציאים צליל מתחתית המסך, אבל עדיין מצליחים לספק איכות לא רעה בכלל.
כמצופה ממחשב גדול יחסית, יש כאן מקלדת מלאה - עם פד מספרים מצד ימין, עם מקשים מרווחים ועם עומק סביר. משטח המגע נוח וגדול מספיק, אבל זה ממילא לא מאוד רלוונטי ביישומים עבורם המחשב הזה מיועד.
המחיר שתצטרכו לשלם על הביצועים של Omen 15, כמו שקורה בדרך כלל במחשבי גיימינג, הוא תרמי. החדשות הטובות הן שהמחשב הזה לא מאוד רועש - אפילו שאחד המאווררים שלו עובד כל הזמן. החדשות הרעות הן שהוא ממש מתחמם. לשחק כשהמחשב הזה על הברכיים שלכם זו לא אפשרות סבירה, ולמען האמת במשקל של 2.23 ק"ג - הוא גם כבד מדי בשביל זה. בהתאם למחשב גיימינג, אין מה לצפות לזמן סוללה טוב: כ-4 וחצי שעות כשאתם לא משחקים. עבור משחקים, המחשב הזה צריך חיבור לחשמל כדי שיוכל לרוץ במהירות המלאה שלו בלי שהסוללה תתרוקן בתוך דקות.
בסופו של דבר, ה-Omen 15 לא מנסה לתת משהו ייחודי מאוד בתחום מחשבי הגיימינג, אלא ביצועים מצויינים במחיר תחרותי. זו משימה שהוא מצליח בה, אפילו שאינו מצטיין במיוחד בשום תחום ולא מביא משהו חדש לשוק הזה.