בין כל המותגים המפוצצים, הגאדג'טים המופרכים והמוצרים החכמים שגודשים את תערוכת CES, אפשר גם למצוא פיתוחים טכנולוגיים משני חיים באמת: הזרוע התותבת של BrainCo למשל, שפועלת על בסיס בינה מלאכותית ונסמכת על גלי המוח. את הקונספט הראשוני למוצר הציגה החברה בתערוכה בשנה שעברה, וכעת מגיע דגם של ממש, מלווה בהכרזה על כך שבימים אלה מתחילה החברה בתהליך של קבלת אישור ה-FDA - שיאפשר הפצה גלובלית של הזרוע.
חברת BrainCo עוסקת בפיתוח ממשקי מוח-מכונה (BMI), והיא ממוקדת בטכנולוגיה שמסוגלת לקרוא את גלי המוח. יש לה שורה של מוצרים ופיתוחים שנוגעים בתחום הזה מזוויות קצת שונות - ובעיקר היא מפתחת מוצרים לאימון קוגניטיבי, להגברת תחושת הריכוז והמיקוד, תרגולי מדיטציה ומיינדפולנס, ושליטה במצב המנטלי - בקרב תלמידים צעירים או ספורטאים למשל.  הזרוע התותבת שאותה הציגה החברה, מהווה שדרוג משמעותי עבור קטועי ידיים שנסמכים היום על היצע מצומצם ויקר מדי של פתרונות תותבים. אלה עולים בין 60-70 אלף דולר, ומצריכים גם תהליך אימון והסתגלות ארוך, שכולל שעות של פיזיותרפיה - גם הן לרוב עולות כסף. ב-BrainCo מתמחרים את הזרוע שלהם ב-10-15 אלף דולר, וטוענים כי השימוש באלגוריתם לומד בתהליך האימון, מצמצם את זמן ההסתגלות לכחצי שעה בלבד. 
1 צפייה בגלריה
הפרוטזה הרובוטית של BrainCo
הפרוטזה הרובוטית של BrainCo
הפרוטזה הרובוטית של BrainCo
(צילום: הגר בוחבוט)
התוכנה של BrainCo עובדת כך שהמטופל "מלמד" את הזרוע לבצע מחוות שונות באמצעות תרגול פשוט, שנסמך על זיהוי האותות החשמליים במוח שמועברים עד לגדם. מספר המחוות הוא בלתי מוגבל, מה שמאפשר טווח רחב של פעולות עדינות.  באירוע העיתונאים שערכה החברה ב-CES, נרשמה התרגשות של ממש למראה שני הצעירים קטועי היד שהדגימו את הזרוע שבה הם משתמשים. במשך דקות ארוכות הם עמדו וסיפרו בחיוך על מגוון הפעולות שהזרוע מאפשרת להם לעשות - כולל משחקי פינג-פונג, נגינה על פסנתר, קליגרפיה ואפילו הרמת משקולות. כולם ביקשו ללחוץ להם את היד. "איבדתי את היד שלי לפני שנה וחצי, ומאז הקטיעה המצב המנטלי והפסיכולוגי שלי לא היה טוב", סיפר אחד מהם. "הפרוטזה שינתה את זה, אני עושה בעזרתה המון דברים היום וזה משהו שלא יכולתי לחשוב עליו קודם".  החברה מעסיקה כ-150 עובדים, ויש לה משרדים בסין ובארה"ב. הזרוע התותבת כבר נמצאת בשימוש בסין, והחברה מצפה לקבל אישור FDA במהרה, כך שכבר במהלך השנה הקרובה זרועות ימין ושמאל יהיו זמינות גם בשוק האמריקאי.  הכותבת הינה אורחת חברת סמסונג בלאס וגאס