חושקים באייפון חדש אבל המחירים של שלושת המכשירים שהושקו בחודש שעבר גבוהים מדי עבורכם? אולי אתם מתגעגעים לימים של האייפון הקומפקטי שהיה נוח לאחיזה והצליח להיכנס לכל כיס בלי לבלוט החוצה? בתחילת 2020, מעריכים אנליסטים, אפל תשיק מכשיר חדש שצפוי להיות קטן וזול יותר בהשוואה לשלישיית האייפון 11.
המכשיר החדש צפוי להיות ממשיך דרכו של האייפון SE, סמארטפון עם מסך בגודל 4 אינץ' שהושק ב-2016 ועלה 399 דולר. מינג-צ'י קו, אחד האנליסטים האמינים ביותר בכל הנוגע לאפל, מעריך שה-SE 2, כפי שהמכשיר העתידי מכונה בינתיים, יימכר ב-30 עד 40 מיליון יחידות בשנה הבאה ויהווה "מנוע צמיחה משמעותי" עבור אפל.
2 צפייה בגלריה
אייפון 8
אייפון 8
אייפון 8. אותו עיצוב
(צילום: shutterstock)
אז מה אנחנו יודעים על האייפון החדש? לפי ההערכות, מבחינה עיצובית המכשיר ייראה כמו האייפון 8 משנת 2017 ובדיוק כמוהו, הוא יצוייד במסך LCD בגודל 4.7 אינץ'. אלה חדשות טובות למי שמסתייגים מהאייפונים הגדולים של השנים האחרונות, אם כי יש לזכור שמסביב למסך יהיו שוליים רחבים למדי.
כמו באייפון 8, גם במכשיר החדש צפוי להיות כפתור בית עם חיישן טביעות אצבע - אם אתם בונים על מנגנון זיהוי הפנים Face ID, זה לא המכשיר עבורכם. החדשות הטובות הן שהוא צפוי להגיע עם ערכת שבבים A13, בדיוק כמו בסדרת האייפון 11, כך שהביצועים שלו יהיו מהירים ביותר. מערך הצילום, גולת הכותרת של מכשירי 2019, יהיה כמובן פחות מתקדם.

תעלומת המחיר

כמה ה-SE 2 יעלה? זאת שאלת השאלות: אפל מוכרת היום את האייפון 8 מ-2017 תמורת 449 דולר. סביר מאוד להניח שברגע שהמכשיר החדש ייצא לאוויר העולם, היא תצמיד לו את אותו תג מחיר ותעצור את מכירת האייפון 8. ג'ף פילדהאק, אנליסט בכיר בחברת המחקר Counterpoint, מספק בשיחה עם ynet תחזית עגומה יותר: "אני לא חושב שהמכשיר הזה ישמח כל כך את מי שמצפה לאייפון זול. המחיר לא יהיה מאוד נמוך, בגלל שהמכשיר יגיע עם ערכת השבבים הכי עדכנית ושדרוגים נוספים".
2 צפייה בגלריה
אייפון SE
אייפון SE
עלה 399 דולר. אייפון SE
(צילום: shutterstock)
אנליסטים מעריכים כי אפל מעוניינת באייפון "מוזל" על מנת לגרום ל-100 מיליון משתמשים שבבעלותם מכשירים מסדרת אייפון 6 לשדרג למכשיר חדש עם מערכת הפעלה מעודכנת (אייפון 6 לא קיבל שדרוג ל-iOS 13 שיצאה בחודש שעבר). המטרה הסופית, אומר פילדהאק, היא לגרום לבעלי המכשיר החדש להשתמש בכל השירותים החדשים שאפל מציעה - למשל פלטפורמת המשחקים אפל ארקייד.
האייפון המוזל הוא ממש לא המכשיר היחיד שאפל מתכננת לפי ההערכות להשיק בתחילת 2020. האנליסט קו מעריך כי ברבעון הראשון יגיע אייפד פרו חדש ובהמשך יופיעו משקפי המציאות הרבודה (AR) המסקרנים של אפל. בחודשים האחרונים דווח גם על דור חדש של האיירפודס, האוזניות נטולות החוטים, הפעם עם ביטול רעשים אקטיבי ועמידות למים; על תג למעקב אחרי חפצים; ועל מקבוק פרו עם מסך 16 אינץ' ושוליים דקיקים.