וואווי מכרה 66.8 מיליון סמארטפונים ברבעון השלישי של 2019 - עלייה של 28.5 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בזינוק מרשים, בעיקר לאור החרם האמריקאי שלא מאפשר לענקית הטכנולוגיה הסינית להתקין את השירותים והאפליקציות של גוגל על המכשירים החדשים שלה.
4 צפייה בגלריה
וואווי מייט 30 פרו
וואווי מייט 30 פרו
וואווי מייט 30 פרו
(צילום: EPA)
הנתונים התפרסמו היום בדו"ח הרבעוני של חברת המחקר Counterpoint Research על שוק הסמארטפונים העולמי. מהנתונים עולה כי וואווי שומרת על מעמדה כיצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה, עם נתח שוק של 17.6 אחוזים. בפסגה נמצאת עדיין סמסונג, שנתח השוק שלה עלה ברבעון השלישי ל-20.6 אחוזים. במקום השלישי אפל, עם נתח שוק של 11.8 אחוזים - ירידה של 4 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.
"החרם האמריקאי על וואווי לא השפיע על משלוחי הסמארטפונים ועל הצמיחה שלה ברבעון השלישי של 2019 אחרי אי-הוודאות של חודש יוני", אמר טרון פטהאק, מנהל בחברת Counterpoint. לדבריו, הענקית הסינית הצליחה לפצות על הירידה במכירות בחו"ל בעזרת אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית בשוק המקומי שלה. לצד זאת, הצרכנים הסינים התייצבו לצד החברה שנקלעה בעל כורחה למלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג.
סמסונג, כאמור, היא השחקנית הדומיננטית בעולם הסמארטפונים: ברבעון השלישי המשלוחים שלה גדלו ב-8.4 אחוזים וכעת היא אוחזת ביותר מחמישית מהשוק העולמי. הסיבה לגידול במכירות היא ההצלחה של סדרת נוט 10, הקצה העליון של המכשירים שלה, וסדרת A, מכשירי הביניים הנגישים שלה. "החברה תמשיך להשיק מכשירים חדשים בסדרה A, כולל דגמים עם תמיכה ב-5G, על מנת לנסות לשמור על המומנטום", מעריכים ב-Counterpoint, "ההפסדים של וואווי בשווקים בחו"ל יהוו הזדמנות גדולה עבור סמסונג ברבעונים הבאים".
4 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי נוט 10 פלוס
סמסונג גלקסי נוט 10 פלוס
הצלחה במכירות. נוט 10 פלוס
(איור: אושר אורן)
ומה עם אפל? למרות הירידה במכירות, ב-Counterpoint מציינים כי התגובה החיובית לסדרת האייפון ה-11 שהושקה בשולי הרבעון השלישי נותנת לענקית הטכנולוגיה האמריקאית סיבה להיות אופטימית לקראת תקופת החגים. אייפון 11, המכשיר הזול ביותר מבין השלושה שהציגה אפל בספטמבר, היה הנמכר ביותר. עוד מסתבר, שהצבעים החדשים שהציגה אפל תרמו למכירות שלה.

הענק הסיני

במקום הרביעי ניצבת היצרנית הסינית אופו (Oppo), עם נתח שוק של 8.6 אחוזים. ב-Counterpoint מציינים כי הבעלים של היצרנית, קונצרן BBK שבבעלותו גם המותגים Vivo, Realme ו-OnePlus, אוחז כבר בנתח שוק של כ-20 אחוזים והוא קרוב מאוד לעקוף את סמסונג ולהפוך ליצרן הסמארטפונים המצליח בעולם. במקום החמישי: שיאומי, שזוכה לפופולריות רבה גם בישראל, עם נתח שוק של 8.3 אחוזים.
4 צפייה בגלריה
אייפון 11 פרו
אייפון 11 פרו
אייפון 11 פרו. הושק רק בסוף של הרבעון
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)