סמארטפון עם מצלמת 64 מגה-פיקסל הוא בהחלט מוצר מושך תשומת לב, הגם שאינו מכשיר דגל בקטגוריית מכשירי הפרימיום. טלפון ה-Redmi Note 8 Pro של שיאומי יצא לשוק לפני כחודשיים ומאז הספיקה כבר החברה להוציא לשוק טלפון עם מצלמת 108MP (שעדיין לא הגיע לישראל). ובכל זאת, 64MP הם עדיין אטרקציה, לפחות לכאורה.
אז צריך להגיד את זה מיד בפתיחה: מצלמת ה-64MP לא תהיה הסיבה שבגללה אתם תרצו לרכוש את הסמארטפון הזה. ההשפעה של החיישן הזה על איכות הצילום מזערית, אם בכלל. אבל אוסף תכונות מוצלחות אחרות שיש בטלפון הזה, בצירוף מחיר נוח לכל כיס עשויים להפוך אותו לקנייה מוצלחת בקטגוריית הביניים של הסמארטפונים.
8 צפייה בגלריה
רדמי נוט 8 פרו
רדמי נוט 8 פרו
המצלמה לא שכנעה אותנו
(צילום: shutterstock)
שיאומי היא חברה סינית מעניינת. היא נעדרת רוח וצלצולים, שמאפיינים חברות סיניות מתחרות, עיין ערך וואווי, אבל בעמלנות של נמלה שקדנית היא מוציאה לשוק זרם בלתי פוסק של מוצרים חדשים בכל התחומים, משואבי אבק ועד מברשות שיניים, וכן - גם סמארטפונים רבים. סדרת ה-Redmi של שיאומי צועדת לצד סדרת ה-Mi, שהיא המותג המרכזי של שיאומי, כשהיעד של סדרת הביניים הוא בעיקר שוקי דרום-מזרח אסיה, שם רמות המחיר המקובלות נמוכות יותר מאשר במערב.

נראה מיליון יואן

ה-Redmi Note 8 Pro שקיבלנו לסקירה מהיבואנית המילטון נראה לא רע בכלל, עם מסך 6.53 אינץ' שנפרש על מרבית החזית הקדמית, מסגרת אלומיניום וגב זכוכית מעוגל מאחור. אפילו המשקל שלו, הגבוה יחסית (200 גרם) מעורר תחושה של סמארטפון יוקרתי, ולא סתם מכשיר פלסטיק מזדמן. עם זאת, החיטובים החלקלקים בתוספת הגודל והמשקל עלולים להתגלות כבעיה אם הוא יישמט מידיכם, ואפילו זכוכית הגורילה 5 שבה הוא מצוייד עלולה שלא להציל אותו. אז כן, מומלץ להשתמש בקייס המצורף.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון במשקל כבד
(צילום: ynet)
המצלמה אולי מושכת את תשומת הלב מלכתחילה, אבל המפרט של הטלפון מציג תכונה בולטת נוספת – ערכת שבבים Helio G90T החזקה של חברת מדיה-טק עם המעבד הגרפי (הפחות חזק) Mali-G76. כל אלה, בתוספת זיכרון אחסון 6 גיגה בייט נועדו ללא ספק לשדרג את החוויה של הגיימרים שבינינו. גם המסך, בעל הפרדה של 1080x2340 (צפיפות פיקסלים 395ppi), תורם לחוויית המשחק, ואפילו העובדה שמדובר בטכנולוגית LCD IPS ולא OLED לא מפריעה. התצוגה צבעונית עזה וחדה, וזורמת ללא הפרעות. אז לא, זה לא הסמארטפון האולטימטיבי לגיימרים, אבל חלופה לא רעה ברמת המחיר שלו.

מצלמה יומרנית

מערך הצילום של הטלפון היה כאמור הסיבה להתעניין בו מלכתחילה. זה המכשיר הראשון שבו שיאומי משבצת מערך צילום מרובע שכולל מצלמת 64MP (צמצם f/1.9), מצלמה בזווית רחבה 8MP (צמצם f/2/2), מצלמת מאקרו 2MP, וחיישן עומק 2MP (צמצם f/2.4). למעשה, רוב הזמן המצלמה לא מפיקה תמונות של 64MP ובמקום זאת כל ארבעה פיקסלים סמוכים מומרים לאחד, כך שהתוצאה הסופית היא בנפח 16MP. קיים מצב צילום ב-64MP, שמפיק תמונות בהפרדה המירבית.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
מגרעת בצורת טיפה
(צילום: ynet)
כמקובל בטרנד הנוכחי בסמארטפונים, שלוש מצלמות ממוקמות על במה מוגבהת בגב המכשיר, במבנה אנכי זו מעל זו כשמתחתן ממוקם חיישן טביעת האצבע. לא מיקום נוח, יש לומר, בטח כאשר במכשירים אחרים שיאומי מציעה חיישן טביעת אצבע מתחת למסך. מצלמה רביעית ממוקמת לצד טור המצלמות ביחד עם המבזק. המצלמה הקדמית באיכות 20MP ממוקמת במגרעת בצורת טיפה במרכז המסגרת העליונה, והיא לא העסיקה אותנו כלל.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
ארבע מצלמות אחוריות
(צילום: ynet)
כל המערך הזה, כולל מצלמת ה-64MP, מפיק תמונות טובות, אבל לא יותר מזה. אפליקציית המצלמה מציעה מעברים שגרתיים בין המצלמות השונות ללא התחכום שראינו בגלקסי 10 או באייפון 11. תכונות הבינה המלאכותית (AI) שבהן מתהדרת האפליקציה, שנועדו להתאים אוטומטית את מאפייני הצילום לאובייקט המצולם, לא נתנו תוצאות מעניינות. האפליקציה מציעה מצב צילום רגיל, עם מעבר בין החיישנים השונים ומצב 64MP נפרד. המצלמה מפיקה סרטוני וידאו באיכות 2K וקצב צילום של 30fps ואלה נראים בהחלט לא רע.
בדקנו את מצלמת ה-64 מגה פיקסל: צילמנו את הפסל "דמות יושבת" של הנרי מור בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, צילום מרחוק במצב 64MP Quad Camera. לאחר מכן ניסינו שתי אפשרויות: צילום בזום-אין מקסימלי של הפסל, והגדלה מקסימלית של תמונת ה-64MP המקורית. להלכה, בהפרדה של 9,248 על 6,936 (גודל הקובץ 34 מגאבייט) גם הגדלה דרסטית של הצילום היתה אמורה לתת תוצאות סבירות. בפועל, קשה לראות הבדלים משמעותיים בין הצילומים. האם זה אומר שמצלמת 64MP היא גימיק בלבד?
8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
דמות יושבת, הצילום המקורי ב-64MP
(צילום: ynet)

8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
דמות יושבת, צילום בזום-אין מירבי
(צילום: ynet)

8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
דמות יושבת, הגדלה של צילום ב-64MP
(צילום: ynet)

סוללה אימתנית

הדגם שבדקנו הכיל זיכרון פנימי בנפח 64 גיגה בייט אך קיים גם דגם עם 128 גיגה בייט. המכשיר מצוייד בסוללת 4,500 מיליאמפר-שעה עוצמתית, בצירוף מטען מהיר 18 וואט, שהפכה את שאלת אחוזי הסוללה הנותרים ללא רלוונטית. כמו מכשירים אחרים בקטגוריית ביניים, המכשיר אינו מאפשר טעינה אלחוטית. אגף האודיו של הטלפון שגרתי: רמקול יחיד שממוקם בחלקו התחתון של המכשיר ומניב איכות סבירה של מוזיקה, אך לא יותר מזה. המכשיר מצוייד בשקע אוזניות 3.5 מ"מ רגיל, בשורה טובה למי שמעדיפים אוזניות חוטיות.
מערכת ההפעלה MIUI של שיאומי התעדכנה במהלך הבדיקה לגרסה 11 , ששיפרה את הצבעוניות, הוסיפה צלילי רינגטון חדשים, שלצדם תצוגה גראפית מעניינת, תכונות שיתופיות חדשות של שיאומי, יכולות הדפסה חדשות ועוד. היה עדיף אם לצד כל אלה שיאומי היתה מוותרת על הצגת פרסומות בחלק מהאפליקציות.
8 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
אבל למה אתם מראים לנו פרסומות?
(צילום: ynet)
בשורה התחתונה: ה-Redmi Note 8 Pro הוא סמארטפון עתיר תכונות, חלקן לקוחות מעולם מכשירי פרימיום. הוא נכנס לשוק בישראל ברמת מחיר של 1,100 שקל, אבל חודשיים לאחר מכן ניתן להשיג אותו בפחות מאלף שקל, מה שהופך אותו לבחירה ממש לא רעה לבעלי תקציב צנוע.