חברת אבטחת המידע הישראלית Cyber 2.0 מבטיחה 100 אלף דולר למי שיצליח לפרוץ למערכת שלה במסגרת אתגר ההאקרים שהיא מקיימת זו השנה הרביעית. האתגר, שיתקיים ביום רביעי, מכוון לשוק האירופאי אך יהיה פתוח להאקרים מכל העולם. להרשמה לאתגר לחצו כאן.
1 צפייה בגלריה
האקר
האקר
האקר
(צילום: shutterstock)
בחברה אומרים כי "התרחיש שנבחן מוגדר כסיוט של כל מנהל אבטחת מידע בארגונים: האקר חודר לארגון, מנטרל את כל מערכות ההגנה הקיימות, יש לו User, Admin, Password, וכעת יכול לעשות ככל העולה על רוחו בארגון". במסגרת האתגר פורסת החברה רשת של מספר מחשבים, המדמים רשת ארגונית. כל האקר מקבל גישה לרשת זו, ממש כאילו הוא חלק מהארגון. הוא לא צריך לפרוץ את ה-Firewall או לנטרל אנטי-וירוסים. מבחינת ההאקר, הוא כבר בתוך הארגון. ההבדל היחידי בינו לבין מחשבי הרשת הוא שתוכנת החברה אינה מותקנת על המחשב שלו. לדברי החברה, אף האקר כזה לא יוכל לתקשר עם המחשבים האחרים ברשת. ב-Cyber 2.0 אומרים כי בשנים קודמות, כל ההאקרים נכשלו כאשר ניסו לפרוץ למערכת. ב-2018 התקיים האתגר בישראל, והשתתפו בו 350 האקרים, כולל חיילים מיחידות מובחרות, שניסו במשך שש שעות וביותר ממיליון התקפות בו זמנית לפרוץ למערכת. ב-2019 התקיים האתגר בארה"ב. כל ההאקרים אמריקאים נכשלו בניסיונות שלהם. החל מ-2020 נפתח האתגר להאקרים מכל העולם. יותר מ-3,500 האקרים מ-16 מדינות שונות ניסו לתקוף את המערכת זו זמנית. לטענת החברה, שום בדיקת חדירות שתעשה חברה כלשהי לא תתקרב להיקף כזה של התקפות בו זמנית.
עוד נמסר כי באתגר ההאקרים בארה"ב, הגיע צוות האקרים מומחים, שהדגימו לכל הנוכחים כיצד הם פורצים למכונית טסלה. בסיום הפריצה המוצלחת שלהם, הם הצהירו ששום דבר לא ימנע מהם לפרוץ את מערכת Cyber 2.0. ואולם, גם הם נכשלו. "הרגשנו כמו אנשים שיורים בחץ וקשת על חומה מבוצרת", הם הודו.