ייאמר לזכותה של חברת HMD גלובל, שהיא עומדת במילתה, ומספקת תחת המותג נוקיה מכשירים איכותיים, עם ביצועים סולידיים, במחיר הגיוני. הנוקיה 7.2 הוא מייצג נאמן של הקו הזה, אבל עם טוויסט: מצלמה ייחודית, של 48 מגה-פיקסל.
1 צפייה בגלריה
נוקיה 7.2
נוקיה 7.2
נוקיה 7.2
(צילום: נוקיה)
העיצוב יוקרתי: המכשיר מצופה בזכוכית רגילה מלפנים ובזכוכית מט חלבית מאחור. כפתור ההדלקה מימין מאיר בזמן טעינה, ומשמאל - כפתור ייעודי להפעלת גוגל אסיסטנט. בראש הצג – מגרעת קטנה בתצורת "טיפה" למצלמת הסלפי. משטח זיהוי טביעת אצבע עגול ממוקם בגב המכשיר (ולא משולב במסך, כמו במכשירי היוקרה). מעט מעליו, תחת בליטת זכוכית עגולה בגודל מטבע, מרוכזות 3 המצלמות הראשיות. הטלפון עבה יחסית, 8.25 מ"מ, אבל מרגיש היטב ביד. צ'ופר מפתיע הוא נפח זיכרון האחסון הענק – 128 גיגה.

אין ארוחות חינם

אבל, כמו תמיד, אין ארוחות חינם: המחיר הנמוך הוא תוצאה ישירה של כמה ויתורים מושכלים. הראשון שבהם הוא המסך: 6.3 אינץ' עם תצוגה טובה, אבל בטכנולוגיית LCD בלבד, שמתקשה להתמודד עם OLED של דגמי הצמרת. HMD גלובל מנסה לפצות על כך בהפעלת מצב המכונה PureDisplay: אזורים כהים הופכים אומנם לשחור עמוק, עשיר - אבל נעדר פרטים.
החיסכון המשמעותי ביותר, והוויתור המושכל השני, הוא במעבד: סנפדראגון 660 בלבד, הנפוץ במכשירי הביניים. מתברר, ששילובו עם זיכרון RAM נדיב של 6 גיגה-בייט עונה לרוב הדרישות של משתמש ממוצע, כולל ביצועים יציבים בגלישה, בהצגת תמונות ווידיאו, ואפילו בתנועה חלקה במשחקי תלת מימד.
ויתור נוסף הוא בעובדה שהמכשיר לא עמיד במים ובאבק: בשורה בעייתית עבור קהל היעד הטבעי של מכשיר כזה, בני נוער. ועוד פשרה (נסבלת יותר, לטעמנו): אין טעינה מהירה.
מצד שני, הגימיק ונקודת החוזקה של ה-7.2 היא מצלמת ה-48 מגה-פיקסל, שיודעת להפיק צילומים מפורטים, בהירים ומרהיבים. את הכי טובים הפקנו במצב 12 מגה-פיקסל (יחס 4:3). עם זאת, בצילומי דיוקן (עם טשטוש רקע) בעזרת חיישן העומק, שולי האובייקט המרכזי נותרו תמיד קצת מעורפלים. צילומים בזווית רחבה? ותרו על זה. לעומת זאת, מצלמת הסלפי (20 מגה-פיקסל) הפיקה תמונות לתפארת, גם בתאורה גרועה.
הנוקיה 7.2 מגיע עם מערכת ההפעלה הנקייה של גוגל, אנדרואיד One, ללא תוספות מיותרות, אבל בגרסה 9.0 בלבד. שלא כמתחריו היוקרתיים, הוא כולל שקע אוזניות. שני מיקרופונים משני צידיו מאפשרים הקלטה סטריאופונית, והרמקול הפנימי חזק וצלול למדי. הסוללה, 3,500 מיליאמפר-שעה, ממוצעת-מינוס. אל תבנו עליה. המחיר: 1,400 שקל. משתלם.