מי שחשב ששיאומי הלכה לנוח אחרי שהוציאה לשוק את טלפון ה-Redmi Note 8 Pro בעל מצלמת 64 המגה פיקסל מתבדה, במובן החיובי כמובן. כמה חודשים בלבד חלפו, ושיאומי מציגה את ה-Mi Note 10, כרגע המוביל הבלתי מעורער בעולם חיישני הצילום עם 108 מגה פיקסל. לעומת ארבע המצלמות שהיו בדגם הקודם, כאן יש חמש, ויש גם מסך AMOLED מצוין וסוללה עוצמתית, שהופכים את המכשיר הנוכחי לטלפון המעניין ביותר שתוכלו לפגוש בימים אלה. לפחות עד שסמסונג תציג את ה-S11.
כמו שכתבנו כבר, שיאומי מוציאה בעמלנות של נמלה שקדנית זרם בלתי פוסק של מוצרים חדשים לשוק, בהם שלוש משפחות של סמרטפונים: סדרת מותג הבית Mi, והסדרות המוזלות Redmi ו-Pocophone, שמגיעות ברובן לשווקים במזרח הרחוק. ה- Redmi Note 8 Pro התהדר בערכת שבבים ומעבד גרפי חזקים, שהפכו אותו למתאים במיוחד לגיימרים, ולעומתו התכונות של Mi Note 10 החדש, שקיבלנו לסקירה מהיבואנית, חברת המילטון, מייעדות אותו בבירור לעולמות הצילום וההסרטה.
11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
מערך הצילום כולל חמש מצלמות אחוריות ועוד אחת קדמית
(צילום: ynet)

צריך לומר בראשית הדברים שאין מדובר בטלפון פרימיום, עד כמה שניתן לקבוע זאת בימים שבהם הגבולות בין פרימיום לדגמי ביניים מטשטשים. יש לו מצלמה מהשורה הראשונה, מסך איכותי וסוללה בולטת בעוצמתה, אבל בתחומים אחרים הוא בינוני: מעבד חלש יחסית, רמקול בודד, אי עמידות למים, היעדר טעינה אלחוטית. גם המחיר שלו: 500 אירו באירופה או 2,500 שקל בישראל, מציב אותו בין דגמי דגמי הביניים. מצד שני, שיאומי כבר לא זולה במיוחד. רק לשם השוואה, באותו מחיר כמו הנוט 10 של שיאומי נמכר ה-ZenFone 6 של Asus, טלפון שמרבית נתוניו דומים לנוט 10 למעט המעבד סנאפדרגון 855 והמעבד הגרפי אדרנו 640, שמאפיינים מכשירי פרימיום.

11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
מסך AMOLED משובח
(צילום: ynet)

מצלמת ה-108MP היא כמובן התכונה הבולטת ביותר של הטלפון, ומציבה את שיאומי בראש שיאני המגה-פיקסל עד כה. חיישן ה-Bright HMX שבלב הטכנולוגיה פותח בכלל על ידי סמסונג וככל הידוע היא מתכוונת לשלב אותה בטלפון ה-S11 שיושק בקרוב, ובגרסה משופרת. יכול להיות שההשקה המוקדמת בשיאומי היא בכלל ניסוי כלים.
60 שניות על תיאוריה: 108 מיליון הפיקסלים שבכל תמונה מאפשרים לקלוט הרבה יותר פרטים מחיישנים דלי פיקסלים ולשמור על חדות גם בתנאי זום גבוה או חיתוך והגדלה של קטע מהתמונה. כדי לדחוס כל כך הרבה פיקסלים, סמסונג הקטינו אותם לגודל 0.8 מיקרון. החיסרון בגודל הזה הוא באיבוד אותות האור, והפתרון שנמצא היה בהגדלת החיישן לגודל 1/1.33 אינץ', שמסוגל לקלוט יותר אור. שיפור נוסף נעשה באמצעות טכנולוגיית Tetracell, שבה מחוברים כל ארבעה פיקסלים לאחד, מה שמשפר את הנאמנות למקור אבל מפחית את ההפרדה מ-108MP ל-27MP בלבד.
מצב 27MP הוא מצב ברירת המחדל של המצלמה בנוט 10. כדי לצלם ב-108MP צריך לבחור במצב זה במיוחד, והוא לא מאפשר זום או עיבודים אחרים. במצב זה הוא מייצר תמונות בהפרדה מרשימה של 9,024×12,032 בצילום סטילס ששוקלות כ-40 מגה בייט כל אחת.
11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
צילומי לילה נותנים תוצאות נאות
(צילום: ynet)

שתי מצלמות נוספות הן מצלמות בעלות זום אופטי, האחת בגודל 12MP וצמצם f/2.0, בעלת זום X2, והשנייה בגודל 5MP וצמצם f/2.0, עם עדשת אולטרה-טלפוטו וזום אופטי X5. שילוב שתיהן יוצר זום היברידי X10 וזום דיגיטלי X50. מצלמה רביעית היא מצלמת זווית רחבה 117°, בגודל 20MP וצמצםf/2.2. החמישית היא מצלמת מאקרו 2MP, שמצלמת מקרוב גופים קטנטנים. המצלמה הקדמית היא בגודל 32MP, מרשים בפני עצמו, עם צמצם f/2.0. it.
11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
צילום מאקרו מתקרב לפרטים הקטנים
(צילום: ynet)

האם כל המערך הזה מייצר חוויית צילום יוצאת דופן? בהחלט כן. אם בטלפון הרדמי הקודם תוצאות הצילום היו שיגרתיות למדי, בנוט 10 אנחנו כבר מדברים על ביצועים ברמה של המצלמות המובילות כיום בשוק. התמונות מציגות חדות גבוהה, ריבוי פרטים של האובייקטים והבלטתם על פני הרקע. גם בתנאי זום גבוהים נשמרת הנאמנות לפרטים ולצבעים וצילום בלילה מניב תוצאות מפתיעות. בתחום הווידאו ניתן לצלם סרטונים באיכות של 4K במהירות 30fps וניתן לצלם גם בהילוך איטי של עד 960fps באיכות 720p.

11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
נוף בקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם. מבחינים בפסל?
(צילום: ynet)

11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
אותו צילום בדיוק, אחרי חיתוך של קטע ממנו. זה מה ש-108MP יכולים לעשות
(צילום: ynet)
אתר DxOmark, הסמכות העליונה בתחום השוואות מצלמות בעולם, דירג בתחילת החודש את המצלמות המובילות ב-2019. בכל חמש הקטגוריות נמצא הנוט 10 בין חמש המובילות, לצד ענקיות פרימיום כמו אייפון 11 פרו מקס של אפל, הגלקסי נוט 10 פלוס של סמסוסנג והמייט 30 פרו של וואווי, טלפונים שעולים כמעט כפליים ממנו. בקטגוריית הזום הוא אפילו נטל את הבכורה העולמית.

11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
חיתוך של תמונה שצולמה מרחוק ב-Mi Note 10 בעלת 108MP
(צילום: ynet)

11 צפייה בגלריה
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
סמארטפון Redmi Note 8 Pro
חיתוך של תמונה זהה שצולמה מרחוק ב-Redmi Note 8 Pro בעלת 64MP
(צילום: ynet)

מה יש לנו חוץ ממצלמה? הטלפון עצמו מעוצב עם זכוכית גורילה 5 מלפנים, בעלת שוליים קמורים נאים, שמאירים כשמגיעה התרעה. הגב עשוי מחומר פלסטי אפור עם מסגרת מתכתית סביב, וכל הטוב הזה שוקל 208 גרם. המצלמה הקדמית ממוקמת בתוך חריר טיפה במרכז השוליים העליונים של המסך. כשחושבים על זה, הטלפון מזכיר חיצונית את ה-P30 של וואווי, במקרה או שלא במקרה.

11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
חריר טיפה כמו ב-P30
(צילום: יח"צ)

המסך של הנוט 10 הוא מסך AMOLED בגודל 6.47 אינץ', עם הפרדה של 2,340 על 1,080 פיקסלים וצפיפות פיקסלים 398ppi. זהו מסך מצוין וחד, צבעים עשירים והיענות מהירה למגע. הטלפון מציע קריאת טביעת אצבע מתחת למסך, שבנויה בטכנולוגיה חדשה שמזהה טוב יותר את האצבע ומגיבה מהר יותר.
בתחום התוכנה הטלפון מצויד במערכת MIUI-11 החדשה של שיאומי על גבי אנדרואיד 9. בחברה מבטיחים עדכון קרוב לאנדרואיד 10. המערכת נוחה לשימוש ונראית טוב, ויש לה תכונות חביבות כמו למשל "שטח עבודה שני” שהוא למעשה כמו טלפון נוסף על כל תכונות ותוכנותיו, שפועל לצד הראשון. יש גם מגוון קלידוסקופים שאפשר להעלות במצב AOD על המסך, יש אפשרות להעלות וידאו כטאפט על שולחן העבודה, יש צילום VLOG, שמאפשר לייצר במהירות סרטונים באורך 15 שניות, כולל מוסיקת רקע ועריכה – הישר לאינסטה.

11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
סוללה עוצמתית שנטענת מהר עם ספק 30W
(צילום: ynet)

הסוללה היא עוד תכונה בולטת, עם תכולה של 5,260mAh שמספקת שעות ארוכות של עבודה. המטען המהיר המסופק עם הטלפון, בהספק 30 וואט, טוען סוללה ריקה בתוך 90 דקות. הדגם שהגיע אלינו מצוייד בזיכרון פנימי 6MB ובזיכרון איחסון 128GB. יש גם Mi Note 10 Pro, שלא נמכר בינתיים בישראל, שמגיע עם 256MB ו-8MB RAM.
הרכיבים שמתחת למכסה מרשימים קצת פחות. הטלפון מצויד במעבד סנאפדרגון 730G של קואלקום עם מעבד גרפי אדרנו 618. ה-730G הוא גרסה משופרת של ה-730 שמהירותו הואצה מעט והוא אמור לספק ביצועים טובים יותר תמורת מחיר סביר. אבל קשה להגיד שנוכחותו מורגשת ובמשימות עתירות עיבוד במיוחד כמו משחקים, ריבוי משימות, ואפילו בעת שאפליקציית המצלמה מעבדת את התמונות הכבדות שצילמה, אפשר לחוש באיטיות של המכשיר.
11 צפייה בגלריה
שיאומי Mi Note 10
שיאומי Mi Note 10
צבעי אקווריום, אבל לא עמיד למים
(צילום: יח"צ)

חוץ מזה חייבים לציין בצער שהנוט 10 לא עמיד למים כלל, לא התזה ולא טבילה. הרמקול הבודד שלו אינו מספק מוסיקה באיכות סבירה, אם כי העוצמה אינה מבוטלת. מסיבה לא מובנת לא הוסיפו לנוט 10 חריץ לזיכרון הרחבה. מה כן יש לו? שני שקעים לכרטיסי SIM, שקע לאוזניות למי שעוד לא עבר לאלחוטיות, וכן - משדר אינפרה אדום שבאמצעות אפליקציית "שלט MI” יכול להפעיל טלוויזיה, ממיר, אפילו מזגן. בדקנו, זה עובד.
בשורה התחתונה ה-Mi Note 10 הוא כוכב עולם הסלולר לחודשים הקרובים, עם מערך צילום מצויין שיכול לספק הרבה אתגרים למי שזה עושה להם את זה. יש לו מסך טוב מאוד, סוללה מצויינת ויחס סביר בין מחיר לביצועים. אם אתם בעניין צילום – קחו אותו לידיים ובדקו בעצמכם. עם זה, הוא אינו מכשיר פרימיום בגלל הרבה תכונות חסרות. אז אם ההתלבטות שלכם היא איפה להשכיב את ה-4,000 שקל הבאים שלכם, חכו להכרזות הבאות של סמסונג ואפל.