חברת מיקרוסופט שכרה את שירותיו של שר המשפטים האמריקני לשעבר, אריק הולדר, על מנת לבחון אם הסטארט-אפ הישראלי שהשקיעה בו, Anyvision, עומד בעקרונות האתיים של החברה. הסיבה: לפי דיווחים בתקשורת בתקופה האחרונה, טכנולוגיית זיהוי הפנים של Anyvision משמשת למעקב אחרי פלסטינים בגדה המערבית.
2 צפייה בגלריה
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
מיקרוסופט. חקירה בישראל
(צילום: מיקרוסופט)
ב-Anyvision מכחישים את הטענות ואומרים כי המערכת שפיתחו נמצאת רק במעברי גבול, בדומה לזיהוי הביומטרי שקיים בנמלי תעופה בארה"ב. למרות זאת, במיקרוסופט החליטו לשכור את שירותיו של הולדר, שיעמוד בראש צוות של תובעים פדרליים לשעבר ממשרד עורכי הדין קובינגטון וברלינג.
"הם יפעלו במהירות, יבחנו מסמכים וייפגשו עם עובדי אניוויז'ן ואחרים על מנת לחקור את הנושא באופן יסודי ומלא", נמסר ממיקרוסופט. M12, קרן ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה, לקחה חלק בסבב הגיוס האחרון של אניוויז'ן שהסתכם ב-74 מיליון דולר.
במסגרת ההסכם עם מיקרוסופט, אניוויז'ן התחייבה לעמוד בשישה עקרונות אתיים שניסחה ענקית הטכנולוגיה בנוגע לזיהוי פנים: הגינות, שקיפות, אחריות, אי-אפליה, הודעה והסכמה ומעקב לפי חוק.
2 צפייה בגלריה
באניוויז'ן טוענים כי הטכנולוגיה קיימת רק במעברים
באניוויז'ן טוענים כי הטכנולוגיה קיימת רק במעברים
באניוויז'ן טוענים כי הטכנולוגיה קיימת רק במעברים
(צילום: אלי מנדלבאום)
בחברה הישראלית מתעקשים כי לא הפרו את העקרונות האלה. "אניוויז'ן אינה מפעילה מערכת לזיהוי פנים קבוע בשטחי יהודה ושומרון מחוץ למחסומים וכל אמירה שכזו מהווה לשון הרע", נמסר, "החברה מפעילה מערכת לזיהוי פנים בתוך המחסומים, לצורך הצלת חיים ולזיהוי מהיר של בעלי אשרה וקיצור תורים לרווחת האוכלוסייה". "טרם ההשקעה באניוויז'ן, מיקרוסופט בדקה באופן מעמיק את פעילותה של החברה. בעקבות הטענות השקריות, אניוויז'ן הזמינה מיוזמתה את מיקרוסופט לבדוק באופן יסודי את פעילות החברה. תוצאות הבדיקה יוכיחו כי החברה אינה עוסקת בפעילות שמפרה את כללי האתיקה של מיקרוסופט. אין ולא היתה שום חקירה כנגד החברה מצד אף גורם".