פרטנר מפתיעה את ענף הסלולר הישראלי כשהיא מכריזה על הקמת מערכת בטכנולוגיית הדור החמישי הסלולרי (5G), שמיועד לשמש בסיס לרשת הסלולרית המהירה בישראל. בכך היא מקדימה את החברות האחרות שנחשבות למועמדות להקמת רשתות 5G בישראל, פלאפון וסלקום. פרטנר מאותתת בכך על כוונתה להיות אחת ממפעילות האינטרנט הסלולרי המהיר בישראל, ועל נכונותה להיכנס להשקעות הגבוהות הנדרשות להקמת התשתית. בדרך לשם פרטנר תצטרך לזכות במכרז שפרסם משרד התקשורת להקמת רשתות הדור החמישי, מכרז שמתמהמה ועד כה לא זכה להיענות מצד שלוש החברות הגדולות.
2 צפייה בגלריה
דור 5 5G קורונה
דור 5 5G קורונה
הדור החמישי, בקרוב בישראל?
(צילום: Shutterstock)
פרטנר חשפה היום את התקדמות פרויקט Partner 5G, שכולל הקמת ליבת סלולר חדשה במקביל לשדרוג ליבת הסלולר הנוכחית בטכנולוגיית דור 4. בחודשים האחרונים קיימה פרטנר בדיקת יכולות גלישה בדור 5 ובחינת טכנולוגיות שונות שהוטמעו במעבדת החברה, והגיעה לקצב גלישה של יותר מ-1 ג'יגה ממכשיר סלולרי. בימים אלה משלימה פרטנר את הטמעת מתג ליבה חדש עם יכולות תמיכה בטכנולוגיות מתקדמות קיימות ועתידיות. הליבה המשודרגת של פרטנר מאפשרת בניית יכולות דור 5, בכפוף להתקדמות רגולטורית ולהתקדמות פריסת אנטנות דור 5.
טכנולוגיית הדור 5 הסלולרי החלה לפעול בערים מסוימות במספר מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה והמזרח הרחוק. הטכנולוגיה מאפשרת גלישה בקצב מהיר במיוחד, צפייה בסרטים באיכות גבוהה, הורדת קבצים כבדים כהרף עין ושימוש במשחקים מקוונים ללא קרטועים. פלח שימושים מרכזי של הטכנולוגיה החדשה יהיה בתחומי האינטרנט של הדברים (IoT) שבו יחוברו לרשת המהירה מיליוני חיישנים ונקודות גישה שיפעילו מכוניות אוטונומיות, רמזורים, רובוטים ומצלמות.
2 צפייה בגלריה
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר
(צילום: אוראל כהן)
לפי כל המחקרים שבחנו את טכנולוגיית 5G היא אינה גורמת לסיכון מעבר לזה שקיים ברשתות סלולריות מהדורות הקודמים. עם זה הטכנולוגיה החדשה מעוררת מחאה בקרב התארגנויות אזרחיות בזמן הקורונה, שטוענות כי הטכנולוגיה אחראית להפצת הקורונה והרשע בעולם. במשרד התקשורת פרסמו חומר הסברה מקיף, שמציג את החששות האלה כקונספירטיביים.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, אמר: "ב-2016 קיבלנו החלטה אסטרטגית להפוך לקבוצת תקשורת כוללת, שמובילה חדשנות וקדמה טכנולוגית בכל היבטי הפעילות שלנו. ההכרזה של פרטנר כי היא מקימה רשת דור 5 היא בשורה אמתית ללקוחות הסלולר של פרטנר ולשוק התקשורת בישראל, ותתמוך בפיתוח טכנולוגיות ויישומים מתקדמים בתחומים כמו בריאות, ביטחון, תחבורה, חינוך ועוד".