בזמן שמבצע "שומר החומות" בעיצומו, ובמקביל אליו מתרחשת מלחמה גם על דעת הקהל העולמית - בתוך גוגל, קבוצה של עובדים יהודים קוראת לחברה להגביר את תמיכתה בפלסטינים. במכתב, שעליו חתומים לפי דיווח באתר הטכנולוגיה The Verge כ-250 עובדים, קראו העובדים למנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי ולצוות ההנהלה הבכירה להוציא הצהרה רשמית ש"מכירה באלימות בפלסטין וישראל, וחייבת לכלול הכרה ישירה בפגיעה בפלסטינים".
2 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
יגנה את פעולות ישראל? סונדר פיצ'אי
(צילום: AP)
לדברי העובדים, הפגיעה מתרחשת "על-ידי צבא ישראל ואלימות כנופיות". לדבריהם, בעוד ששני הצדדים חווים פגיעות, "התעלמות מההתקפות הקטלניות איתן מתמודדים הפלסטינים מוחקת את הקולגות הפלסטינים שלנו".

עוד כתבות בנושא:

נקיטת העמדה שקבוצת העובדים דורשת מההנהלה הבכירה בגוגל לא נגמרת בפן ההצהרתי, אלא גם בעלת ביטוי עסקי - העובדים דורשים שתיערך בחינה מחודשת של כל החוזים העסקיים של אלפבית (חברת האם של גוגל), ואף של התרומות שהארגון מבצע, ושיבוטלו חוזים עם "מוסדות שתומכים בהפרה של ישראל את זכויות הפלסטינים, כמו צה"ל".
המכתב מגיע מקבוצת עובדים בשם "Jewish Diaspora in Tech" שהוקמה בשנה שעברה בתגובה לכך שלטענתם החברים בקבוצת ה"Jewglers", קבוצת היהודים הרשמית בגוגל, מחזיקים בעמדות פרו-ציוניות, והם לא הרגישו בנוח להביע בה עמדות אחרות.
לפי הדיווח, העובדים אמרו כי החליטו לפרסם את המכתב מאחר שבקבוצה השנייה לא פורסמה הצהרה שמגנה אלימות נגד פלסטינים, וחבריה אף קידמו איסוף כספים לתמיכה במטרות פרו-ישראליות. הם טוענים בנוסף כי דיכוי עמדות אנטי-ציוניות בתוך גוגל הן מסוכנות לעולם כולו, שכן הן מבטאות פגיעה בחופש הביטוי בחברה המפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם. לכן, דרישה נוספת שעולה מהמכתב היא "שההנהלה תדחה כל הגדרה של אנטישמיות לפיה ביקורת על ישראל או הציונות היא אנטישמית" על מנת להגן על חופש הביטוי, לדבריהם.
2 צפייה בגלריה
מנוע החיפוש של גוגל באייפון X
מנוע החיפוש של גוגל באייפון X
"פגיעה בחופש הביטוי בחברה המפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם"
(צילום: shutterstock)
המכתב נפתח בהסבר שהחתומים עליו הם "קואליציה של יהודים ובני ברית בגוגל שמודאגים מהדיאלוג הפנימי הנוגע לאלימות בישראל ובפלסטין". הכותבים מצהירים כי "כיהודים, אנחנו מתנגדים לחיבור האוטומטי של ישראל עם העם היהודי, וטוענים שאנטי-ציונות אינה אנטישמיות".
עוד נטען במכתב כי "הרבה מפעולותיה של ישראל מפרות את עקרונות זכויות האדם של האו"ם, שגוגל התחייבה אליהן", ועל כן החברה מתבקשת "לאשר מחדש את מחויבותה של גוגל לזכויות אדם". בנוסף, העובדים מבקשים מההנהלה להקשיב "לבקשות של עובדי גוגל הפלסטינים, שמושפעים מאוד מהאלימות הצבאית הקולוניאלית באזור, לממן ארגוני זכויות אדם פלסטיניים ולוודא שכל תמיכה במאמצים הומניטריים ישראליים תושווה על-ידי תמיכה במאמצים פלסטיניים".
גוגל ידועה כחברה שבה פועלות קבוצות פנימיות רבות ומגוונות של עובדים בנושאים שונים, מנושאים פוליטיים ועד תחביבים, ושמעודדת את עובדיה להשתתף בשיח פנימי ער בתוכה. בשנים האחרונות, אותה תרבות גרמה ללא מעט מחלוקות בין העובדים להנהלה, ועובדיה אף מחו מספר פעמים נגד פעולות הארגון, בין היתר כדי למנוע שיתוף פעולה של גוגל עם צבא ארה"ב, וכדי לשנות את היחס לבכירים בחברה שהטרידו מינית.