שוב התנגשות בין הצורך הרפואי לבין הניסיון לחסוך כסף במשק. לאחר שבשבוע שעבר פורסם ב-ynet כי ארגוני המעסיקים והעצמאיים פועלים לקיצור תקופת הבידוד, משרד האוצר חשף היום (שני) בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי קיצור חובת הבידוד ביומיים - מ-14 ל-12 ימים בלבד, יחסוך כ-750 מיליון שקל בכל חודש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נתונים שהציגה התאחדות התעשיינים בוועדה מגלים כי נזק רב נגרם למשק מהבידוד וכי כיום לא פחות מ-7% מעובדי התעשייה החיונית נמצאים בבידוד. יותר ממחצית מחברות התעשייה צמצמו ייצור וכ-48% מהחברות מתקשות לעמוד בקצב ההזמנות בשל היעדרויות הבידוד.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
(צילום: AFP)
איל טולדו מאגף התקציבים הוא שחשף את הנתונים המעודכנים של משרד האוצר באשר לחסכון בקיצור ימי הבידוד. אם החוק יתוקן והממשלה תיאלץ לשאת בעלות חלק מימי הבידוד, החיסכון בתקציב המדינה יעמוד על 300 מיליון שקל בחודש.
בדיון שקיימה זה עתה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, תמכו תעשיינים בכירים, בראשות נשיא ההתאחדות, ד"ר רון תומר, ביוזמת יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה האוזר, לקצר את משך ימי הבידוד של עובדים בעסקים חיוניים אף ל-10 ימים ואת ימי הבידוד של שאר העובדים ל-12 ימים. בדיון השתתפו גם מנכ"ל תנובה, אייל מליס, ומנכ"ל אסם, אבי בן אסייג.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל)
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צביקה האוזר: "יש לשקלל את הסיכון הבריאותי עם ההשלכות הקשות על העסקים והתעשייה. ניתן לקצר את תקופת הבידוד ב-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שתוצאתן שלילית, אחת עם כניסה לבידוד ואחרת ביום התשיעי. אנו עומדים על יותר ממליון וחצי מבודדים מה-1 ביולי. רק בשבוע האחרון היו 164,387 מבודדים. ישראל היא המדינה עם אחוז המבודדים הגדול ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה".
יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "שיטת הבידודים בישראל הורגת את המשק, משביתים את כוח העבודה ואת המנועים התעשייתיים. יש להפחית מיידית את כמות הבידודים שמושפעים רבות גם מאיכוני השב"כ הייחודיים לישראל וגורמים לבידודים רבים יותר מהמקובל בעולם, ובמקביל להגדיל משמעותית את התמריצים לבלתי מועסקים לחזור למעגל התעסוקה ולמלא את השורות. המשק לא יחזיק מעמד בשיטה הקיימת".