"ישרארוּ" (ISRAERU) משמעו ביפנית: ישראל. וזהו גם שמו של מגזין רשת יפני חדש שהושק השבוע בטוקיו. פלטפורמת תוכן דיגיטלית, בשפה היפנית ובעיצוב יפני עכשווי, שכל-כולה מתמקדת רק בישראל: עולם העסקים הישראלי, לייף סטייל ישראלי, טכנולוגיה ישראלית, תרבות ובידור ישראליים, אופנה, תיירות וכל פעילות ישראלית בעלת רלבנטיות לשוק היפני.
עבור הקהל המקומי ביפן והקהל העסקי, שמגלים סקרנות הולכת וגדלה בישראל, מספקות הכתבות ב"ישרארוּ" הצצה בלתי-אמצעית לישראל. ואכן "הגיליון" הראשון זכה לתפוצה רשתית נכבדת יחסית, ומאז עלה לאוויר כבר עודכן בתדירות גבוהה למדי.
3 צפייה בגלריה
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
סיון נקמורה, נשיאת SivanS ועובדיה במשרדי חברת SivanS בטוקיו
(צילום: SivanS)
לקט לדוגמא מהאייטמים במגזין החדש: כתבה על חברת "אורקם" של פרופ' אמנון שעשוע שמפתחת מערכת קריאה ללקויי ראייה; כתבה על מועדון הסטארטאפיסטים TechAviv; ראיון עם הזמרת דיקלה (ששהתה לאחרונה ביפן); כתבה על ריטה (שגם לה מסתבר יש קהל מאזינים ביפן); ראיון עם שגרירת ישראל ביפן יפה בן-ארי; כתבה על סטארט-אפ המציאות הרבודה Clone.Space; כתבה על מעצבת האופנה בראשית דרכה, קארין וסיליוק, שהלבישה את נטע ברזילי בקליפ "באסה סבבה"; כתבה על חברת Riskified שמתמחה בהגנה על אתרי סחר אלקטרוני; ועוד ועוד. מקצת הכתבות רואות אור בשיתוף פעולה עם רבעון הפרינט באנגלית As Promissed שעוסק בתרבות אגן המזרח התיכון ומתמקד בישראל.
"ישרארוּ" מופק בידי קבוצת SivanS היפנית. SivanS נחשבת בטוקיו לאחת החברות היותר דומיננטיות בשוק הפרסום, היח"צ והשיווק. ומה שמסביר את עניינה המיוחד של הסוכנות הזו בישראל, הוא מוצאה של נשיאת החברה ובעליה העקרי: סיון נקמורה. נקמורה, ילידת ישראל, חיה ביפן כבר 20 שנים ונשואה ליפני. היא בנתה את חברת הפרסום המשגשגת שלה במו ידיה, ומעסיקה היום יותר מ-60 עובדים. לחברה יש גם שלוחה בישראל.
3 צפייה בגלריה
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
(צילום: SivanS)
סיון נקמורה: "אני פעילה בלהט בעולם השיווק והפרסום היפני שנים רבות. וזמן רב אני נושאת את החלום הזה - לשלב בין התשוקה שלי לשוק היפני לבין עולם העסקים והתרבות הישראלי. גדלתי בישראל, הורי ומשפחתי חיים בישראל והיא קרובה לי רגשית ונפשית. עשרים השנים שלי ביפן לימדו אותי שאני צריכה ויכולה להפוך את כל החלומות שלי למציאות. 'ישרארוּ' הוא חלום כזה שהיה למציאות. ואני מקווה לחשוף באמצעותו, לקהל היפני ולשוק היפני, את כל נפלאותיה וייחודה של ישראל. יש ביפן סקרנות רבה לישראל, אבל אין תמיד נגישות ישירה למידע או נגישות למותגים ולאישים בעולם העסקי, הטכנולוגי והתרבותי הישראלי. ועל הפער הזה 'ישרארוּ' יגשר".
הכתבות ב"ישרארוּ" – מקצתן תוכן שיווקי ממומן, מקצתן תוכן מערכתי מקורי – מספקות חשיפה לחברות ולגופים ישראלים שמבקשים דריסת רגל בקרב הקהל והשוק היפנים. ולכן המגזין מתמקד בהיבטים שהשוק היפני מוצא בהם עניין רב, בדגש של חדשנות טכנולוגית וייחוד תרבותי. וזה גם מה שמלהיב את שגרירת ישראל ביפן, הגברת יפה בן-ארי: ״אני מתרגשת במיוחד מהשקת המגזין 'ישרארוּ' כי אני רואה בו פלטפורמה חשובה לחיזוק מערכת היחסים המתהדקת שבין ישראל ליפן.
3 צפייה בגלריה
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
מגזין רשת יפני יִשרַארוּ
לוגו "ישרארו" על רקע מצע גרגירי רימון - סמל לשפע פניה של ישראל וההיצע הפוטנציאלי שלה לשוק היפני
(צילום: SivanS)
"הקשר הדיפלומטי שבין שתי המדינות החל ב-1952, והוא הוותיק ביותר בין קשרי ישראל באסיה. אני מרגישה גאווה מיוחדת בהתפתחות היחסים בינינו בשנים האחרונות. מאז 2014 ההשקעות הישירות של יפן בישראל צמחו ביותר מ-5000%, וישנה התעניינות עסקית הדדית רבה, המגזר הפרטי בשתי המדינות פעיל מאוד ויש התעניינות הדדית רבה בתרבויות ששתי מדינותינו מציעות. ולכן, ומאחר ש'ישרארוּ' מוקדש לקידום יוזמות תרבותיות ועסקיות, אני משוכנעת שיתרום רבות לקשרים המתהדקים הללו, ואני מצפה בקוצר רוח לשיתופי-פעולה עתידיים.״
SivanS, החברה האם של "ישרארוּ", מציעה (בנוסף לתוכן השיווקי ש'ישרארו' מפרסם) פתרונות מדיה גורפים לגורמים ישראלים שמתעניינים בשוק היפני. מניהול אסטרטגיות שיווק ועד לפרסום רשתי; שיווק משפיענים, ניהול רשתות חברתיות; וובינארים ואירועי אונליין. וזה רלבנטי למי שמבקשים לראשונה דריסת רגל, כמו גם למי שכבר פעיל בשוק הזה. ונראה שהקמת השלוחה של SivanS בתל אביב נועדה להקל על הקשר עם חברות בישראל.