סאגת המענקים ממשיכה: היום (ה') לא היה ברור להורים לילדים עם צרכים מיוחדים האם הם יקבלו עבורם 500 שקל כמו לכל ילד, קצבה כפולה של 1,000 שקל, או קצבה כפולה הניתנת לנכים מבוגרים בסכום של 1,500 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדיקת ynet העלתה כי הביטוח הלאומי פועל על פי נוסח החוק שהגיש משרד האוצר לאישור הכנסת, לפיו הורים לילד נכה ועם צרכים מיוחדים יקבלו מענק רגיל של 500 שקל עד לילד הרביעי ומענק של 300 שקל מהילד החמישי.
2 צפייה בגלריה
ילדים
ילדים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אגודות המייצגות ילדים עם צרכים מיוחדים פנו היום לשר האוצר, ישראל כץ, לשר הרווחה, איציק שמולי, ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ליו"ר ועדת הרווחה, ח"כ חיים כץ, ולמנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, בתביעה לשנות את ההחלטה ולתת מענק של מוגדל של 750 שקל בנוסף למענק לילד של 500 או 300 שקל גם לילד נכה ועם צרכים מיוחדים.
בין האגודות שפנו היו אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם), איל"ן (אגוד ישראלי לילדים נפגעים) אקי"ם (אגודה לאומית לקידום אנשים עם מוגבלות שכלית) ונוספים.
כמו כן, עד הערב כבר חתמו כ-4,000 הורים לילדים עם מוגבלויות על עצומה הקוראת לתת מענק מוגדל לילדים מקבלי קצבת נכות כמו למבוגרים.
מהביטוח הלאומי נמסר כי על פי החוק שעבר בכנסת ילדים יקבלו רק קצבה של 500 ו-300 שקל.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "לאור פניות ההורים שר האוצר הנחה לבחון ולקדם את הדרכים להעלות את המענק לגבי ילדים עם מוגבלויות".