תביעה בסך יותר מ-200 אלף שקל נגד האקדמיה לטיס מסחרי CAA, שבראשה עומד הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר, דן חלוץ. את התביעה הגיש חניך שהעתיק את חייו ממרכז הארץ לאילת בעקבות הקורס, אבל האקדמיה עברה לראש פינה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד נמרוד גרון ממשרד סקברר-גרון, מבקש החניך החזר של 155 אלף שקל שכר לימוד ופיצוי של 60 אלף שקל. לטענתו, CAA ידעה שבכוונתה לעבור לראש פינה לפני שחתם איתה על ההסכם, אך לא עידכנה אותו. לדבריו, היו גם עיכובים בתוכנית הלימודים, ו-CAA לא הייתה ערוכה מבחינת כוח אדם וציוד. בתביעה הציג החניך ציטוטים מהודעת מנכ"ל CAA יוחנן שמר לחניכים: "אני מניח כי קצב ביצוע הטיסות כעת מאכזב אתכם", "הגעתו של מטוס חדש מתעכבת", "אנחנו בשלבי קליטת מדריכים נוספים" ועוד.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים בכירים ממסד בטחוני
מסיבת עיתונאים בכירים ממסד בטחוני
דן חלוץ
(צילום: מוטי קמחי)
ביוני, עם מעבר האקדמיה לצפון, נמסר לתקשורת שזה קרה בעקבות פגיעת הקורונה בפעילות התיירות באילת והקושי לפעול מנמל התעופה הבינלאומי רמון, שכן הוא מחויב לתת עדיפות לטיסות נוסעים על פני טיסות הדרכה.
התובע טוען ש-CAA מסרבת להחזיר לו את שכר הלימוד ומנסה לשכנע אותו לעבור לראש פינה, דבר בלתי אפשרי בעבורו שכן התחייב למקום עבודה ולחוזה שכירות באילת. במכתב שקיבל מהחברה נכתב כי "תכלית הקורס עוסקת במהות - קיומו של קורס טיס מסחרי ולא במקום שבו הוא ייערך".
יוחנן שמר, מנכ"ל CAA, מסר בתגובה: "בניגוד לכתב התביעה, מציאות שנכפתה על האקדמיה גרמה להעברת פעילותה לצפון כדי שחניכיה יוכלו לסיים את הכשרתם. מטרת הקורס להכשיר את החניכים להיות טייסים מסחריים ולא להופכם לתושבי אילת. הצענו לחניך לסיים את הקורס בכל זמן וקצב המתאים לו ובוצעו עימו שיחות במטרה להגיע לפשרה. הנושא בדיון משפטי ולא נוכל להתייחס לכתב התביעה עצמו, על אף שהוא רצוף אי-דיוקים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד נמרוד גרון
עו"ד נמרוד גרון
עו"ד נמרוד גרון
(צילם: גדי אהד)