צעד חשוב ליצירת תחרות בשוק ההון. שר האוצר, ישראל כץ, חתם היום (ד') על תקנות שקידמה רשות שוק ההון לפיהן עמיתים יוכלו לנייד את כספם בין קופות גמל להשקעה - אפשרות שלא הייתה קיימת עד היום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד לחתימת והפצת התקנות החדשות, נדרשו העמיתים למשוך את כספם תוך חיוב במס רווחי הון לצורך ביצוע הניוד. המהלך נועד כדי לאפשר לכל עמית לבחור את מסלולו כך שיתאים לצרכיו וממדיו בניהול החיסכון וללא חיוב מס כאמור.
1 צפייה בגלריה
שטרות של שקלים
שטרות של שקלים
הטבות לחוסכים
(צילום: shutterstock)
כמו כן, במטרה לעודד את ציבור החוסכים להגדיל את ההכנסה שלהם לאחר גיל פרישה, מאפשרות התקנות החדשות לעמיתים שעברו את גיל 60 לנייד את כספם לקופת גמל לקצבה, ולהגדיל את הכנסתם בתקופת הפרישה, ובכך ליהנות מפטור מלא ממס רווחי הון, וזאת במקום משיכת הסכום באופן חד פעמי.
יתרה מכך, התקנות החדשות מקדמות תחרות בשוק קופות הגמל ועתידות להוביל לגמישות ולהתאמות פרטניות בתחום קופות הגמל להשקעה שלא היה קיימים עד היום.
לדברי כץ, "הצו מבטל את מס הניוד ועתיד לקדם את התחרות. אני רואה חשיבות רבה בתכנון כלכלי ארוך טווח בקרב הציבור ואמשיך לפעול להורדת החסמים והמיסים בחסכונות הציבור תוך עידוד התחרות בין הגופים במדינה".
לדברי הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, "התקנות מטיבות פעמיים עם ציבור החוסכים. ראשית, בביטול מס משיכה בעת ניוד הקופות, ושנית, במתן אפשרות להתאמה מיטבית בין אפיק החיסכון לחוסך - הן ביצירת התחרות והורדת דמי ניהול כתמריץ המעודד תחרות בין החברות והן באפשרות להגדיל את חסכונותיהם בגיל הפרישה. אני מברך על המהלך ומבטיח כי רשות שוק ההון תמשיך לפעול במרץ למען ציבור החוסכים".