פרויקט גדול בשוק היוקרה: החברות בנייני העיר הלבנה, קרן 2JTLV וישרוטל החלו השבוע בהקמת מתחם מלונאות, מגורים ומסחר בהשקעה כוללת של 600 מיליון שקל על חורבות בית מד"א המיתולוגי בשכונת בזל בתל אביב, שנהרס אתמול (ב') לאחר 50 שנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בפרויקט "בזל", אשר צפוי לשלב מלון ומגורי יוקרה שינוהל על ידי רשת ישרוטל. הוא יכלול 130 חדרי מלון בשלוש קומות מעל קומה מסחרית וכן שלוש קומות מגורים עם 13 דירות יוקרה בלבד, ששטחם ינוע בין 250-350 מ"ר לדירה עם מרפסות של החל מ-30 מ"ר ועד 140 מ"ר. מחירי הדירות צפויים להתחיל ב-26 מיליון שקל, כלומר מעל כ-100 אלף שקל למ"ר.
3 צפייה בגלריה
פרויקט בזל תל אביב
פרויקט בזל תל אביב
פרויקט בזל תל אביב
(הדמיה: 3DVISION)
המתחם, ששימש את מגן דוד אדום במשך יובל, משתרע על פני שטח של 2.5 דונם. הוא נמכר ב-2019 באמצעות מכרז של עיריית תל אביב לחברת בנייני העיר הלבנה (שמחזיקה 40% מהזכויות), קרן 2JTLV (40%) ורשת ישרוטל (20%), בתמורה לכ-250 מיליון שקל.
שמאי המקרקעין אריה קמיל, ממשרד קמיל-טרשנסקי-רפאל אמר ל-ynet כי "ערכן של דירות היוקרה אינו נקבע לפי שווי שוק אלא לפי מחיר מיוחד למוצר נדל"ני נדיר בתנאיו ובסביבתו. למשל קו ראשון לים, מרחב פתוח ונגישות מיידית לחוף, עיצוב ארכיטקטוני ייחודי, שירותים אקסקלוסיביים לדיירים וכדומה".
לדבריו, "המחיר למ"ר בשוק דירות היוקרה במקומות אטרקטיביים בתל אביב נע בטווח של 70-80 אלף שקל למ"ר, כך שמחיר התחלתי של יותר מ-100 אלף שקל למ"ר נחשב יחסית גבוה, קל וחומר במיקום שאינו בצמוד לים. ייתכן שמחיר זה נובע ממעטפת השירותים שתינתן לדיירים בפרויקט כחלק משירותי המלון המתוכנן להיבנות במתחם".

"עתודת קרקע נדירה"

הפרויקט ממוקם בין הרחובות בזל, אשתורי הפרחי ואלקלעי ותוכנן על ידי משרדי האדריכלים בר אוריין וברנוביץ'-קרוננברג. הדיירים יוכלו לקבל את שירותי המלון, בין היתר שימוש בספא, חדר כושר, בריכת שחייה ו"וולה פארקינג", אך מתחמי הכניסה למלון ולמגורים יהיו נפרדים.
3 צפייה בגלריה
פרויקט בזל תל אביב
פרויקט בזל תל אביב
פרויקט בזל תל אביב
(הדמיה: 3DVISION)
3 צפייה בגלריה
פרויקט בזל תל אביב
פרויקט בזל תל אביב
פרויקט בזל תל אביב
(הדמיה: 3DVISION)
איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה, מסר: "כשנגשנו למכרז לפני כשנתיים, היה ברור שמדובר בעתודת קרקע נדירה מבחינת שטחה ומיקומה המרכזי, בסמוך למקומות בילוי ובמרחק הליכה מפארק הירקון, דיזנגוף ואבן גבירול. הבנייה המרקמית של הפרויקט תורמת לחוויה העירונית, ועל כן התכנון מוקפד ומיועד לקהל המחפש סביבת מגורים אורבנית, יוקרתית וייחודית במרכז העיר".
שלמה גוטמן, שותף מנהל ב-2JTLV, הוסיף: "הייחודיות של הפרויקט, בנוסף למיקומו האסטרטגי יחד עם התכנון המדויק והמוקפד וההשקעה המשמעותית שבכוונת היזמים להשקיע בו, תהפוך את הפרויקט לאייקון בתל אביב ומחוצה לה".
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, ציין: "המלון יהיה מקבוצת מלונות היוקרה שלנו ויספק חוויה אורבנית ייחודית, בשילוב עם ספא ומרכז בריאות במיקום מרכזי שיהפוך לאבן שואבת לתושבי הסביבה ויהווה סוג של גן עדן ומפלט מההמולה בלב העיר".