2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי הפלמ"ח גבעת שמואל
פרויקט פינוי בינוי הפלמ"ח גבעת שמואל
הדמיית פרויקט פינוי בינוי הפלמ"ח גבעת שמואל
(צילום: רונן דוידוף)
מתיחת פנים בגבעת שמואל: יוצא לדרך פרויקט תמ"א 38/2 (מסלול פינוי-בינוי) לאורך כל רחוב הפלמ"ח בשכונת המערבית הוותיקה בעיר, בסמוך לכביש 4. הפרויקט צפוי לכלול 6 בניינים בני 7 קומות עם 130 דירות חדשות במקום 5 בניינים ישנים עם 40 דירות ותיקות.
מדובר בתב"ע (תוכנית בניין עיר) להתחדשות עירונית שאושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתנאים בחודש יולי האחרון, ובשבועיים הקרובים היא צפויה להתפרסם להערות הציבור. במסגרת הפרויקט, יהרסו בשלב הראשון 2 בניינים משנות ה-40 של המאה הקודמת, הכוללים 2 קומות ומחוברים בצורת טורית, לטובת הקמה של 3 בנייני בוטיק. כל בניין יכלול 21-23 דירות חדשות בשטח של 60-120 מ"ר עם חניות תת קרקעיות ושטחי שירות. הדיירים יקבלו תוספת של 12 מ"ר, מרפסת וחניה.
במקביל, נמצא בשלבים סופיים תהליך החתמות הדיירים ב-3 הבניינים הטוריים הנוספים ברחוב, שכוללים 3 קומות על עמודים, לקראת ביצוע תמ"א 38/2 גם בהם. לדברי היזם אדריכל רונן דוידוף, הפועל בעיר במשך שנים, "הפרויקט מאופיין בנגישות לציר תנועה מרכזי ויתרום לחידוש חזותה של גבעת שמואל, לחיזוק מיצובה העירוני במטרופולין גוש דן וליכולתה לקלוט אוכלוסייה חזקה ואיכותית".
2 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי הפלמ"ח גבעת שמואל
פרויקט פינוי בינוי הפלמ"ח גבעת שמואל
רחוב הפלמ"ח בגבעת שמואל
(הדמיה: עדי קרמר)
שמאי המקרקעין אריה קמיל ואיציק רפאל ממשרד קמיל-טרשנסקי-רפאל, המלווים את הפרויקט, הוסיפו כי מדובר בשדרוג תנאי המגורים של בעלי הדירות הישנות וכן הפיכת הדירות החדשות שימכרו לאטרקטיביות במיוחד באזור גוש דן. זאת משום שהערך הכלכלי של הדירות יעמוד על כ-21 אלף שקל למ"ר, זאת לעומת סכום של לפחות פי שניים למ"ר בבנייה רוויה בתל אביב.
גבעת שמואל עוברת בימים אלה מתיחת פנים, בעיקר באמצעות התחדשות עירונית אבל גם על ידי בנייה חדשה. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, לאחרונה רכשה חברת שגרוואי לייבוביץ מחברת שיכון ובינוי קרקע עם תב"ע מאושרת לבנייה בשכונת הדר החדשה בדרום העיר. הקרקע נרכשה בתמורה לכ-100 מיליון שקל ומיועדת לבנייה של 100 יחידות דיור חדשות.
בדרום העיר אף אוכלסו זה מכבר שני מגדלים חדשים של שיכון ובינוי עם 212 יחידות דיור ופרויקט נוסף, הכולל 111 דירות יחידות דיור, נמצא בשלבי הקמה. גם בשכונת גיורא בצפון גבעת שמואל צפויה תנופת בנייה עם מתחמים להתחדשות עירונית. זאת בעקבות שחרור הפקק על ידי הותמ"ל לתוכנית ענק, שהייתה תקועה במשך שנים רבות. התוכנית מאפשרת לבנות במקום כ-2,000 דירות חדשות במסלול של פינוי בינוי.
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, מסר כי "רחוב הפלמ"ח הוא אחד הרחובות שעתיד לשנות את פניו בשנים הבאות בגבעת שמואל. העבודות ברחוב זה מהוות נדבך נוסף במדיניות העירייה לקידום הפיתוח והבנייה, המתבצעים כיום ברחבי העיר. לצד ההתחדשות בבנייה הפרטית, אנו מקפידים על שדרוג המרחב הציבורי - הרחבת זכות הדרך להולכי הרגל, שדרוג התשתיות, רישות בשבילי אופניים ושיפור חזות העיר. כך לדוגמה, במסגרת התב"ע ברחוב הפלמ"ח, היזם פינה שטח בצומת הרחובות לטובת תכנון גינה לרווחת התושבים".