החלטה יוצאת דופן בתיק גירושים בבית המשפט לענייני משפחה: גבר שמשתכר הרבה פחות מהאישה יקבל 70% מפדיון מכירת הדירה המשותפת שערכה כשני מיליון שקל. האישה, בעלת תפקיד בכיר במערכת הבריאות ומרוויחה כ-70 אלף שקל בחודש, תקבל 30% בלבד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביהמ"ש קיבל את טענת פרקליטי הגבר, עוה"ד רועי סידי ואביעד שנון ממשרד סידי עורכי דין, כי לאור הפער העצום בהכנסות הזוג יש מקום להורות על חלוקה בלתי שוויונית. הגבר פוטר לאחרונה בעקבות משבר הקורונה וגם אם יצליח למצוא עבודה הפער יישאר עמוק, ציין השופט נחשון פישר.
2 צפייה בגלריה
גירושים
גירושים
יקבל יותר מהדירה כי הרוויח הרבה פחות
(צילום: Shutterstock)
יחד עם זאת, לא התקבלה טענת הגבר שיש לו חלק במוניטין והקריירה של האישה במהלך השנים. השופט קבע שהאישה רכשה את בסיס השכלתה הרפואית בטרם נישאה לו, וכן שאת עיקר התקדמותה ניתן לייחס לכישוריה האישיים והאמביציה שלה ולא לתרומתו הדלה של הגבר. עוד ציין השופט שהגבר בחר לסמוך על הכנסת האישה ולעבוד בעבודה על פי העדפתו האישית, שבה השתכר כ-5,500 שקל נטו בחודש. כמו כן, בית המשפט קובע שהגבר לא היה מעורב בחיי המשפחה וחיי הבית, וזאת בלשון המעטה, והאישה אף האשימה את הגבר כי היה מכור להימורים.

2 צפייה בגלריה
רועי סידי
רועי סידי
עו"ד רועי סידי
(צילום: אוראל כהן)
לפי החלטת ביהמ"ש, הגבר יקבל את חלקו בפנסיה של האישה רק כאשר היא תגיע לגיל 62 ואת חלקו בקרנות ההשתלמות כאשר אלו יגיעו לפדיון. "השוויון המגדרי לא נעוץ רק בצד אחד", מסר עו"ד סידי, שמעריך את הסכום הכולל שהגבר יקבל מחלקו בפנסיה ובקרנות בכמיליון שקל.