1 צפייה בגלריה
התוכנית לחידוש רחוב ארלוזורוב בת"א
התוכנית לחידוש רחוב ארלוזורוב בת"א
התוכנית לחידוש רחוב ארלוזורוב בת"א
(הדמיה: הפלטפורמה העירונית תל אביב)
המהפכה של רחוב ארלוזורוב בתל אביב: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, החליטה בישיבתה האחרונה להפקיד תוכנית שאפתנית לפיתוח והתחדשות הרחוב, המהווה ציר רוחב מרכזי המחבר בין תחנת רכבת מרכז לחוף הים. כך נודע לממון ול-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית משלימה את פיתוחו של הרחוב, שצפוי לשנות את פניו עם התקדמות העבודות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, ומטרתה להפוך אותו מרחוב המשמש בעיקר למגורים ולמעבר תושבים לרחוב עירוני פעיל עם חזית מסחרית, בדומה לרחובות האורך הסמוכים אליו – אבן גבירול ודיזנגוף. צפו בהדמיות.
לצורך כך, מציעה התוכנית הריסה ובנייה מחדש של הבניינים לאורך הרחוב. כיום כל בניין עומד בנפרד, והתוכנית מציעה בנייה מחדש של המבנים במקבצים של 2-3 בניינים צמודים, באופן שיאפשר חזיתות מסחריות בקומות הקרקע (חנויות, בתי קפה, שימושי ציבור וכדומה).
בנוסף, מציעה התוכנית להפקיע את החלק הקדמי של המגרשים שבהם ייבנו הבניינים לטובת מדרכות רחבות יותר להולכי רגל ונטיעת עצים וכן לטובת מסלולי אופניים, מתוך הבנה שהרכבת הקלה שתעבור בתחומי הרחוב תצר אותו גם כך.

חלק מהעיר הלבנה

עקרונות הבינוי מאפשרים בניית מבנים בני 7 קומות בגדה הדרומית של הרחוב, המצויה בגבולות רובע 3 ממערב לרחוב אבן גבירול (בתחום העיר הלבנה שהוכרזה על ידי אונסקו ומגבילה את הבנייה).
בשאר האזורים מאפשרת התוכנית תוספת של קומה: בגדה הצפונית, שגם היא חלק מרובע 3 אולם אינה חלק מהעיר הלבנה, ניתן יהיה לבנות מבנים בני 8 קומות; ובאזור שממזרח לאבן גבירול, המצוי בגבולות רובע 4, ניתן יהיה לבנות 10 קומות (תוכנית רובע 4 מאפשרת הקמת 9 קומות). חלופה נוספת שמוצעת לדיירים שירצו בכך היא חיזוק המבנים בלבד.
התוכנית מציעה בנייה מחדש של המבנים במקבצים של 2-3 בניינים צמודים, באופן שיאפשר חזיתות מסחריות עם חנויות, בתי קפה, שימושי ציבור וכדומה
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכלית חוה ארליך, ציינה כי "התוכנית מייצרת את האפשרות לייצר רחוב עירוני פעיל, ובנוסף מביאה להתחדשות המבנים לאורך הרחוב והעצמתם בהתאמה לבינוי על פי התוכניות לרובעים 3 ו-4, ובהתאם למיקומם לאורך רחוב מרכזי בעיר".
התוכנית קודמה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו ונערכה על ידי חברת הפלטפורמה העירונית.