נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, תוקף בחריפות את אנשי משרד האוצר, שגורמים לטענתו להרס התעשייה המקומית. "הייצוא יורד ב-20% והמגמה היא למטה. ציפיתי שהאוצר יתיישר עם שאר המשרדים בממשלה ועם ראש הממשלה ויפעל ביחד לתעדף את תוצרת הארץ כדי לחזק את התעשייה ולהגדיל את התעסוקה. בפועל נאדה, נלחמים בנו ומנסים כמה שיותר להביא ייבוא, להוציא את הכלכלות בעולם מהקורונה ולתת לנו לדשדש", אמר תומר היום (ב') בריאיון לאולפן ynet.

תומר מכוון את דבריו לפקידות במשרד האוצר, שלטענתו "חיה באותה פרדיגמה של לפני עשר שנים, של שוק גלובלי וכלכלה גלובלית והכל פתוח. אם זה היה כך זה בסדר, אני ידוע להתחרות בתנאים שווים, אבל זה לא המצב. המצב היום שיש מיליון אנשים שיושבים בבית ומחפשים עבודה, ויש גירעון גדל, חוב גדל, וצריכים לייצר מנועי צמיחה. רק התעשייה שלנו יכולה לפרוץ קדימה ולהוביל את המשק ולצערי פקידות האוצר חייה בעבר. אבל עד שתתעורר ותגלה שהיא טועה, שהתפיסה שלה לא מתאימה לקורונה הכלכלית, היא תחלץ את טורקיה מהמשבר ולא את ישראל".
הוא הוסיף, כי במדיניותה הפקידות באוצר "יורקת בפרצוף של חצי מיליון העובדים בתעשייה ובמעגלים שמסביבה ואומרת להם: 'זה לא מעניין'".
1 צפייה בגלריה
התמונה של ד"ר רון תומר
התמונה של ד"ר רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר
(צילום: דנה קופל)
מה הממשלה צריכה לעשות? לאסור ייבוא של חמאה, עגבניות ובגדים? "אינני מבקש לאסור שום יבוא. צריך לתעדף ייצור מקומי. למשל חלק מהצמיחה בארץ הולכת לפרויקטי תשתית גדולים ובמקום להכניס יצרנים סינים וטורקים אנחנו יכולים לתת את המענה, אנחנו יכולים לייצר את מקומות העבודה האלה ולהצמיח את המשק. אבל באוצר אומרים לי הפקידים: 'זה מסבך את המכרז'. אז תסלחו לי תסתבכו אבל תהיו פטריוטים".
אבל בגלל ההצעה שלך המחירים יעלו. "לא לגמרי. לציבור אני לא אומר: 'אתם חייבים'. אני פונה ללב שלכם, בתור אחווה הדדית תעדיפו תוצרת הארץ. אני מדבר על הכספים הציבוריים, כסף שממשלת ישראל מוציאה היום, מייצרת מקומות עבודה בטורקיה, מייבאת מסין. זה לא עניין של עלות אלא רק מאמץ. במשרד הביטחון יש העדפה לתוצרת הארץ כבר שנים ומי שמנהל את הרכש מדבר על פרומיל של אחוז של עיקור הרכש. זה זניח אבל מה זה מייצר מקומות עבודה, הכנסות ממיסים והכי חשוב פיתוח ידע תעשייתי בארץ שנותן להשתדרג. אם מוותרים על כל זה וזה הכיוון שאני שומע ממשרד האוצר זה פשוט לשים רגל. שר האוצר ישראל כץ אמר שהוא גדל על ברכי אריאל שרון, הוא באמת אוהב את העשייה אז זה הזמן להראות ולבצע. זה עומד להחלטתו היום והיא תראה אם הוא בעד עשייה או בעד ארדואן".