מאות אלפי עובדים נמצאים בימים אלה מחוץ לשוק העבודה - חלקם בחל"ת וחלקם פוטרו ומקווים למצוא עבודה חדשה. החזרת חלק מההגבלות על ענפים מסוימים במשק בשל התפשטות הקורונה גרמה לעלייה מחודשת במספר דורשי העבודה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אבל בעוד חברות ועסקים רבים שולחים את עובדיהם הביתה, יש לא מעט מקומות עבודה שפועלים בכיוון ההפוך ומגייסים עובדים, דווקא בתקופה זו של משבר חריף בכלכלה. בדקנו אילו חברות מגייסות בימים אלה עובדים ובאילו תחומים ואף סיפקנו עבורכם דרך קלה לחיפוש המשרות בחברה שבה אתם עשויים להתעניין.
4 צפייה בגלריה
אופן ספייס ריק
אופן ספייס ריק
מאות אלפים נמצאים מחוץ לשוק העבודה. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
כך למשל, רמי אוחנה, הבעלים של רשת מלונות תולי, מגייס בימים אלה עשרות עובדים לבתי המלון שלו בתל אביב, ירושלים וזכרון יעקב. זאת לאחר שעובדיו הקודמים כבר מצאו, לדבריו, מקומות עבודה אחרים. "אני מחפש כמה עשרות, בעיקר בזיכרון. אנחנו מחפשים טבחים, גנן, מנהלי חשבונות", סיפר בראיון לאולפן ynet. "היו כאלה שכבר מצאו עבודות אחרת ולא רוצים לחזור".
מה השכר?
"רמות השכר ירדו קצת, בהנהלת חשבונות ירד, טבחים קשה למצוא, גננים קשה למצוא. שם אני לא מרגיש שירד".
אוחנה הוא לא היחיד שמחפש עובדים בתקופה זו. למרות הצפי למפוטרים בענף ההייטק, גם בתחום זה אפשר למצוא גיוסים. כך למשל, בחברת SQLINK מחפשים כעת 250 עובדים. "בוודאי שיש האטה, ואנחנו מרגישים גם ירידה בשכר, אבל לא כזאת גדולה", סיפר לאולפן ynet סמנכ"ל השיווק, יניב בן ישי. "המצב מאוד לא יציב ולא ידוע, ולשמחתנו אנחנו לא נפגענו משמעותית מהמשבר. אנחנו חברה יציבה, מעל 25 שנה, עם 2,500 עובדים. אנחנו מציעים יציבות כי אנו מתנהלים נכון, לא נאלצנו לצמצם, והנה אנחנו מגייסים".
בצד הירידה בדרישה לעובדים בהייטק, בתחום הסייבר יש ביקושים לעובדים בתקופת המשבר, שהאיץ את המעבר לדיגיטל. כך למשל, בחברת הסייבר אימפרבה מגייסים למעלה מ-50 עובדים, בהם מפתחים, ארכיטקטים, מנהלים, אנליסטים ומעצבים. החברה מפעילה בישראל שני מרכזי מחקר ופיתוח בתל אביב וברחובות, כאשר בימים אלה מאפשרים לעובדים להגיע יום בשבוע למשרד ושאר הזמן עובדים מהבית.
משה ליפסקר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברה ומנהל הפעילות בישראל, אומר כי נכון לעכשיו, השכר המוצע לעובדים לא נפגע. "הביקושים לפתרונות של הסייבר מתעצמים, גם בתקופת הקורונה. אנחנו כהנהלה החלטנו החלטה אסטרטגית לפתח יכולות חדשות, ועל מנת לממש את זה הוחלט שהפעילות של ישראל תורחב", הוא מציין. "אנחנו מגייסים מכל מגוון הסוגים וכל הרמות, וכרגע שומרים על השכר כמו שהוא, אנחנו לא רוצים לנצל את המצב". לאיתור משרות.

"המשבר הביא לעלייה בנחיצות משרות בסייבר"

גם חברת אלעד מערכות מגייסת 50 עובדים לחטיבת יועצי השמה, פיתוח והטמעת כלים דיגיטליים. המנכ"ל דגן הלוי מציין כי החברה פועלת לגייס מומחים בהתאם לצרכים הגדלים בהדרגה עם היציאה מהמשבר. "אנו צופים כי הביקוש למשרות ילך ויגדל, במידה והמצב הבריאותי ישתפר ובהתאמה ישירה, נגדיל גם את הגיוסים", הוא אומר. בין המשרות המוצעות: מפתח/ת CRM Dynamics מנוסה, מפתח ABAP, System Administrator, מפתח BI ומפתח/ת JAVA. לשליחת קו"ח.
קבוצת טלדור, העוסקת בפיתוח ויישום פתרונות עסקיים וטכנולוגיים, מגייסת כ-100 עובדים למגוון משרות טכנולוגיות, ובהם בודקי תוכנה, מפתחים, אנשי תשתיות, מנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים. העובדים יועסקו בתפקידים במטה החברה ובמשרות במיקור חוץ במוסדות ממשלתיים, פיננסיים, מוניציפליים וכן בחברות במגזר הפרטי. העבודה במרכז או בירושלים. לאיתור משרות.
לדברי נטלי שאול, מנהלת אגף הגיוס של קבוצת טלדור, "משבר הקורונה הביא לעלייה בנחיצות של משרות טכנולוגיות בתחומים כגון סייבר, סיסטם, אבטחת מידע, ענן ודיגיטל. מגמה זו נובעת מהעלייה במתקפות סייבר, מהמעבר למודל עבודה מהבית או מודל עבודה היברידי המשלב עבודה מהבית ומהמשרד לסירוגין, ומצריך התאמה של המערכות הארגוניות ובצורך ההולך וגובר לספק מענה דיגיטלי ללקוחות הקצה שלנו".
4 צפייה בגלריה
משרדי סייפליי
משרדי סייפליי
ראיונות עבודה בזום. משרדי סייפליי
(צילום: אלעד קליג)
גם חברת הסושיאל גיימינג SciPlay מגייסת 20 עובדים למשרדיה בתל אביב, בהם ראש מחלקת אנליזה, ראש מחלקת Growth, מנהל קבוצת פיתוח, מתכנתי צד שרת ומפתחי ווב, דירקטור ניהול מוצר, מנהלי מוצר, מנהלי פרויקטים, אנליסטים ועוד. החברה עברה לעבוד מהבית בחודש מרץ ומתכוונת להמשיך במתכונת זו בתקופה הקרובה. ראיונות העבודה נערכים בזום. לשליחת קו"ח.
מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה, מציינת כי "לפני תקופת הקורונה השלב הראשון במיונים לתפקידים טכנולוגיים היה שליחת מבחן למועמד, כשהמועמדים המתאימים המשיכו לביקור במשרדים וראיונות פרונטליים. מאז שהתחלנו לעבוד מהבית שינינו את זה, כך שקודם כל מתקיים ריאיון בשיחת וידאו על מנת לחבר את המועמד לחברה ולהווי, ורק לאחר מכן שלחנו את התרגילים. במבחן התוצאה, זה באמת עבד יותר טוב והרגשנו שהמועמדים יותר רתומים ומשקיעים בתהליך, ולכן זה הדבר הראשון שניקח איתנו מהתקופה הזו".
במרכז הסייבר של BDO מגייסים 16 עובדים שיוכלו לעבוד מהבית. בחברה מציינים כי הרחבת כוח האדם היא תוצאה של מענה לעלייה משמעותית במתקפות סייבר בעקבות הקורונה, שהגבירו את הדרישה לפתרונות אבטחה עבור מודל של עבודה מהבית. בין המשרות הפתוחות: אנליסטים ל-SOC, ראשי צוות ומומחי סייבר בתחומים שונים, אנשי מכירות וייעוץ. המשרות דורשות ידע וניסיון בעולם הסייבר ואנגלית ברמה גבוה. טווחי השכר נעים בין 12 אלף שקל ל-25 אלף שקל, תלוי בשנות ניסיון ותפקיד. לשליחת קו"ח.
ואילו חברת פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות, יצרנית קנאביס הרפואי, מגייסת לשורותיה עשרות עובדים במגוון רחב של תפקידים כגון רוקחים, אנשי תפ"י (תכנון ופיקוח על הייצור), מחסנאים, פורמולטורים, אנשי הבטחת איכות בתחום הפארמה ואנליסטים. מפעל ומשרדי החברה ממוקמים בלוד. לשליחת קו"ח.

דרושות: נשים חרדיות להייטק

חברת לידר (Leader), העוסקת בפיתוח תוכנת הפעלה דיגיטלית לשיווק וצמיחה ברשת, מעסיקה רק נשים חרדיות בסביבת עבודה מותאמת עבורן, הכוללת אפשרות לעבודה במשרת אם ומשרה חלקית. לחברה מרכז הכשרה ללימוד נשים לשפות הקוד המעודכנות בעולם ההייטק והרלבנטיות למוצרי החברה. בין התפקידים הדרושים: מתכנתות, מומחיות ריאקט ובוגרות סמינרים. השכר נע סביב 10,000 שקל לחצי משרה ו-20 אלף שקל למשרה מלאה.
"החברה אחרי השקעת בעלים ולפני סבב השקעה ראשון וצריכה להפיק המון תוצרים בזמן קצר", מסביר המייסד והמנכ"ל אוהב ציון. "אנחנו מפתחים מערכת לשיווק וצמיחה ברשת, מערכת בעלת כלים רבים שפועלים יחד ומהווים תהליך שיווק 360 ברשת באוטומציה מושלמת. בימים בהם כל אדם שני נאלץ להמציא את עצמו מחדש כדי למצוא מקורות הכנסה - מערכת שיווק וצמיחה אוטומטית היא מוצר בעל ערך עצום ופתרון שאנו שואפים להציע לישראל ולעולם בהקדם האפשרי". לשליחת קו"ח.
4 צפייה בגלריה
חברת לידר
חברת לידר
מעסיקה נשים חרדיות בהייטק. חברת לידר
(צילום: אושרת אופק)
גם חברת בזק אונליין מגייסת כ-300 עובדים לתפקיד של נציגי שירות טלפוניים במוקדי החברה באזור הדרום. לדברי המנכ"ל אבי אטיאס, "אנחנו עובדים עם גופים גדולים במשק, שמעוניינים להקים מרכזי שירות גדולים ומסתייעים בשירותינו בתוך תהליך ההקמה ובתוך תהליך הניהול השוטף".
אטיאס מוסיף כי "תקופת הקורונה מעצימה את תחום מוקדי השירות. אם עד עכשיו היו הרבה נציגים שנותנים שירות בצורה פרונטלית, כל הנושא של פניות ומרכזי שירות מועברים לתוך המרכזים האנושיים, גם באמצעות מענה טלפוני וגם במרחב הדיגיטלי. בגל הראשון גייסנו מאות עובדים ועכשיו אנחנו מגייסים 300 עובדים נוספים. הפריסה של החברה היא בעיקר באזורי הפריפריה, אנחנו מדברים על גיוס שמתמקד בעיקר באזור קריית מלאכי ובאר שבע, אבל גם באזור הצפון. אנחנו מחפשים עובדים בכל הגילאים החל מחיילים, סטודנטים, בני 45 פלוס, וכן מכל המגזרים". לאיתור משרות.
4 צפייה בגלריה
מוקד בזק אונליין
מוקד בזק אונליין
מגייסים 300 עובדים. מוקד בזק אונליין
(צילום: בזק אונליין)

מחזקים את התיירות המקומית

בענף תיירות, שספג מכה קשה בעקבות הקורונה, מחפשים לקלוט עובדים למגוון תפקידים כדי לחזק את התיירות המקומית. כך למשל, רשת מלונות מטיילים, המונה שישה מלונות בגליל, מגייסת 15 עובדים, בהם עובדי קבלה, ניקיון חדרים ואחראי משמרת. המשרות כוללת סופי שבוע. לשליחת קו"ח.
גם רשת אסטרל, המונה שישה מלונות באילת, מגייסת עשרות עובדים לתפקידים שונים כמו חדרנים, מלצרים וקב"טים. בני זרח, בעלים ומנכ"ל, מציין כי "אנחנו קוראים לדור הצעיר המקומי להצטרף אלינו ולהתפתח יחד איתנו וכן לחיילים משוחררים לבוא לעבוד אצלנו בעבודה מועדפת. העובדים שיצטרפו אלינו יאפשרו לנו להמשיך ולספק שירות בסטנדרט הגבוה ביותר בעיקר עם העלייה בביקושים לחופשה כחול-לבן, ובפרט באילת, בעקבות סגירת השמיים". לאיתור משרות.
השתתף בהכנת הכתבה: אטילה שומפלבי
פורסם לראשונה: 09:21, 24.07.20