מלחמות הלחם לצה"ל נמשכות: מאפיית ברמן שזכתה במכרז לאספקת לחם למחוז צפון ומרכז לבסיסי צה"ל, הגישה בסופ"ש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בת"א, להורות למשרד הביטחון להוציא אל הפועל לאלתר את זכייתה של ברמן במכרז.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כזכור, מאפייה מרחבית מקריית שמונה, שהיתה ספקית של משרד הביטחון לכל הארץ, הפסידה במכרז וזכתה במחוז דרום בלבד. כתוצאה מכך, נטען על ידה כי תיסגר ועובדיה יפוטרו.
1 צפייה בגלריה
המאפייה המרחבית קרית שמונה
המאפייה המרחבית קרית שמונה
לחם. המאפייה המרחבית, קריית שמונה
(באדיבות המאפייה המרחבית)
עוד נטען על ידה כי המחיר של ברמן, בזכותו זכתה המאפייה במכרז, היה מחיר הפסד (טענה שלא הוכחה), והנושא הועבר על ידי משרד הכלכלה לבדיקת רשות התחרות. במקביל, משרד הכלכלה ביקש עיכוב נוסף ממשרד הביטחון כדי למצות דרכי סיוע למאפייה המרחבית.
בפנייתה של ברמן לבית המשפט, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ, נאמר כי "המאפייה המרחבית החלה במתקפת יח"צ נגד הוצאת המכרז אל הפועל, תוך שימוש ביו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, ובח"כים נוספים. משרד הביטחון האריך בחודש, עד לסוף ינואר 2021, את החוזה הקיים עם המאפייה מרחבית על מנת לאפשר למשרד הכלכלה למצות את הניסיונות לסייע למאפייה. מנכ"ל משרד הכלכלה אף פנה למנכ"ל משרד הביטחון בבקשה לעכב את הוצאת ההזמנה, לאור כוונתו לבחון מספר היבטים המצויים בתחום מחיר הלחם המפוקח".
לטענת ברמן, "במציאות מתוקנת, מנכ"ל משרד ממשלתי לא היה מעלה על דעתו לפנות למנכ"ל משרד ממשלתי אחר, ומנסה להתערב בהליך מכרזי שלא התקיים על-ידי משרדו, וכל שכן כשמדובר בהליך שהסתיים והוכרזו הזוכים בו. מדובר בעולם הפוך. לא ייתכן שמדינת ישראל תקיים בידה האחת הליך מכרזי שלם, ובידה האחרת תחסום את הוצאתו אל הפועל, ושמשתתפת שהפסידה במכרז, תזנח את האפשרות שהעניק לה המחוקק לפנות לערכאות ולתקוף את תוצאות המכרז בדרך חוקית, וחרף זאת, תתדפק על דלתות משרדיהם של פוליטיקאים ופקידי ציבור, והם מצידם יסייעו לה כדי לגרוף הון פוליטי בתקופת בחירות.
 עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד קוסטליץ ושות' עו"ד ירון קוסטליץצילום: רובי קסטרו
"בנוסף, יודגש כי המשך אספקת לחמים ומוצרי מאפה שונים על-ידי המאפייה המרחבית לכלל מרחבי המכרז, עומדת בסתירה בוטה לתנאי המכרז, אשר ביקשו להבטיח הפסקת מציאות זו, וכי מציע יוכל לכל היותר לזכות באספקה לשני מרחבים בלבד".