הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה מתן היתר בנייה לפרויקט פינוי בינוי בשכונת הצפון הישן ברובע 4 בעיר. מדובר במיזם תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) ברחוב רמז 14-16 של חברת בית וגג, במסגרתו 26 דירות ישנות בבניין ותיק בן 3 קומות ייהרסו לטובת הקמת בניין חדש בן 7 קומות עם 50 יחידות דיור חדשות. הריסת הבניין צפויה לצאת לפועל בעוד כחודש וחצי, לאחר שלאחרונה פורסמה הודעת פינוי לדיירים.
במסגרת ההסכם שנחתם עם הדיירים, הם יקבלו תוספת של כ-25% לדירה הקיימת, כולל ממ"ד, מרפסת בשטח 12 מ"ר, חניה ומחסן. תמהיל יחידות הדיור בפרויקט, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים גל מרום, כולל דירות 2-5 חדרים, דירות גן ודירות פנטהאוז. דירות 3 חדרים יימכרו החל מ-3.8 מיליון שקל, מחיר המשקף סכום ממוצע של כ-47 אלף שקל למ"ר.
1 צפייה בגלריה
הפרויקט ברחוב רמז בתל אביב
הפרויקט ברחוב רמז בתל אביב
הפרויקט ברחוב רמז בתל אביב
(הדמיה: סטודיו PITOM)
רובע 4 משתרע בין הרחובות פנקס בצפון, ארלוזורוב בדרום, דרך נמיר ממזרח ואבן גבירול ממערב. תוכנית הרובע, שאושרה לפני כשנתיים וחצי, מאפשרת להוסיף כ-5,000 יחידות דיור חדשות במסגרת התחדשות עירונית, באמצעות קביעת זכויות בנייה לבנייה חדשה ולתוספות על בניינים קיימים, לצד פישוט הליכי רישוי בפרויקטים של תמ"א 38, כך שחלק מההוראות שלה יהיו עדיין תקפות לאחר שתקופה יפוג.
לדברי רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג, "תוכנית רובע 4 מאפשרת תוספת בפועל של 5,000 דירות חדשות באזור, אך מגבילה את הבנייה לגובה של עד 7.5 קומות בלבד - דבר שישמור על צביון האזור. כחלק מבדיקת צרכי השוק, תכננו בפרויקט גם דירות קטנות בנות 2-3 חדרים, שכן על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התחלות הבנייה של דירות מסוג זה מועטות מול הביקושים הקיימים. ביקושים אלה מגיעים הן מצד משקיעים והן מצד זוגות וצעירים המאפיינים את הקהל התל אביבי".