עיריית תל אביב יוצאת במהלך לעודד תושבים לשפץ בתים משותפים בעיר: העירייה תעניק תמריצים לבעלי דירות, במסגרתם כל בעל דירה יוכל לקבל מענק כספי בסך 5,000 שקל לביצוע השיפוץ, שיינתן לאחר תחילת ביצוע העבודות. התמריצים יהיו בשווי 100 מיליון שקל והם יוקצו לאלף בתים משותפים בשנה, במשך עשור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, 50 הבניינים הראשונים בכל שנה שיפנו לקבלת מענק, ייהנו מהטבה מיוחדת, מימון פרויקט קהילתי בשווי של עד 10,000 שקלים ברכוש המשותף שיוכל לשמש למגוון דברים לרבות הקמת גינה, אבזור מחסן משותף, אבזור חדר אופניים ועוד. כמו כן, מבנים אשר יקבלו דרישה לשיפוץ לפי חוק העזר העירוני, יקבלו מענק כספי בגובה 20 אלף שקל לבניין, בכפוף לתחילת ביצוע תוך חצי שנה.
1 צפייה בגלריה
בוגרשוב 86 לפני ואחרי
בוגרשוב 86 לפני ואחרי
בוגרשוב 86, לפני ואחרי שיפוץ החזית
(צילום: דורון סהר)
ומה לגבי סרבני שיפוץ? העירייה תסייע גם בתופעה המוכרת איתה מתמודדים ועדי הבתים והוחלט כי בכל בניין שבו קיימת הסכמה של 70% מבעלי הנכסים לביצוע השיפוץ - העירייה תממן באופן זמני את חלקם של הסרבנים, כך שהשיפוץ לא יתעכב.
כדי לקבל את המענקים יש לפנות לחברת "עזרה וביצרון", כפי שניתן היה לפנות עד עכשיו כדי לקבל הלוואות לצורך שיפוץ. יש לתאם שיחה למתן מידע, לקבל הנחיות מהחברה, להעביר פרוטוקול לבחירת נציגות ולהעביר תשלום עבור פתיחת תיק. לאחר מכן מפקח של החברה יגיע לשטח כדי לכתוב את תכולת העבודה הנדרשת.
תמריצים אלו מצטרפים למהלך העירוני למענקים כפולים בשכונות דרום ומזרח העיר, שעליהם הכריזה העירייה לאחרונה. מענקים אלו כוללים מענק של עד 10,000 שקלים לכל בניין בשכונות המוגדרות, ובנוסף, מענק רווחה אשר זכאים לו כל בעלי הנכסים שמקבלים הקלה בארנונה מעל 40% ומתגוררים בשכונות אלה בדרום העיר וביפו. על ביצוע התכנית אמונה חברת "עזרה ובצרון", האמונה על הובלת ההתחדשות העירונית בעיר.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר כי "התוכנית החדשה משנה את כללי המשחק. אחרי שני עשורים בהם ביצענו שדרוג כולל בתשתיות הציבוריות - במדרכות ובכבישים, בשדרות ובפארקים, בהקפדה על ריהוט הרחוב ועל נראות המרחב הציבורי - נפעל נמרצות כדי שגם בעלי הבתים יתחזקו וישפצו כראוי את הבתים שברשותם. לא מדובר באסתטיקה בלבד - למרות שזו אינה מילה גסה; אלא בערך עירוני אמיתי: החזות הניבטת אל המרחב הציבורי מחזירה אזורים שלמים בעיר לתושביהם, תורמת לחיי קהילה תוססים, מעלה את אטרקטיביות הרחוב העירוני ובכך תורמת לעסקים ולמסחר, ומגבירה את תחושת הביטחון האישי והמשילות. וכן - היא גם אסתטית, ומייצרת ערך לדיירים ולבעלי הבתים".
סמנכ"ל התחדשות עירונית בעזרה ובצרון, גיליה ברגר קוליץ, אמרה כי "כיום, אחרי הקורונה, אנחנו רואים עלייה בדרישות השיפוץ וההתחדשות בכלל בבית המשותף. תושבי העיר מבינים את הערך שיש ביצירת בית משותף נעים לכולם. ב'עזרה ובצרון' יצרנו שירות כולל שמעביר את הכוח לידיים של הדיירים, מהתחדשות עירונית מאסיבית ועד התחדשות עירונית רכה של שיפוץ חזיתות. במחלקת 'בית פלוס', העוסקת בשיפוצים ושינוי חזותי, תושבי העיר יוכלו למצוא את כל מה שהם זקוקים לו להתחדשות ושיפוץ, מאנשי מקצוע איכותיים, דרך מימון והטבות, טיפול בסרבנים, ועד ליווי מלא עד לסיום השיפוץ".