1 צפייה בגלריה
גירושים גירושין ריב פרידה סכסוך
גירושים גירושין ריב פרידה סכסוך
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בחיפה דחה לאחרונה אם לשני ילדים שדרשה מזונות בסך 2,600 שקל לכל אחד מהם בנימוק שלפני הפרידה המשפחה חיה ברמת חיים גבוהה. השופטת הילה גורביץ עובדיה קבעה כי לנוכח האחריות ההורית המשותפת וחלוקת הזמנים השווה, האב ישלם 900 שקל בלבד עבור כל ילד.
בני הזוג נפרדו ב-2016. לפני כארבע שנים ניתן תוקף של פסק דין להסכמה בין הצדדים שחילקו ביניהם את זמני השהות באופן שווה. במסגרת תביעת המזונות טענה האם כי לפני הסכסוך נהג האב להפקיד לחשבון שהתנהל על שמה 25 אלף שקל לחודש בממוצע. לדבריה, הוא גם שילם מחשבון שהתנהל על שמו את דמי השכירות בסך 5,000 שקל עבור הדירה שבה התגוררו הצדדים.
האם סיפרה כי היא כמורה שמשתכרת 7,000 שקל בחודש. בנוסף היא עובדת במשרד עורכי דין תמורת 2,000 שקל נוספים בממוצע לחודש. לטענתה, האב עובד כיזם ומנהל פרויקטים של נדל"ן והונו המשוער הוא כ-7.5 מיליון שקל.
לדבריה, המשפחה חיה ברמת חיים גבוהה, הרבתה לבלות ולנסוע לחופשות, רכשה בגדי מותגים ונעזרה בשירותי עוזרת ומטפלת. לפיכך היא עתרה לתשלום מזונות בסך 2,600 שקל לכל אחד מהקטינים ולמדור בסך 11,498 שקל.
האב טען מנגד שהתביעה מופרזת ומוגזמת. הוא ציין כי הכנסותיו מגיעות לסך של 8,000 שקל נטו בחודש. הוא הוסיף כי הצדדים חיו ברמת חיים ממוצעת, לא רכשו בגדי מותגים לילדים, ואשתו שכרה שירותי מטפלת כדי לפנות זמנה לבילויים ולקיום יחסי מין עם שני גברים.
עו"ד אלינור ליבוביץ'עו"ד אלינור ליבוביץ'
השופטת הילה גורביץ עובדיה קבעה שלפי הנתונים שהוצגו האם מרוויחה 9,500 שקל נטו לחודש. תשובות הבעל בחקירתו ביחס להכנסותיו היו מתחמקות וההערכה היא שממוצע הכנסתו החודשית עומדת על 27 אלף שקל נטו. מכאן שיחס הכנסותיהם הפנויות של הצדדים הוא 80% לאב ו- 20% לאם.
בנוסף נקבע כי טענת האם שלפיה רמת החיים של המשפחה הייתה גבוהה לא הוכחה. השופטת הבהירה כי אין סיבה לסטות מכלל האצבע המנחה, שלפיו סך 2,250 שקל מגלם את צרכיהם של הקטינים בממוצע חודשי.
ואולם, מאחר שהילדים חולקים את זמנם בין שני בתי ההורים, יש לערוך אבחנה בין צרכים שהם תלויי שהות כגון מזון, מוצרי היגיינה, אחזקת מדור ועוד (שלגביהם יש משמיעות לחלוקת זמני השהות השווה), ובין צרכים שאינם תלויי שהות כגון תספורת, טלפון נייד, צורכי לימוד, נסיעות, דמי כיס ועוד (שלגביהם קיימת משמעות לפערי ההשתכרות בין הצדדים). השופטת העריכה את הצרכים תלויי השהות בסך 1,550 שקל לחודש, והצרכים שאינם תלויי שהות בסך 700 שקל.
לפיכך נקבע בהתאם לעקרונות הפסיקה ופערי ההשתכרות בין ההורים, שעל האב להשלים ליד האֵם סך 675 שקל לכל קטין. לאור פערי ההכנסה בין הצדדים, העמידה השופטת את התשלום של האב עבור מזונות הקטנים, על סך 900 שקל לכל קטין. זאת בנוסף למדור בסך 944 שקל לחודש עבור שני הקטינים.
**הבהרה: עקב שגיאה בפסק הדין שהופץ לפרסום על ידי מערכת בתי המשפט, שמו של עו"ד מקסים ליפקין צוין בטעות כב״כ האישה אף שבפועל ייצג בתיק את הבעל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד גיא אופיר • ב"כ הנתבע: עו"ד מקסים ליפקין • עו"ד אלינור ליבוביץ' עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין