מגדלי ירקות ישראלים דורשים משטראוס שתחדל לייבא את סדרת שימורי הירקות החדשה שלה, ותשקול את ייצור מוצרי הסדרה בישראל. ל-ynet נודע כי נציגי ארגוני החקלאים ונשיא התאחדות התעשיינים נפגשו עם מנכ"ל שטראוס, ישראל אייל דרור, והובטח להם כי שטראוס תחפש פתרונות לייצור בארץ.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה נכנסה חברת שטראוס לתחום השימורים תחת המותג "טעם הטבע", שארוז באריזה חדשנית מקרטון המיועד למחזור. השימורים מיובאים מתאילנד ומכילים תירס, חומוס, אפונת גינה ומחיות עגבניות המיובאות מאיטליה. שטראוס טוענת כי היבוא הוא כורח המציאות משום שבישראל לא מייצרים את הסוג הדרוש של אריזות הקרטון למיחזור, שמיוצרות בטכנולוגיה חדשנית המיועדת לתעשיית השימורים ומיוצרת על ידי חברת האריזות הבינלאומית טטראפק. יש לציין כי בארץ השימורים משווקים באריזות פח שניתנות גם הן למיחזור.
1 צפייה בגלריה
מוצרי סדרת טעם הטבע של שטראוס
מוצרי סדרת טעם הטבע של שטראוס
מוצרי סדרת טעם הטבע של שטראוס
(צילום: מירב קריסטל)
ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי בעקבות מחאת המגדלים, נפגש מנכ"ל החברה אייל דרור עם אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ועם דויד לוי, מזכ"ל ארגון עובדי הפלחה, ולדברי וילן, המנכ"ל התחייב שלא לפגוע בחקלאים המקומיים ולגבש מתווה שלא יפגע בהם.
וילן אמר ל-ynet כי "עבר חודש מהפגישה הראשונה ולא קרה כלום, ולפני שבוע שוב נפגשנו בפורום רחב יותר. הפעם השתתפו בפגישה גם יעקב בכר, יו"ר הארגונים הקיבוציים האזוריים ורון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים. אייל דרור התחייב לנו שבשנה הבאה שטראוס תעשה כל מאמץ כדי לא לייבא את הירקות מחו"ל ותחפש פתרון לאריזה בארץ".

שטראוס בודקת טענות על קושי במיחזור האריזה

במקביל, שטראוס מתמודדת עם טענה כי האריזות החדשות קשות למיחזור בגלל שכבות האלומניום המשובצות בין שכבות הקרטון, מה שגורם לכך שיש להפריד את שכבות האריזה בפעילות מורכבת כדי שניתן יהיה למחזרן. שטראוס מצויה כעת בבדיקה של טענות אלו לגבי האריזה.
יש לציין כי בעוד ששטראוס מצויה במחלוקת עם מגדלי ירקות ישראלים בנושא היבוא, היא רוכשת כמויות גדולות של תוצרת טרייה מהמגדלים לזרוע אחרת שלה - הסלטים הטריים והמצוננים. שטראוס גם מציגה את ספקי הירקות המקומיים שלה בקמפיינים פרסומיים לסלטים מתוצרתה. בזמן הקורורנה הקימה שטראוס אתר תמיכה בחלקאים, ללא רווח מבחינתה, למכירות ישירות של תוצרת חקלאית מהמגדל לצרכן.
משטראוס נמסר בתגובה כי "90% מהרכש החקלאי של שטראוס מבוסס על גידולים של חקלאים מקומיים בהיקפים שגדלים מידי שנה. סדרת המוצרים החדשה של טעם הטבע נארזות באריזות חדשניות ובטכנולוגיה שאינה קיימת בישראל. בדיאלוג עם הארגונים החלקאיים סוכם על פרויקט משותף שבמסגרתו נמצא יחד פתרון בהקדם להבאת הטכנולוגיה לישראל ולשימוש בירקות של גידולים מקומיים".