ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון), בישיבתה הראשונה מזה ארבעה חודשים, את הצעת שר האוצר להפחתת השכר ב-10% לכל נושאי המשרה במגזר הציבורי. החיסכון הצפוי: מעל ל-70 מיליון שקל בשנה. האישור מגיע באיחור של חודשיים, בשל אי כינוסה של הוועדה. המהלך עדיין צריך להיות מאושר בכנסת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נושאי המשרה הכלולים בהחלטה הם: נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, שרים, סגני שרים, שופטים, דיינים, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, רבני ערים ובכירים ברשויות המקומיות. ההפחתה, בגובה של כ-42 אלף שקל ברוטו לחודש, תחול במסגרת הוראת שעה עד לסוף שנת 2021, על כ-1,000 נושאי משרה.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
בשל אופייה הזמני של ההפחתה, לא יובאו בחשבון בחישוב הפרשות לקופת גמל, הפרשות מעסיק לקופת גמל, מענק עקב פרישה או מוות וזיכוי בעד דמי ביטוח ותגמולים, כך שישמרו לבכירים הזכויות הביטוחיות. בנוסף, שכרם של נושאי המשרה יוקפא ולא יעלה לפי השכר הממוצע במשק ב-1 בינואר, זאת "במטרה להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל בעקבות משבר הקורונה", כנאמר בהחלטה.
שר האוצר, ישראל כץ: "אני מברך על אישור החוק בוועדה. הדוגמה האישית שלנו כנבחרי ציבור חשובה תמיד ובמיוחד בעת הזו".
יחד עם זאת, שכר חברי הכנסת לא יעלה באלפי שקלים ב-1 בינואר הקרוב. זאת לאחר שמליאת הכנסת אישרה לפני כשבוע את הוראת השעה להקפאת שכרם בשנת 2021.
שכר הח"כים היה אמור לעלות בהתאם לעלייה החריגה בשכר הממוצע במשק, וזאת בשל פיטורים של מאות אלפי בעלי השכר הנמוך ביותר בתקופת משבר הקורונה.