רשת מלונות פתאל שבשליטת דוד פתאל נכנסת לשותפות (50%) עם קיבוץ עין גב בכנרת להקמת מלון יוקרתי חמישה כוכבים על שפת המים בהשקעה של 150 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ל-ynet ו"ממון" נודע כי המלון יהווה חלק ממותג מלונות סופר-יוקרתיים שהקבוצה תשיק בקרוב. בשבוע שעבר הופיעו דוד פתאל ובנו אסף באסיפת החברים של הקיבוץ כדי לשכנע אותם להצביע בעד הפרויקט. ככוח עזר הצטרפה אשתו לשעבר הדסה, שבעברה הייתה חברה בגרעין נח"ל שהגיע לקיבוץ. החברים השתכנעו והצביעו בעד.
1 צפייה בגלריה
מלון היוקרה בעין גב
מלון היוקרה בעין גב
מלון היוקרה בעין גב
(הדמיה: יח"צ)
את הפרויקט מטעם עין גב הוביל חיים סתתיהו, חבר הקיבוץ והמנכ"ל הוותיק של "תיירות עין גב". "עבורי, כחבר קיבוץ עין גב וכמנכ"ל ענף התיירות, הקמת המלון היא חלום שמתגשם, לאחר שנים ארוכות של תכנון", אמר.
המלון ישתרע על שטח של 26 דונם ויכיל 120 חדרים, מחציתם עם בריכות פרטיות. בנוסף, יהיו בו מסעדת שף, ספא, בריכה חיצונית וחוף צמוד. יש לציין כי השותפות החדשה אינה קשורה לכפר נופש עין גב שנמצא על החוף מחוץ לשטח הקיבוץ ויישאר בבעלותו. הרפת של עין גב שפעלה על השטח המיועד לבניה תמוזג ותעבור לקיבוץ אחר והמעגן לאחסנת סירות הסמוך יפונה מהמקום.
בעבר ניהל הקיבוץ מו"מ עם רשת אסטרל האילתית לכניסה לשותפות - שהתפוצץ. כעת, התנאים שהציע פתאל טובים יותר. עסקי התיירות של עין גב שכוללים מסעדת דגים, כפר נופש כאמור ושיט על הכנרת, מהווים מרכיב משמעותי בהכנסות הקיבוץ הוותיק והקמת מלון היוקרה יהפוך את התיירות למרכיב העיקרי בהכנסות.
רשת פתאל המונה 223 מלונות בארץ ובחו"ל - התמקדה בתחילת דרכה בתיירות עממית והכל כלול. בשנתיים האחרונות היא משקיעה במלונות פאר ובוטיק וברוח התקופה באתרי יוקרה בטבע. בנוסף, בשבוע שעבר פורסם כי פתאל תקים ריזורט ליד ערד, על צוק המשקיף למדבר יהודה וים המלח בהשקעה של 200 מיליון שקל.