בדצמבר 2020, הבמאי, המחזאי והשחקן רוני פינקוביץ' הלך לעולמו בגיל 56, לאחר מאבק בן עשרות שנים במחלת הטרשת הנפוצה. הוא בחר לסיים את חייו בהמתת חסד בשוויץ, כשהוא מלווה באשתו ובנותיו.
מספר ימים לפני כן, בחרו אשתו תומי יואל פינקוביץ' ושלוש בנותיו לארגן אירוע מיוחד ומרגש, בנוכחות חבריו ומשפחתו, שבו יוכלו להיפרד ממנו כראוי. "עשינו לו אמבוש", מתארת אשתו תומי יואל פינקוביץ' בסרט של יעל שני ויפעת קידר שתיעד את שבועותיו האחרונים, ושישודר הערב (ג') ב"זמן אמת" בכאן (21:00). "החלטנו לעשות לו אירוע פרידה. גם הוא צריך את הפרידה וגם האנשים שאוהבים אותו צריכים את זה".
2 צפייה בגלריה
רוני פינקוביץ'
רוני פינקוביץ'
רוני פינקוביץ'
(צילום: מתוך "זמן אמת", באדיבות כאן)
באירוע, שבו לקחו חלק גם יאיר לפיד, רמי ורד ואלון נוימן, נפרדה ממנו ביתו איאן בדמעות: "אני רוצה להגיד לך שאני כל כך אוהבת אותך, וזה לא שאני מרגישה שיש זמן נכון לדבר הזה, אבל אני מרגישה שחיכית שכולנו נהיה כל כך חזקות - ואנחנו חזקות, ואנחנו נשמור אחת על השנייה, בשבילך ובשבילנו. אני אוהבת אותך אהבת נפש".
2 צפייה בגלריה
איאן יואל פינקוביץ'
איאן יואל פינקוביץ'
איאן יואל פינקוביץ'
(צילום: מתוך "זמן אמת", באדיבות כאן)
הסרט, שמלווה את המשפחה במסע הלא שגרתי של פינקוביץ', מלווה אותה גם לשוויץ, ומתעד את ההגעה למקום, הכאב המשפחתי וההשלמה עם הבחירה. "היום הראשון קטסטרופלי, סיוט לכולם", מתארת תומי, "רוני עם תופעות גופניות איומות, סובל סבל נורא ותוך כדי הבנות מתפרקות לי ואומרות לי 'אמא איזה סיוט', ואני אומרת להן, 'זה צריך להיות ככה, כי זה מזכיר לנו שאנחנו לא נוסעים לחופשה בשוויץ'. זה סיוט כי זה סיוט". צפו בקטע המלא.