הבמאי והתסריטאי גיא בלילה, מי שיצר וביים את הסדרה המצליחה "בני אור", הלך לעולמו בגיל 38. שכניו של בלילה איתרו אותו הבוקר (א') בביתו בבאר שבע הם הזמינו את כוחות ההצלה, וצוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו.
1 צפייה בגלריה
שני יוצרי הסדרה 'בני אור', גיא בלילה ואלעד ביטון
שני יוצרי הסדרה 'בני אור', גיא בלילה ואלעד ביטון
גיא בלילה
(צילום: אביגיל עוזי)
בלילה גדל בשכונה ד' בבאר שבע, שם גם הכיר את אלעד ביטון, שיצר יחד איתו את הסדרה המצליחה. הוא למד במכללת ספיר במסלול קולנוע וטלוויזיה.
הסדרה "בני אור" עלתה לאוויר בחודש אפריל האחרון ב-yes והביאה את סיפורם של בני נוער שגדלים בשכונה באר שבעית ונכנסים אל תעשיית הפשע שמקיפה אותם מחוסר ברירה. את הסדרה מובילים ג'וני (ישי ללוש), ששוחרר זה עתה ממוסד לעבריינים צעירים וגם ניחן באינסטינקט הרצחני שיוביל אותו בחזרה לחיק משפחת העבריינות, ומנגד אלי (מאור לוי), נער מוכשר עם נתיב יציאה מהשכונה, שאביו (עמיר בניון) מכור לסמים שלא מעוניין להיגמל, אולם אלי מנסה לממן לו מוסד גמילה יוקרתי. הסדרה מבוססת על מקרה אמיתי שהתרחש בשנת 2000.
שי כנות, שביים את הסדר יחד עם בלילה, ספד לו: "נשבר הלב. הוא היה יוצר מאוד מוכשר, להוט ליצירה. לקח לו איזה שבע שנים עד שהוא הצליח למכור את הסדרה, קיבל הרבה ריג'קטים. 'בני אור' היה סיפור מאוד אישי, מערכת היחסים של הגיבור עם אבא שלו בעצם הייתה מערכת היחסים של גיא עם אבא שלו. בליהוק הוא התעקש במשך שנה שלמה שיבואו אנשים אמיתיים ולא שחקנים. הוא לא רצה אף אחד שהיה באיזו סדרה או פרסומת, רק אנשים אמיתיים שחוו את זה על בשרם, כמוהו. יוצר מוכשר, חריף וטוטאלי בצורה יוצאת דופן, עם משפחה יקרה, מאותה השכונה שמתוארת בסדרה, הוא גם גר עם אמא שלו. כל הסדרה וכל היצירה שלו הייתה בדמו במאה אחוז, אלו היו החיים שלו. כואב הלב עליו".
מ-yes נמסר: "אנו המומים וכואבים על לכתו של גיא בטרם עת. גיא האהוב היה יוצר מוכשר ופורה ובעיקר אדם עם טוב לב ונשמה ענקית. מחבקים את המשפחה. יהי זכרו ברוך".