הקומיקאי טל פרידמן נבחר להשיא משואה בטקס הממלכתי ביום העצמאות בהר הרצל - וסירב, כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
טל פרידמן
טל פרידמן
טל פרידמן
(צילום: אלי סגל)
פרידמן בן ה-58 נבחר על ידי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות לאחר שנושא הטקס הוקדש לאנשים אשר תורמים "תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר, ושמקדמים שוויון הזדמנויות".
"אני מחכה שאהיה יותר מבוגר, אני רוצה להיות קומיקאי עוד כמה שנים. אני לא זקן מספיק", אמר פרידמן ל-ynet. "זאת אכן התרגשות מטורפת אבל אני מעדיף להישאר בצניעות, מעדיף להיות איש מבוגר כשאקבל את הדבר הזה - זה מה שאמרתי לשר שהתקשר אליי".
פרידמן, כידוע, אימץ שני ילדים, כשאחת מהן, תמר, אובחנה בילדותה באוטיזם ופיגור קל. אחרי שנים של שתיקה, הקומיקאי החל לשתף את הקהל הרחב בחיי משפחתו, ובתו בפרט, באמצעות סדרת טלוויזיה שיצר ("אבא משתדל", ששודרה ב-2019) וסרטונים רבים שהועלו לרשתות החברתיות וזוכים שם לחשיפה ואהדה גדולה.
2 צפייה בגלריה
טל פרידמן
טל פרידמן
טל פרידמן
(צילום: אלי סגל)
"הרבה מאוד שנים שתקתי, לא סיפרתי על ההתמודדות ההורית עם אוטיזם, וכשקיבלתי הזדמנות - עשיתי את זה", סיפר פרידמן בריאיון לעיתון "לאישה" בזמנו, "אני חושב שלרשתות החברתיות יש תפקיד מאוד חשוב בהעלאת המודעות לשונה, למיוחד ולאחר".
הוועדה כבר בחרה בפרידמן ובשבוע שעבר הודיעו נציגי משרד התרבות לקומיקאי על הבחירה בו, אולם לדברי גורמים המעורים בפרטים, פרידמן הודיע כבר בשיחה הראשונה כי הוא יוותר ונימק זאת, בין היתר, "בגלל שיש ראויים ממני". בהמשך ניסו אנשי הפקת הטקס לשכנע את הקומיקאי ונציגיו, שנשארו איתנים בסירובם.
ממרכז ההסברה - המטה לאירועים וטקסים ממלכתיים, נמסר בתגובה: "השנה לראשונה הוגשו לוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות כ-5,600 המלצות לקראת טקס הדלקת המשואות במלאות 74 שנה למדינת ישראל, שיתקיים השנה בסימן 'יד פוגשת יד אחות'. טל פרידמן היה בין אלו שהוועדה הציבורית המליצה עליהם להדליק משואה, אך לאחר שיחה מקדימה שהתקיימה, ולבקשתו של פרידמן עצמו, הוחלט כי לא יהיה בין מדליקי המשואות".