פסטיבל טורונטו יארח השנה רבים וטובים מקהילת הקולנוענים האמריקנית והבינלאומית, בהם סטיבן ספילברג, סם מנדז, קתרין הארדוויק, טיילר פרי, סטיבן פרירס, דארן ארונופסקי, רובן אוסטלונד ואחרים. כולם יגיעו למטרופולין הקנדי כדי להציג את סרטיהם החדשים בבכורה עולמית או אמריקנית, וגם כדי לפתוח את המרוץ הפוטנציאלי שלהם לאוסקר.
2 צפייה בגלריה
מתוך "סוף שבוע בעזה"
מתוך "סוף שבוע בעזה"
מתוך "סוף שבוע בעזה"
(באדיבות פסטיבל טורונטו)
אבל אירוע התרבות הענק יכלול גם כמה יוצרים מישראל שיזכו לחלוק אולמות הקרנה וקוקטיילים עם הקולנוענים המהוללים בין ה-8 ועד ה-18 בספטמבר. כך נודע לאחר ההכרזה על כך שהבמאי הישראלי ממוצא דרוזי איהאב טרבייה התקבל לפסטיבל עם סרטו "טעם התפוחים אדום". הוא עשה זאת במסגרת תגליות המוקדשות לבכורות בימוי מובחרות, בה משובצת גם הדרמה הקומית הפלסטינית "סוף שבוע בעזה" של הבמאי באסיל חליל יליד נצרת.
"טעם התפוחים אדום" הוא דרמה המתחוללת ברמת הגולן ומעמיקה אל תוך הפער התרבותי, הבין-דורי והגיאוגרפיה בתוך הקהילה הדרוזית המקורית הנקרעת בין הנהייה למולדת הסורית מעבר לגבול, לבין חיי היומיום בשטח מדינת ישראל. את הדמויות הראשיות, שני אחים משני צדי הגבול, מגלמים מכרם חורי והשחקן הפלסטיני טאריק קופטי שהלך לעולמו לאחרונה. עוד מופיעים בסרט רובא בלאל-עספור וסוהיל חדאד. העלילה מזכירה את הסרט "הזר" של אמיר פאחר אל-דין, גם הוא יוצא הקהילה הדרוזית ברמת הגולן, שהוקרן בבכורה בוונציה וייצג את פלסטין במרוץ לאוסקר אשתקד. במקרה של טרבייה, תושב ישראל המזדהה כסורי, ההפקה עצמה מוגדרת כישראלית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "טעם התפוחים אדום"
מתוך "טעם התפוחים אדום"
מתוך "טעם התפוחים אדום"
(באדיבות Anemos Productions)
באסיל חליל, יוצר פלסטיני יליד נצרת שלמד קולנוע בבריטניה, עשה לעצמו שם כבמאי מבטיח עם הקומדיה המשעשעת שלו "אווה מאריה" שנכללה בין חמשת המועמדים לסרט העלילתי הקצר באוסקר ב-2016. סרטו הארוך הראשון "סוף שבוע בעזה" הוא דרמה קומית שהתסריט שלה היה יכול להיחשב כמדע בדיוני, לפני פרוץת מגפת הקורונה.
סיפור הרקע מגולל תרחיש לפיו נגיף קטלני מתפשט ברחבי הגלובוס ומגיע אף לישראל. המקום הבטוח היחיד שנשאר הוא רצועת עזה, המסוגרת והמבודדת. העלילה מלווה זוג במנוסה, אזרח בריטי שביקר בארץ וחברתו הישראלית הלחוצה. סוחר פלסטיני כושל לוקח על עצמו להבריח אותם לתוך עזה, אלא שאז אלו התושבים המקומיים החשדנים ואלו העוינים, שלוטשים עיניים לכיוונם, מה שהופך את ההרפתקה למסוכנת, אך מצחיקה לא פחות. בסרט מככבים מונא חווא, אדם בכרי, מריה זרייק, סטיבן מנגן וסאמר בישראת. המימון לסרט הגיע מבריטניה, והוא מתויג כהפקה פלסטינית.