פרסום ראשון: לאחר שזכה לביקורות, בתאגיד הודיעו כי השיר החדש של עומר אדם "קאקדילה" לא ישולב ברשימות ההשמעה של "כאן גימל".
1 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם
(צילום: יאיר שגיא)
בתאגיד השיבו למכתב של חבר הכנסת יבגני סובה, שביקש מהם לא להשמיע את השיר, כי "באופן עקרוני, תחנות המוזיקה בשידור הציבורי אינן יוצאות בקריאה להחרמה או מחיקה של אף יצירה ואף אמן", כך כתב סמנכ"ל חטיבת הרדיו לי-אור אברבך. ״כל יצירה שמגיעה אל ישיבת העורכים של 'כאן גימל' נבחנת על פי אמות מידה מקצועיות גרידא, לצד שיקולים של איכות השיר והפקתו, זהות המבצע והתאמתו למכלול היצירות המושמעות בתחנה".
אברבך הוסיף: "שירו של עומר אדם, 'קאקדילה', עלה בישיבת העורכים שהתקיימה היום. ההחלטה המקצועית היא שהוא לא ישולב ברשימות ההשמעה של התחנה".
‏בתוך כך, גם גלגלצ דחתה את "קאקדילה". כך הוחלט בישיבת הפלייליסט שנערכה היום. ואולם בניגוד ל"כאן גימל׳", גלגלצ עוד משאירה פתח להכנסת השיר לפלייליסט, כשדחתה את ההחלטה לשבוע הבא יחד עם שירים נוספים.
כזכור, בשבוע שעבר שחרר אדם את השיר "קאקדילה" שזכה לביקורות על כך שהוא פוגע בתרבות הרוסית בעקבות משפטים כמו "והיא שותה לה לה, והיום היא בכלל לא בטוחה חה חה חה", "נו דוואי תקני לי תותים, עוד מילה אותך לפוטין" - בין היתר, בטור דעה שפרסם עינב שיף ב-ynet. בין המבקרות הייתה גם שרת התחבורה, מרב מיכאלי שכתבה בפייסבוק "הלוואי שגם אני הייתי יכולה, כמו עומר אדם, להתעלם ולהתכחש לתוצאות של המילים הגזעניות, המחפיצות והמשפילות בשיר שלו. הלוואי. אבל לצערי אני כובד. כי אני פשוט מתמודדת כבר שנים עם התוצאות ההרסניות של שירים כאלה ושל התרבות שהם מייצגים ומייצרים".
בתגובה לביקורת של מיכאלי, אדם תקף אותה אתמול בחריפות בעמוד האינסטגרם שלו וכתב: "לפני שאת כותבת פוסט בשביל לקדם את המעמד הפוליטי שלך תנשמי, תתעסקי בעניינים שלך ולפני שאת מטיפה לי מוסר או מנסה להגן על עדה שאני חלק ממנה כדאי שתתייחסי בכבוד לעובדות שלך". אדם הוסיף כי הוא בעצמו ממוצא קווקזי וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע.