מסעדת הקובייה וקפה הודיה

על מסעדת השוק המדוברת שנפתחה בשנה האחרונה ועל בית הקפה שמולה אחראים שי אלפסי וחברו הוותיק ג'לאל סאלם (שעבד בעבר אצל משה שגב ואצל מאיר אדוני). השניים מציעים חוויית בילוי חדשה ומגניבה, שמתכתבת עם האווירה בשוק. "קוביה" היא מסעדת שוק המתמחה בבשר ובית הקפה חלבי.
8 צפייה בגלריה
שוק התקווה בית קפה קפה הודיה
שוק התקווה בית קפה קפה הודיה
קפה הודיה
(צילום: יח"צ)
בשני המקומות מוגשות מנות שוק עם טאץ' מהמטבח הערבי. בקוביה יש מנות כמו שייטל צרוב, עראייס ובוריק חלקי פנים, ובבית הקפה יש ארוחות בוקר , כריכים, סלטים וגם סינייה גבינות, פאטייר עם עשבי תיבול ולחמג'ון עם גבינה ותרד.

מרכז הקובות

חובבים אוכל עיראקי? זה המקום בשבילכם: למרכז הקובות יש שני צדדים - בצד אחד דוכן קטן שמציג את הקובות שאפשר לאכול בעמידה - קובה אורז, בורגול, סולת ועוד.

8 צפייה בגלריה
שוק התקווה קובה
שוק התקווה קובה
קובה ממרכז הקובות בשוק
(צילום: גיא גמזו)
בצד האחר יש מסעדה עם מראות על הקירות ותמונות של מפורסמים שביקרו במקום, ושם אפשר לשבת ולאכול כל קובה שחלמתם עליה: קובה סלק, קובה חמוסתה ומה לא.

אווזי

ה"מוסד" של שוק התקווה ואחת מאבני היסוד שלו היא מסעדת "אווזי". יש שיגידו שהיא מפורסמת לא פחות מהשוק עצמו. העיצוב: חלונות ממוסגרים במסגרת זהב, שעות הפעילות: ארוכות במיוחד (עד השעות הקטנות של הלילה). שני אלה תרמו לא מעט להפיכתו של המקום למוקד עלייה לרגל עבור אוהבי השיפודים והבשרים על הגריל.
8 צפייה בגלריה
שוק התקווה אווזי
שוק התקווה אווזי
מסעדת אווזי
(צילום: לין לוי)
התפריט מציע סלטי פתיחה, שיפודים סטנדרטיים כמו פרגית ולבבות וגם שיפודים קצת פחות סטנדרטיים למביני עניין, כמו חוט שדרה. מלבד השיפודים יש כאן גם מנות גריל כמו צלעות טלה ומנות ילדים.

מאפיית לחם בוכרי

ב"מאפיית לחם בוכרי" מציעים לחם בוכרי ומאפים בוכריים מדהימים. הלחם המדובר עגול, קריספי ומבריק מבחוץ ואוורירי מבפנים. הוא נאפה בתנור שהוא בעצם חדר, בהצמדה לקיר, עשרות כיכרות בכל נגלה. מדי פעם מתיזים לתוך התנור מים כדי לייצר את הקרום הקריספי והמבריק שמסביב.
8 צפייה בגלריה
שוק התקווה מאפיית לחם בוכרי
שוק התקווה מאפיית לחם בוכרי
בייגל ממאפיית לחם בוכרי
(צילום: גיא גמזו)
חוץ מזה יש פה גם נוניטקי, לחם קשה ומחורר כמו מצה, שנפרס מגליל בצק ענקי, אבל גולת הכותרת האמיתית של המאפיה הזאת זה הגוז'גיז'ה, מאפה ממולא, שאפשר לקבל במילוי דלעת או במילוי כבש ובצל. זה טעים פחד, ומזכיר לי את השכנה שהיתה להורים שלי שהיתה מכינה לנו כאלה בשישי. אם תבואו מוקדם בבוקר ותבקשו יפה, יכול להיות שיתנו לכם לראות את התנור בפעולה. חוויה.

מסעדת שאול

מסעדה משפחתית קטנה וצנועה עם גריל פחמים ושירות לבבי. גם כאן, כמו ברוב השיפודיות בשוק, מנת הדגל היא הקבב, שמוגש על צלחת עמוסה בפטרוזיליה, עמבה, חריף, חמוצים, בצל ועגבנייה חרוכים על הגריל ופיתה עיראקית.

המרקים של חנה

מסעדה קטנה שבה שלושה שולחנות ושישה סירים בסך הכול, שבהם מתבשלים מדי יום מרקים תימניים. התפריט - שרשום על לוח מחיק על הקיר - כולל מרק רגל, מרק בשר, מרק ריאות, מרק ראש, מרק עוף וגם מרק שעועית.
8 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)

את המרקים מגישים כאן עם חצי כיכר לחם אחיד וחילבה, ואם רעבים מאוד - אפשר להוסיף גם חצי מנה של אורז ושעועית.

האחים בועז

מה לא נכתב ולא נאמר על המסעדה הזו, שפועלת ברחוב אצ"ל כבר יותר מ-50 שנה. מגישים כאן מרקי בשר תימניים בטעם אלוהי, והם מגיעים לשולחן עם סחוג, חילבה ופיתה (שאפשר להמיר בלחוח). כאן מגישים את אחד המרקים הכי טעימים שתאכלו בחיים, באחריות. מי שגדל על זה יכול לצפות לחזור לילדות: המרק מגיע עם סחוג חריף למות וחילבה, ואפשר לבקש פיתה או לחוח בצד.

הסאלוף

מסעדת שוק לא טיפוסית וגדולה במיוחד, שמתפקדת גם כמאפייה וגם כמסעדת פועלים פשוטה, מרוהטת בכיסאות בר גבוהים שמשרים על המקום אווירה ייחודית ומגניבה למדי. מכינים כאן סאלוף, שיש שיכנו אותו לחוח, ג'חנון ומלאווח.
8 צפייה בגלריה
שוק התקווה סאלוף
שוק התקווה סאלוף
סאלוף
(צילום: לין לוי)

8 צפייה בגלריה
שוק התקווה סאלוף
שוק התקווה סאלוף
סאלוף ממולא בדברים טובים
(צילום: לין לוי)

סביח

אם אין לכם סבא או סבתא עיראקיים, אבל בכל זאת ממש בא לכם לטעום את הסביח העיראקי הביתי, ברחוב התקווה 43 יש חנות קטנה שבה תוכלו להגשים את החלום ולאכול את המנה האסלית. השלט היחידי שתלוי כאן מכריז על "פול-חם סביח טעים". יש כאן כיריים שעליהם סיר מלא פול, מקרר שבו מצרכים לסביח וסבא בעל מבטא עיראקי כבד שיכין לכם את הסביח הביתי האמיתי (לטוב ולרע). הסביח הזה כולל חציל פרוס דק-דק ומושחם לחלוטין בתוך שמן עמוק, עמבה תוצרת בית, סלט ירקות, חומוס ופיתה דקיקה.

מסעדת שמש המקורית

בכניסה למסעדת "שמש המקורית" ניצב מקרר זכוכית, ובו נחים השיפודים שממתינים לעלות על הגריל. בחוץ יש עמדת טייק אווי לממהרים שרוצים את המנה בפיתה, ובצידה השני של הסמטה פועל חלקה השני של המסעדה, ששמור לימים עמוסים במיוחד. יש כאן היצע מרשים של שיפודים הכולל ביצי שור וביז, וגם קבב שהמתכון שלו שמור במקום כבר שלושה דורות.

8 צפייה בגלריה
שוק התקווה  מסעדת שמש המקורית שיפודים שיפודייה
שוק התקווה  מסעדת שמש המקורית שיפודים שיפודייה
מסעדת שמש המקורית
(צילום: לין לוי)