טופס אכלוס לבניין רק עם דפיברילטור: הצעת חוק עירוני שאמורה לעלות בישיבת מועצת עיריית ראשון לציון בשבוע הבא, תחייב את התקנתו של מכשיר דפיברילטור בכל בניין רב קומות חדש שיוקם בעיר, פרטי או ציבורי. ההצעה, שהוגשה על ידי סגן ראש העירייה, חיים אבי, צפויה לקבל תמיכה רחבה במועצה, כשבראש התומכים עומד ראש העירייה, רז קינסטליך. על פי ההצעה, כל בניין רב קומות, למגורים או למשרדים, וכל מרכז מסחרי חדש יקבל את טופס האכלוס שלו (טופס 4) רק לאחר שהקבלן או היזם יוכיחו שהדפיברילטור מותקן בו.
קראו עוד:
הדפיברילטור עשוי להציל חיים בזכות יכולתו לתת מענה ראשוני מהיר למקרים של דום לב בטרם הגעת הצוותים הרפואיים. עד היום החוק חייב שהמכשיר יותקן בבתי ספר ובמבנים ציבוריים שמגיעים אליהם 500 איש ומעלה, כגון קניונים, מרכזי תרבות ואולמות ספורט. במספר שכונות בארץ יש יוזמות מקומיות להצבת מכשירים בכל בניין מגורים. ראשון לציון רוצה להיות העיר הראשונה שבה הדפיברילטורים יותקנו בכל הבניינים החדשים שיוקמו בה, והשאיפה היא שבעתיד יותקנו המכשירים גם בבניינים קיימים.
1 צפייה בגלריה
חיים אבי
חיים אבי
"אני מניח שעיריות נוספות ילכו בעקבותינו": חיים אבי
(צילום: אלבום פרטי)
סגן ראש העירייה, חיים אבי, אמר ל-ynet כי לדעתו, חובה שהמכשיר יהיה בכל בניין בעיר. "אני מכיר מישהי שהמכשיר הזה הציל את חייה", אמר אבי. "גם רופאים שעימם דיברתי אמרו שזה מציל חיים. לכן עלה הרעיון. אני מניח שאם זה יצליח, נוכל להציל אנשים בעיר. עבור הקבלן או היזם מדובר בעלות נוספת של כמה אלפי שקלים, אבל עבורנו, כעיר, זה שינוי. לדעתי, בעתיד הקרוב יאמצו עיריות נוספות את הרעיון שלנו באהבה, כי מי שירוויחו מזה יהיו התושבים".
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "כיום יש חוק להצבת דפיברילטור במקומות ציבוריים שאליהם מגיעים יותר מ-500 בני אדם, אבל מה ההבדל בין מקום ציבורי למקום פרטי, שגם בו נמצאים מאות בני אדם? עלות הדפיברילטור בטלה בשישים לעומת עלות של הקמת בניין רב קומות או מרכז מסחרי גדול. אם מכשיר כזה עשוי להציל חיים של אדם אחד, הרי שאין שאלה בדבר נחיצותו. אני מאמין שגם היזמים יבינו את החשיבות ויתגייסו לעניין".