אחרי חרושת השמועות על מצבו הקשה של תא"ל במיל' גל הירש, וקריאות, בין היתר של נבחרי ציבור, להתפלל למענו, מעדכן הירש הערב (ה') בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו על מאבקו במחלת הסרטן.
3 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
"אני מטופל היטב ובידיים טובות". גל הירש
(צילום: יאיר שגיא)
הערב פרסם הירש: "אכן, בעת האחרונה אני מתמודד עם סרטן. אני מטופל היטב ובידיים טובות. אחרי הכל המשא כבד, אנחנו נפש, בשר ודם, אנשים הם שבירים, גם אם חזקים. תודה רבה לכולם, על האהבה, החום והדאגה. אתפלל לרפואה שלמה ואתגבר גם בחזית הזו".
3 צפייה בגלריה
הפוסט של גל הירש: "חליתי בסרטן"
הפוסט של גל הירש: "חליתי בסרטן"
הפוסט של גל הירש: "חליתי בסרטן"
(צילום מסך מפייסבוק)
הירש הרצה הערב באשדוד והתייחס גם לכך: "כיוון שהתכניות השתבשו לגמרי ולפני שאתאשפז בימים הקרובים - הבטחתי שיחה הערב לצוערי המנהיגות הצעירים באשדוד". בשבוע הבא הוא אמור להתאשפז בבית חולים ולעבור ניתוח במסגרת הטיפול בסרטן.

האחות הצעירה מתמודדת עם סרטן נדיר

גם אחותו הצעירה של הירש, שרון קליין (דידי) מתמודדת עם מחלת הסרטן. בריאיון ל"לאשה", לפני כחודש, סיפרה אחותו על ההתמודדת עם סרטן דם נדיר וקשה לאבחון בשם היסטיוציטוזיס (Histiocytosis) או בקיצור LCH, מחלה הנגרמת מגדילה לא תקינה של תאי לנגרהנס, המתפרצת בכל פעם במקום אחר בגוף ומייצרת מוטציות נדירות שהרפואה עדיין לא מצליחה להבין את פשרן. אצל דידי הסרטן התפשט בשלושה מוקדים: ראש, ריאות ועמוד השדרה, והיא כנראה היחידה בעולם שלוקה בו. חמש שנים של בדיקות ואבחונים שגויים חלפו עד שהמחלה אותרה והיא הצליחה לשכנע את העולם שהיא באמת חולה ולא מדמיינת.
3 צפייה בגלריה
שרון קליין
שרון קליין
סרטן דם נדיר. שרון קליין
(צילום: גיל נחושתן, לאשה)
קליין סיפרה שגם אביה חלה בסרטן עד שמת. "ראיתי המון רופאים ובתי חולים, הייסורים נמשכו שנים, היו אשפוזים חוזרים ונשנים, בדיקות על בדיקות, ובכל פעם שקיבלתי אבחון חשבתי שתכף יהיה פתרון, אבל המצב רק החמיר. בשלב מסוים, כשכבר לא יכלו להסביר ממה אני סובלת, הפנו אותי לאשפוז פסיכיאטרי, ולא הסכמתי בשום אופן". למזלה נמצאה תרופה ביולוגית שמסייעת לה לשרוד.
"גל הוא אח גדול במלוא מובן המילה, הוא תמיד איתי ולצדי, מחזיק לי את היד ומושך אותי למעלה כשאני נופלת. הוא אדם מדהים שנעשה לו עוול מטורף"
על אחיה הבכור, סיפרה קליין בריאיון, כי הוא מלווה אותה במחלתה ומנהל את "המבצע להצלתה של דידי": "גל הוא אח גדול במלוא מובן המילה, הוא תמיד איתי ולצדי, מחזיק לי את היד ומושך אותי למעלה כשאני נופלת. הוא מנהל אדמיניסטרטיבית את כל הדבר הזה, יודע מתי יש בדיקות ואשפוזים, כי אני בטח כבר הייתי הולכת לאיבוד. הוא אדם מדהים שנעשה לו עוול מטורף, עינוי דין שנמשך שש שנים, ועל מה? הוא קורבן של המערכת. רגע לפני שהוצע לו תפקיד המפכ"ל הוא היה אמור להתמנות למנכ"ל רפא"ל, אבל החליט לקבל על עצמו את התפקיד כדי לתרום למדינת ישראל, ותראי מה קרה"