לפי כל התחזיות, צפויה ירידה בתחלואה בימים הקרובים, אבל פרופ' יהודה אדלר מודאג. "בתי החולים עומדים בפני תקופה מאוד קשה", הוא אומר היום (ב') לאולפן ynet. "החודש הקרוב יהיה מאוד קשה, לא רק בבתי החולים אלא גם בקופות ובקהילה. כבר עכשיו יש בבתי החולים אסף הרופא, בילינסון ו-וולפסון מאות חולים קשים ועשרות מונשמים, והמצב מאוד מדאיג. צריך לזכור גם שהצוותים שחוקים. הצוותים מאוד מצומצמים, המערכת הזאת מאוד רזה, מאוד רעבה. כן, אני דואג".
קראו עוד:
כשנאמר לו שההערכות מדברות על ירידה בתחלואה, אמר בכעס: "על איזו ירידה מדברים פה? יש כמעט 800 חולים קשים בבתי החולים, וזה ממש לא השיא".
1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה
מחלקת הקורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "הצוותים שחוקים, המערכת רעבה", אומר פרופ' אדלר
(צילום: יריב כץ)
פרופ' אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, למחלות פנימיות ולמינהל רפואי, מביע התנגדות נחרצת לביטול התו הירוק. "מהרגע שהתחילו לדבר על זה, מבצע החיסונים קרס. ילדים לא מתחסנים כמעט בכלל. אני חושב שביטול התו הירוק בעיתוי הנוכחי הוא טעות. אנחנו בשיא המחלה, ואפשר לחכות עם זה עוד קצת.
"הרי רוב החולים הקשים, כל החולים שמחוברים לאקמו, לא מחוסנים, מה שאומר שלחיסון יש השפעה. באומיקרון הוא פחות יעיל בהדבקה, אבל הוא מאוד יעיל במניעת מחלות קשות. עכשיו עצרנו את מבצע החיסונים בגלל ביטול אפשרי של התו הירוק. למה? במה זה מועיל? אולי מבחינה אפידמיולוגית זה נכון, אני לא בטוח, אבל מבחינת החיסונים זה שבר, ריסק, עצר את מבצע החיסונים במדינת ישראל".
"רוב החולים הקשים, כל החולים שמחוברים לאקמו, לא מחוסנים, מה שאומר שלחיסון יש השפעה. באומיקרון הוא פחות יעיל בהדבקה, אבל הוא מאוד יעיל במניעת מחלות קשות. עכשיו עצרנו את מבצע החיסונים בגלל ביטול התו הירוק. למה? במה זה מועיל?"
בהמשך התייחס פרופ' אדלר להצהרה של ארגון הבריאות העולמי מאתמול (א') ש"האומיקרון עשוי לקרב את סיום המגפה באירופה", ואמר: "אני חושב שזו הצהרה לא חכמה, בלשון המעטה. אף אחד לא יודע מה יקרה, האם יהיה עוד גל או לא. אנחנו יודעים על וריאנט חדש בדנמרק ובמדינות אחרות, וצריך לחכות. יש הערכה שאנחנו עומדים לקראת חסינות עדר בגלל האומיקרון, אבל אני מאוד מפקפק בכך מכיוון שהאומיקרון גורם למחלה הרבה יותר קלה אצל רוב הנדבקים ולכן הוא לא כל-כך מעורר את מערכת החיסון שלנו. יש גם וריאנטים חדשים, אז צריך להמתין.
"הרי כל זן שונה מהאחר, ואנחנו רואים הדבקות חוזרות, ולכל זן יש את המוטציות שלו, ויש לו שינויים על פני השטח. אין ספק שמי שמחוסן, מוגן ממחלה קשה הרבה יותר ממי שלא מחוסן. לגבי השאר - אף אחד מאיתנו לא יודע מה יקרה. הקורונה לימדה אותנו להיות צנועים ולא להיות נביאים".