כאבא לתאומות אתה לא יכול שלא לתהות, למה לעזאזל הבאתי אותן לעולם שבו 30 זאבים טורפים ילדות קטנות. האמת שמחשבות כאלו ליוו אותי מאז מה שקרה באיה נאפה. זאת כמובן מחשבה שאף אבא לא היה רוצה להעביר בראש: "מה אם זאת הייתה היא?", "מה היא הייתה עושה?"
זאת מחשבה מפחידה. מזעזעת. היא כל כך מפחידה שקשה לי אפילו לדמיין אותה. אני מדחיק. אני מדחיק לאיזה עולם הבאתי אותן. מה הסיכוי שלא ינפצו לאחת מהן את החיים?
"המחשבה כל כך מפחידה שקשה לי לדמיין אותה"

כל אחת עוברת הטרדה מינית כלשהי

שנים על גבי שנים נשקיע בהן בחינוך, בערכים, בהשכלה, בהקשבה. ניתן את כל כולנו, ואז יום אחד יבוא איש רע אחד ויהרוס הכול. לחשוב על 30 אנשים רעים זאת כבר מחשבה שקשה להכיל. "אחת מתוך אחת" היה דף פייסבוק כזה עם סיפורים נוראיים.
2 צפייה בגלריה
"שנים של חינוך וערכים ואז יבוא גבר רע ויהרוס את הכול"
"שנים של חינוך וערכים ואז יבוא גבר רע ויהרוס את הכול"
"שנים של חינוך וערכים ואז יבוא גבר רע ויהרוס את הכול"
(צילום: shutterstock)
אחת מתוך אחת. כל אחת תעבור בחייה הטרדה מינית כזאת או אחרת. לא צריך אונס כדי שינפצו להן את החיים, את כל מה שבנינו, את כל מה שהן ישיגו.
"בלי תירוצים ובלי לנסות לייפות את המציאות, צריך לתפוס לשיחה את הבנים שלנו"
ולא, אסור לנו לפטור את עצמנו ב"יחסי מין בהסכמה". אנחנו צריכים להסתכל על המראה ולראות את העולם המכוער שלנו. יחסי מין צריכים להיות תולדה של רצון ולא הסכמה. איזה עולם מכוער יצרנו שיש בו מושגים מכובסים כאלו.

בכל בית צריכה להתנהל שיחה הערב

אני מסתכל במראה ונגעל. כל גבר צריך. כל ילד צריך. בלי תירוצים ובלי לנסות לייפות את המציאות, צריך לתפוס לשיחה את הבנים שלנו ולדבר על אילת, על איה נאפה ועל מכבי תל אביב. על מה מותר ומה אסור, על פורנו ועל גוף האישה. "לא הכול מותר, לא הכול שלך ילד שלי", חייב להישמע הערב בכל בית.
קראו עוד:
בכנות, אני מצטער ילדות שלי – זה פשוט לא פייר. זה עולם של גברים, שנבנה עבור גברים ומנוהל על ידי גברים. אתן תהיו אובייקט מיני מרגע שתתבגרו (או שכבר לפני, כמה מעוות). יקראו לכן צווחניות אם תרימו את הקול בסמכותיות, יקראו לכן אגרסיביות אם תהיו אסרטיביות, תמיד יסתכלו לגבר בחדר בעיניים כשידברו איתכן גם אם אתן המנכ"ליות והוא הסגן שלכן.
2 צפייה בגלריה
עבודה במשרד
עבודה במשרד
"תצטרכו כל חייכן לשבור תקרות זכוכית"
(צילום: shutterstock)
אתן תצטרכו כל חייכן לשבור תקרות זכוכית וכל צעד ושעל שלכן יהיה לא טרוויאלי, ידרוש התאמות של המערכת, שינוי של העולם. זה אף פעם לא יהיה קל.

צריך לשנות את העולם המכוער הזה

אבל יש משהו אחד שאני יכול להבטיח לכן - אתן לא תהיו לבד. יותר ויותר גברים כבר מבינים שאת העולם המכוער צריך לשנות. שוויון מגדרי חייב להיות אג'נדה שמקדמים גברים בעצמם. מניעת הטרדות מיניות חייבת להיות עדיפות של מנכ"לים, בדיוק כמו של מנכ"ליות. 60 ח"כיות הוא אינטרס של כל אזרח, כמו שהוא של כל אזרחית.
גברים לא חייבים להיות זאבים. נשים לא חייבות להיות כיפה אדומה. מבטיח להילחם בשבילכן.
הכותב הוא סמנכ"ל תפעול ומכירות ואב לתאומות. יחד עם אשתו רוני הקים את תוכנית "שוות" למנהיגות נערות