נושא : שלום! אני כל כך מאושרת לגלות את הפורום הזה! בטח אבקר בו הרבה!
אני לא יודעת איפה לשאול את השאלה הזאת, אך אולי את תוכלי לעזור לי.
אני מכינה את בני למסגרת החדשה בה הוא יהיה בשנת הלימודים הבאה, ואנחנו מבקרים שם כמעט כל יום לשעה לפחות.
יש שם ילד בן שנה וחצי שהמטפלת מגדירה כ"שובב, מחפש תשומת לב, ובודק גבולות", אבל יש לי הרגשה שיש משהו לא תקין מעבר לסתם שובבות, ולאחר שיחה עם המטפלת היא החליטה שהיא תדבר עם ההורים של הילד כדי לבדוק את העניין לעומק.
אני אסביר את עצמי.
הילד אינו יוצר קשר עם ילדים אחרים אלא אך ורק על ידי זה שהוא מרביץ להם או מחבק אותם חזק מאוד. הוא נראה כמחפש גירוי תחושתי חזק בכל דרך אפשרית כמו על ידי אכילת חול, עולה לכיסאות וזורק את עצמו משם על הפנים, קופץ מכל מקום אפשרי וכמובן פוצע את עצמו בלי סוף בוכה שניה ורץ כדי לחזור עוד פעם.
ההתנהגויות האלו חוזרות על עצמן בלי הפסקה עד כדי כך שרוב היום, יש לו מישהי צמודה כדי לשמור שהוא לא יפגש בעצמו או בילד אחר. ברגע שמרפים ממנו הוא רץ לעשות את אחד הדברים האלו. השאלה היא למי ההורים צריכים לפנות? חוץ מזה הילד נראה בסדר, נראה שמבין את מה שאומרים לו והוא יצירתי בצורה מדהימה.
אני חייבת לציין שאני עובדת בחינוך מיוחד ויכול להיות שאני רואה בעיות איפה שיש רק שובבות, אבל אני חושבת שכדאי לבדוק את העניין כי בינתיים הילד נראה נורא מסכן מזה שהוא מרוחק כל הזמן משאר הילדים.
נושא : התנהגות חריגה - למי לפנות? שלום אתי,
התיאור שלך באמת נותן רושם של ילד החורג מהתפתחות והתנהגות המקובלת בגיל שנה וחצי. לא נשמע לי, שאת רגישה מדי ומדביקה תוית, אך כדאי לך מאוד לבדוק אם אכן ההורים מעוניינים בעזרה לפני מתן עצות. בגיל שנה וחצי יש מספר אפשרויות, תלוי במקום המגורים: טיפת חלב, מרכז להתפתחות הילד או קופת חולים יכולים לתת הדרכה לאן כדאי לפנות, במידה ויש צורך.
בהצלחה!
התשובה נכתבה ע"י פלורנס קרמניאן,
מרפאה בעיסוק מוסמכת בתחום הילדים.
נושא : מסגרת מתאימה לתלמיד בתגובה ל: שלום! - אתי של נדב
ילד שנראה כי איננו מתאים לסביבה בה הוא לומד צריך לעבור אבחון ולאחר מכן ועדת השמה שתידאג להשימו במסגרת המתאימה ביותר