בן 33 עם קרטוקונוס דו"צ. שמתלבש על עין עצלה כתוצאה מפזילה (שמאל). הקרטוקונוס אובחן בטעות בשל קשיי נהיגה ולמידה ואי מציאת תיקון אופטי אופטימלי.
בנהיגתי האחרונה תחת חדות מוערכת של R-6/12-6/15 L 6/36, לא הצלחתי להעריך את המרחק בין הרכב לעמוד במהלך חנייה וכן בלטה במהלך תקופת הליווי היצמדות למדרכות בצד הימני של הכביש.
התיקון בינתיים בעדשות מגע הוא 6/9 בימין ובשמאל 6/12. (ככל הנראה יהיה ניתן לטייב את התיקון). לעתים באופן רנדומלי לחלוטין יש ראייה 6/12 בימין במשקפיים אך לא עקבית ואני לא רוצה להסתמך עליה בנהיגה).
מאחר ולא נהגתי מעולם עם העדשות, האם התיקון האופטי בשתי העיניים (הפעילה והעצלה) יסייע להערכת מרחקים טובה יותר?
איני מתאים לנוירוויז'ן (בשל שיירי פזילה שעלולים להביא לכפל ראייה) ולהבנתי אין כיום פתרון מתאים לתיקון ראייה דו עינית במבוגרים, מה בעצם הדרכים לחיזוק הרמזים האחרים בהערכת מרחקים , תנועה? להיעזר בליווי? האם יש מערכת מתריעה על התקרבות יתר לעצמים אחרים?
כי סה"כ חדות הראייה תקינה תחת עדשות , התיאום בין עיני לקוי .
נושא : ראיה ונהיגה בתגובה ל: ראייה ונהיגה . - כפיר
שלום כפיר,
שאלתך מאוד ספיציפית ומתייחסת למצב המאוד ייחודי של הראייה שלך. במסגרת הפורום קשה לרדת לרזולוציה זו וזה גם לא יהיה מקצועי.
אני חושבת שמסיבה זו לא יהיה נכון שאני אמליץ או אחווה דעה, אלא שתעלה הבעיה עם רופא העיניים/אופטומטריסט/אורטופטיסט, שיוכלו באופן מדוייק להעריך את האופן בו עזרי הראיה, העדשות בהם הנך משתמש יכולים להשליך על יכולת הנהיגה ובאיזה אופן. בנוסף, יש מקום לשקול לקיחת מורה לנהיגה, וביצוע נהיגה עם מורה לצידך עם מערכת דוושות כפולה בכדי לבחון את הנהיגה בסביבה בטוחה.
בהצלחה,
פנינה