| את ששת המורים שיזכו בפרס "המורה של המדינה" תבחר ועדה בה חברים אישים בכירים בתחומי החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה בישראל | |
|
לאורך כל שנותיי כלוחם, מפקד ורמטכ"ל הבנתי כי החינוך הוא מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי שלנו כמדינה צעירה ושברירית. אני מדגיש את המילה חינוך כי היא יותר מלימודים והשכלה. |
|
| | |
מייסד חברת ישקר, מקים גני תעשייה בגליל ובנגב ובתי ספר מקצועיים, חתן פרס ישראל
"החינוך צריך לשרת את החברה אך במקביל, באופן שאינו פחות חשוב, גם את הילד. יש לתת תשומת לב ליכולותיו, לצרכיו ולמצוקותיו - וכך לדעת כיצד לתמוך בהתפתחותו". |
|
| | |
סופר, מחבר ספרי עיון וספרי ילדים ופובליציסט, בעל טור במוסף לשבת של 'ידיעות אחרונות'
"המורים הם העוסקים האמיתיים והיחידים במדיניות ארוכת טווח, ארוכה ממש. הם התרבות והמדע. הכלכלה והבטחון. התקווה והסיכוי לעתיד. אין ראויים מהם לגמול ולהערכה". |
|
| | |
מקדמת נושאים ירוקים ופעילה חברתית
"מורה הוא מחנך ומתווה דרך לעתיד חייך". |
|
| | |
עיתונאי ופובליציסט ב'ידיעות אחרונות', לשעבר מנהל לשכת רה"מ. נציג 'ידיעות אחרונות' בוועדה
"הפרסומים האחרונים אינם עושים חסד עם קהילת המורים והמורות. אני רוצה לקוות שהתחרות תוציא מתוך הקהילה המסורה הזו את המצטיינים - שמעתה יראו לנו את הדרך". |
|
| | |
יו"ר מפעל הפיס
"החינוך הוא הבסיס הכלכלי-חברתי של כל מדינה וההזדמנות השווה בחיים לכל נער ונערה. בחזית העשייה החינוכית נמצאים המורים ועלינו להעריכם ולתגמלם בהתאם". |
|
| | |
נשיא מכללת אחוה
"חינוך טוב הוא זה המלמד את "הגוזלים" לפרוש את כנפיהם ולעוף, להתרומם מעל התבניות המוכרות והמאבנות, להשתחרר מהסטריאוטיפים ומהדעות הקדומות, לפרוח ולעצב לעצמם מחשבה עצמאית שמטרתה עשייה למען הכלל. על כך כתב המשורר הדגול חליל ג'ובראן: "אין איש שיגלה לכם דבר אשר אינו כמוס ונם בחביון הגיונכם / המורה הפוסע בצללי המקדש בין חסידיו אינו מגיש מחוכמתו / כי מאמונתו ואהבתו. אם אכן נבון הוא, לא יצווכם את חוכמתו / אלא יכווין צעדיכם אל מפתן נפשכם אתם...".
|
|
| | |
מרצה לפילוסופיה, פעיל בנושאי חינוך, מבין יוזמי חידוש מסורת הפיוט בישראל וחבר ועדת דברת "'כל המלמד בן חברו תורה, מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו'. איך קרה שהתפקיד החשוב ביותר במסורת היהודית, איבד מיוקרתו?"
|
|
| | |
לשעבר מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך והתרבות
"המורה הטוב הוא זה שאינו בוש בדורות שקדמו לו, אחראי לדורות שיבואו ומהווה דוגמה לסביבתו ולתלמידיו". |
|
| | |
ראש המכון לאסטרטגיה ציונית ופובליציסט ב'ידיעות אחרונות'
"שתי מלאכות מעצבות אומה: מלאכת החינוך ומלאכת ההנהגה. האחת קשורה בשנייה. מחנכים טובים יוצרים מנהיגים טובים, ומנהיגים טובים מאפשרים ליצור חינוך ראוי. ובשתי המלאכות האחריות הגדולה ביותר היא הדוגמא האישית". |
|
| | |
מחנכת ומנהלת תיכון, זוכת פרס מפעל חיים מטעם משרד החינוך. נציגת הסתדרות המורים בוועדה
"חינוך משמעו השפעה מכוונת שמקורה באמונה, שכל אדם יכול".
|
|
| | |
מנכ"ל מפעל הפיס
מורה הוא השואל ובשאלתו מקנה / מורה הוא זה העונה ובתשובתו מקשה / מורה הוא אמן המעצב דעת שומעיו / מורה הוא הורה הרואה בתלמידיו ילדיו
|
|
| | |
סמנכ"ל בנק מסד
בנק מסד שמח וגאה להיות שותף גם השנה בתחרות "המורה של המדינה". כבנק שעומד בקדמת הטכנולוגיה, אנו במסד מבינים שמקצוע ההוראה הופך מאתגר יותר ויותר לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות המציבות בפני המורים אתגרים רבים וקשים. אנו גאים בציבור המורות והמורים בישראל על עמידתם בהצלחה באתגרים, נוכח קצב השינויים המהיר. אין לי ספק שהשנה התחרות המרתקת תציב בפנינו בחירה לא פשוטה בין מועמדות ומועמדים איכותיים רבים. אני מאחל לכולן וכולם בהצלחה. |
|
| | |
סגן יו"ר הסוכנות היהודית
"המחנך והמורה הם מעצבי הדורות הבאים ברוח ובתוכן להבטחת עתיד חברה הישראלית והעם היהודי. מורי דרך לרבים, ההולכים לפני המחנה". |
|
| | |
|
| | |
|
| | | |