| |
במשך חודשים עיצבו סטודנטיות מ"המדרשה לאופנה"
שמלות ייחודיות בהשראת השבת. צוות שופטים, שכולל את נעמה בצלאל, סיגל דקל ויוסף, יבחר את העולות לגמר - ובשבוע הבא תוכלו לקבוע מהי שמלת השבת של ynet
(וגם לזכות בפרסים). בינתיים, קחו זמן להתעמק בעיצובים וברעיונות שמאחוריהם | |
|
| "בעבר למדתי צורפות ובעקבות זאת בחרתי להתמקד בגביע הקידוש כקונספט מוביל בעיצוב השמלה. כלי הכסף הזה הוא החפץ המעניין ביותר בשולחן השבת שלי בשל צורתו, צבעו והחומר שממנו הוא עשוי. אלו באים לידי ביטוי בשמלה, שבה הגביע תופס מקום דומיננטי במיוחד" |
|
| | | "שמלת השבת שלי עוצבה בהשראת הפנים השונים של השבת. החלק הקדמי הלבן מסמל את השקט והמנוחה ביום הקדוש, כשהבד הזורם מזכיר את מפת השולחן. החלק האחורי עוצב בהשראת ימי השבוע והצבעוניות מסמלת את הגוונים השונים בעם, שהשבת מאחדת את כולם" |
|
| |
| "רגעי הקידוש וברכת 'המוציא' על החלה הם הרגעים שאווירת השבת יורדת ומכסה את הבית. השמלה, בפשטותה, מבטאת את הבסיס - שהרי השבת היא ביסודה יום ככל הימים, אלא שייחודה ב'כיסויים' שעליה. את אלו מסמלת העליונית, שדומה בצורתה ובעיטוריה לחלה קלועה" |
|
| | | "השבת שלי מתחילה בחמישי-שישי עם קניות, בישולים ונקיונות - ומשם ההשראה. התבלינים הצבעוניים, הנייר כסף והבלגן במטבח - אלו באים לידי ביטוי בקרעים והרעש של החלק התחתון. ההמולה נמשכת עד שבת, ושם נעצרת. זהו החלק העליון, הלבן, עם הצווארון שמכוון אל הראש" |
|
| |
| "במעמד הר סיני, לפני כ-3,000 שנה, ניתנה לעם ישראל מתנה עצומה: השבת. אותה תקופה מתאפיינת בשימוש בחומרי גלם כאבן, מתכות, עור ועץ - ואלו שימשו לי השראה לעיצוב השמלה. החלק התחתון והשרוול עשויים כותנה טבעית, ובחלק העליון - עור וכפתורי מתכת מוזהבים" |
|
| | | "בחלק העליון של השמלה חמש רצועות הנשזרות זו בזו, כשהבדים וצבעם (סאטן זהוב ושיפון בז') מזכירים את גוון חלות השבת מחד, ושקיעת החמה מאידך. בימי שישי, בתום ההכנות, כשריח החלות בבית, אני יושבת במרפסת ומביטה מהופנטת בשקיעה. זהו סיפורה של השמלה" |
|
| |
| "את השבת נהוג לקבל לפני השקיעה כדי 'להוסיף מקודש על חול', וזהו הרעיון שבחרתי לבטא בשמלה. הבגד משלב בין בד ג'ינס, שנהוג להתייחס אליו כיומיומי, ובין בד לבן, שיכול לשמש גם למפת שולחן שבת. עוד בשמלה פסוקים מ'אשת חיל' ורצועות שמזכירות תפילין, שמניחים בחול" |
|
| | | "עיצוב השמלה נעשה בהשראת אמי. בעדה האתיופית לובשות המבוגרות שמלה מסורתית, העשויה בד כותנה לבן עם רקמה ידנית. לקחתי את המסורת הזו וביקשתי להפוך אותה למשהו מודרני, שמתאים גם לצעירות. הלבן מסמל את השבת, והרקמה - את הצבעוניות שבתוכה" |
|
| |
| "בגיל 12 שכלתי את אחי, וחסרונו בולט במיוחד בארוחות השבת. מתוך החוויה הזו, עיצבתי את השמלה: היא לבנה ובגזרה קלאסית, אך אלמנטים בתוכה מפרים את השקט. תחושת החוסר מודגשת באמצעות חורים וקרעים, ובד ההסוואה שיוצא מהם מסמל צבא, אך גם הסתרת רגשות" |
|
| | | "שמלת השבת שלי עוצבה בהשראת סידור השולחן, ובעיקר - קיפולי המפיות המיוחדים, המשתנים משבת לשבת. בבגד, מפיות הנייר 'תורגמו' למפיות הבד המקופלות בחלק העליון של שמלת השבת. מפת השולחן, על הרבדים והקפלים שבה, 'תורגמה' לבד הנופל בחלק התחתון" |
|
| |
דוגמניות: אסנת הרשקוביץ, הילה פסל, אלונה גמליאלי
צילום: ירון ברנר
הפקת סטודיו: גליה שיזף
עיצוב שיער: שלומי סאסי
- Shlomi'S, ההסתדרות 170, חולון
איפור: שלומי מורד
סטיילינג: מיכל כהן
אקססוריז: אפרת קסוטו - רמב"ם 18 ת"א; דיווה - שינקין 27 ודיזנגוף סנטר, ת"א; אלדו - דיזנגוף סנטר ושינקין 21, ת"א; אבגד - החשמל 4, ת"א
צולם ב"צילום בעם"
הפקת פרויקט: צופיה הירשפלד ויואב פרידמן
|
|
| | | "את השמלה יצרתי בהשראת שיר השירים, שנאמר בבית כנסת בערב שבת. במגילה, תחושת האהבה מושוות לתחושות שנגרמות משתיית יין. בשמלה ניסיתי לשקף את נוכחות היין - לא רק בקידוש, אלא גם בתפילה. השמלה מזכירה את העץ, והצווארון מרשים בצורת העלים שלו" |
|
| |
|
| | | |