|
שלום רב, ברוכה הבאה אלינו. יש בתי ספר שבהם מתבצעים אבחונים ע"י מאבחנת מתי"א. מתי"א הוא האגף הממונה על המורים המשלבים, והם אלה שעובדים עם הילדים שעברו אבחון. במסגרת העבודה נערכים סוגים של הערכות שהם לפעמים מכנים 'אבחון'. לדעתי, המגמה במערכת החינוך היא לאפשר לפסיכולוגים להמשיך לנהל את תהליך האבחון וההשמה. אני מתנגדת לגישה כזו, משום שלדעתי הפסיכולוגים מתבססים על אבחון פסיכולוגי שאינו מתאים, לדעתי כדי להיות בסיס לאבחון בעלי ליקויי-למידה. אם רצית לדעת מה הסיכויים שלך להשתלב במערכת כמאבחנת - אני לא הכתובת לקבל ממנה עידוד בנושא. זאת, משום שלדעתי, אילו הדברים היו נעשים באופן מקצועי מהימן היה כדאי להיות תלמיד בעל ליקויי-למידה במערכת החינוך שלנו, והיה מן הסתם גם כדאי להיות מאבחן. היום, לדעתי ולצערי הגדול, שני אלה סובלים ואינם מצליחים לצאת מסבך נורא של מערכת כושלת, מנוהלת ע"י בעלי עניין שלא טורחים להשתלם בנושא החשוב שעליו הם מופקדים. ראי בהמשך על אבחון דידקטי ואבחון לקויי-למידה, לפני שאת שוקלת ללמוד את הנושא.
בברכה,
ד"ר נויה ספקטור מנהלת הפורום |
|